Gå til innhold

Fitbiten min er helt på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den viser rundt 145 hjerteslag når jeg småjogger ned en bakke. Kontrollmåler jeg ved å kjenne på pulsen og ta tiden, er 80 mer korrekt.

Motsatt er det når jeg virkelig drar på i en oppoverbakke. Da viser den 85-90, mens når jeg kontrollmåler, er pulsen på 150.

Flere som har elendige pulsmålere? Hvorfor er den sånn?
Er det bare tilfeldig, da, hva den finner av puls?

Anonymkode: 92652...f20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du rengjort måleren? Jeg tørker av min fitbit med rødsprit en gang i blant. Tar litt rødsprit på en q-tips og tørker av måleren. 

Har aldri hatt trøbbel med mine fitbit. Har hatt chage, charge 2, ionoc, versa og nå versa 2. 

Anonymkode: 5af93...e61

Skrevet

Min fitbit, charge 2, har problemer med å henge med i svingene når jeg får skikkelig høy puls. Da viser den enten alt for lavt (140 når jeg vet jeg ligger nærmere 180), eller klarer ikke måle i det hele tatt. Men når jeg går inn på treningsøkta etter på, på telefonappen, så gir den et troverdig bilde med pulstoppene allikvel. Så jeg har slått meg litt til ro med at at den måler, men sviter litt i visning på skjermen. Ikke fullgodt, men greit nok. Har ikke giddet å klage. I senere tid har den faktisk blitt litt bedre på å vise riktig puls. 

Hadde noen ganger det motsatte problemet, at den viste for høy puls mens jeg var ganske i ro, men det var kun noen ganger i starten da jeg hadde den. 

Vasker den innimellom.

Anonymkode: 4862a...a9b

Skrevet

Har problemer med at den av og til plutselig måler 40-50 slag lavere i de verste oppoverbakkene. Den kan også finne på å gjøre det ellers. Har fitbit versa, men hadde det samme problemet med blaze.

Anonymkode: 68582...a9c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min fitbit, charge 2, har problemer med å henge med i svingene når jeg får skikkelig høy puls. Da viser den enten alt for lavt (140 når jeg vet jeg ligger nærmere 180), eller klarer ikke måle i det hele tatt. Men når jeg går inn på treningsøkta etter på, på telefonappen, så gir den et troverdig bilde med pulstoppene allikvel. Så jeg har slått meg litt til ro med at at den måler, men sviter litt i visning på skjermen. Ikke fullgodt, men greit nok. Har ikke giddet å klage. I senere tid har den faktisk blitt litt bedre på å vise riktig puls. 

Hadde noen ganger det motsatte problemet, at den viste for høy puls mens jeg var ganske i ro, men det var kun noen ganger i starten da jeg hadde den. 

Vasker den innimellom.

Anonymkode: 4862a...a9b

Aha! Det med at den måler riktig i appen, har du jammen rett i. Det gjør min som regel og. Likevel litt frustrerende at når jeg drar på skikkelig og kjenner blodsmaken i munnen, så er pulsen på ... 88. Demotiverende. 😅

HI

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha! Det med at den måler riktig i appen, har du jammen rett i. Det gjør min som regel og. Likevel litt frustrerende at når jeg drar på skikkelig og kjenner blodsmaken i munnen, så er pulsen på ... 88. Demotiverende. 😅

HI

Min viser det samme i appen som på klokka. Irriterende å få ødelagt statistikken av klokkesvikt. 

Skrevet

Meg over her. Eksempel på at fitbiten fusker. Her har jeg stått med lik intensitet på ellipsemaskin og pleier å ligge på 170-180 tallet i puls. Klokka viser bare riktig i starten og litt på slutten. 

_20200511_171859.JPG

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meg over her. Eksempel på at fitbiten fusker. Her har jeg stått med lik intensitet på ellipsemaskin og pleier å ligge på 170-180 tallet i puls. Klokka viser bare riktig i starten og litt på slutten. 

_20200511_171859.JPG

Merkelig. Har du klaget? 
Min klokke er mer enn to år gammel, så for meg er det for sent. 
HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig. Har du klaget? 
Min klokke er mer enn to år gammel, så for meg er det for sent. 
HI

Nei, jeg har ikke klaget. Ser an litt. Den har fungert greit de siste gangene. Fikk nylig ny fitbit da den forrige gikk i oppløsning i svømmehallen. Usikker på om bildet over er fra den nye eller gamle Versa.

Skrevet

Hvor har du den på armen? Mange har den alt for nærme selve hånden, den skal vel være 1-2 cm over håndleddsbøyen, altså unaturlig for de fleste, men stedet den vistnok leser korrekt.

Anonymkode: bf08c...2a6

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du den på armen? Mange har den alt for nærme selve hånden, den skal vel være 1-2 cm over håndleddsbøyen, altså unaturlig for de fleste, men stedet den vistnok leser korrekt.

Anonymkode: bf08c...2a6

Jeg har den der, ja. Blir likevel ikke riktig...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...