Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Erfaring dag 1 med alle elever på skolen: Jeg er lærer på en skole med 1.-10.trinn. Ingen av elevene klarer å holde avstand. Om noe er det de yngste vi har best kontroll på. Elevene på ungdomsskolen klynger seg sammen så snart vi snur ryggen til eller slipper de hjem for dagen. Elevene på mellomtrinnet er enda verre, null bekymringer og null konsekvenstenking naturlig nok. Klassene har forskjellige friminutt så vi springer mellom timene. (Kohorter? Ikke for lærerene). Og vi vasker dørhåndtak og toalett i de få minuttene vi har pause. Priser meg lykkelig for at Corona’en ikke kom i oktober, og gruer meg allerede til høsten 🥴. Anonymkode: 9b56b...706
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Er lærer for de minste, og til tross for at vi følger den tett og stadig minner dem på avstand, er det noen som stadig vekk glemmer seg ut, både i friminutt og ved håndvask osv. Må dere vaske/sprite dørhåndtak og toalett? Trodde Utdanningsforbundet hadde gått veldig tydelig ut med at det ikke var lærerenes jobb! Hos oss tar vaskepersonell minst 2 runder med dette i løpet av dagen. Elevene spriter/vasker egen pult i forbindelse med måltider. Anonymkode: 90c80...36d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Tror ikke det er så mye man får gjort med det. Anonymkode: 35e09...01f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er lærer for de minste, og til tross for at vi følger den tett og stadig minner dem på avstand, er det noen som stadig vekk glemmer seg ut, både i friminutt og ved håndvask osv. Må dere vaske/sprite dørhåndtak og toalett? Trodde Utdanningsforbundet hadde gått veldig tydelig ut med at det ikke var lærerenes jobb! Hos oss tar vaskepersonell minst 2 runder med dette i løpet av dagen. Elevene spriter/vasker egen pult i forbindelse med måltider. Anonymkode: 90c80...36d To runder holder da ikke! Anonymkode: aacab...241
Pobie Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 Det er mindre viktig for barn. Man må være i kontakt med en smittet person over lengre tid for å bli smittet, men barn er mindre smittsomme enn voksne, smittes ikke like lett som voksne, og har svært lav risiko for komplikasjoner.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Erfaring dag 1 med alle elever på skolen: Jeg er lærer på en skole med 1.-10.trinn. Ingen av elevene klarer å holde avstand. Om noe er det de yngste vi har best kontroll på. Elevene på ungdomsskolen klynger seg sammen så snart vi snur ryggen til eller slipper de hjem for dagen. Elevene på mellomtrinnet er enda verre, null bekymringer og null konsekvenstenking naturlig nok. Klassene har forskjellige friminutt så vi springer mellom timene. (Kohorter? Ikke for lærerene). Og vi vasker dørhåndtak og toalett i de få minuttene vi har pause. Priser meg lykkelig for at Corona’en ikke kom i oktober, og gruer meg allerede til høsten 🥴. Anonymkode: 9b56b...706 Jaja men nå er det jo slutt på dele klassen opp etter det ble lov å ha 20 i hver gruppe,så får du nok litt tid til å spille Candy Crush igjen Anonymkode: c831e...036
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: To runder holder da ikke! Anonymkode: aacab...241 Nei herregud! Det MÅ vaskes hver 5 minutt ellers får alle corona! Anonymkode: c831e...036
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Det er vel alle inneforstått med. Barn er barn, man kan ikke tvinge de til å holde avstand fra hverandre. Det er helt unaturlig for barn som er veldig fysiske, vi skal da ikke "skade de på sinnet" heller bare fordi skolen er tilbake i drift. De har forskjellige kohorter, litt forskjellige friminutt, vasker seg oftere på hendene og slike ting, så får vi bare leve med at barn i samme kohort er litt fysiske med hverandre altså. Anonymkode: bc29c...02e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 20 hours ago, Anonym bruker said: Erfaring dag 1 med alle elever på skolen: Jeg er lærer på en skole med 1.-10.trinn. Ingen av elevene klarer å holde avstand. Om noe er det de yngste vi har best kontroll på. Elevene på ungdomsskolen klynger seg sammen så snart vi snur ryggen til eller slipper de hjem for dagen. Elevene på mellomtrinnet er enda verre, null bekymringer og null konsekvenstenking naturlig nok. Klassene har forskjellige friminutt så vi springer mellom timene. (Kohorter? Ikke for lærerene). Og vi vasker dørhåndtak og toalett i de få minuttene vi har pause. Priser meg lykkelig for at Corona’en ikke kom i oktober, og gruer meg allerede til høsten 🥴. Anonymkode: 9b56b...706 er SÅ drit LEI klagingen til Lærere, herregud da, bytt jobb, hvis det er så jævelig Anonymkode: ccb5b...8b5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Jaja men nå er det jo slutt på dele klassen opp etter det ble lov å ha 20 i hver gruppe,så får du nok litt tid til å spille Candy Crush igjen Anonymkode: c831e...036 Her må klassene deles i to. De er 32-52 elever i hver klasse, så alle må deles. Passer også litt dårlig at skolen kun har 7 klasserom Anonymkode: 5aa73...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå