Gå til innhold

Klare seg med kattvask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer meg helt fint meg kattvask 2 dager etter hverandre om jeg ikke har svettet mye. Er dette ekkelt synes dere? Skifter på senga 2 ganger i mnd. Jeg er ikke svett av meg, det må være veldig veldig varmt om jeg skal svette. 
Men eneste stedet jeg lukter svette er under armene, så tar såpe der og av meg vann. Tørker med håndkle. 
Underlivet og det tar jeg med papir. 

Anonymkode: a02d3...d0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet med det. Underlivet mitt lukter ikke skikkelig vondt før etter noen dager da. Kan sove i sengetøyet mitt i 2 mnd før jeg bytter. Vasker meg under armene slik som deg. Dusjer når jeg skal ut. 

Anonymkode: 0472b...79a

Skrevet

Bortsett fra at jeg ville vasket underlivet også (det vil si bakerste del, i det minste), så ser jeg ikke noe feil i dette, nei. 

Anonymkode: 70de4...509

Skrevet

Merkelig svar.

Her inne bytter alle i slike tråder håndklær til hele familien etter hver dusj. 

Bytter på senga to ganger i uka. 

Dusjer og vasker håret 1-2 ganger om dagen. 

Bytter truse flere ganger om dagen. 

Vasker undertøy på 90 grader. 

Anonymkode: be78d...e68

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig svar.

🤣 true that. 

Men alle gjør ikke det. 😉

Jeg dusjer annenhver dag. Vasker fra topp til tå. De dagene jeg ikke dusjer, vasker jeg meg med klut og såpevann. Under armer og underlivet, foran og bak. 

Anonymkode: 6303a...f7d

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig svar.

Virker sånn her inne ja. Og hvis du ikke gjør alt dette, så er du SÅÅÅÅ uhygienisk!

Anonymkode: 1041d...0a1

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer meg helt fint meg kattvask 2 dager etter hverandre om jeg ikke har svettet mye. Er dette ekkelt synes dere? Skifter på senga 2 ganger i mnd. Jeg er ikke svett av meg, det må være veldig veldig varmt om jeg skal svette. 
Men eneste stedet jeg lukter svette er under armene, så tar såpe der og av meg vann. Tørker med håndkle. 
Underlivet og det tar jeg med papir. 

Anonymkode: a02d3...d0f

Jeg synes det er ekkelt ja men du gjør som du vil. Jeg dusjer hver dag og bytter sengklær hver fredag.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser ikke problemet med det. Underlivet mitt lukter ikke skikkelig vondt før etter noen dager da. Kan sove i sengetøyet mitt i 2 mnd før jeg bytter. Vasker meg under armene slik som deg. Dusjer når jeg skal ut. 

Greit at man ikke svetter, men man mister hudceller. Hvis man butter på senga hver andre måned, må det jo bli en skikkelig grobunn for midd?! 

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er om å gjøre å dusje minst mulig? Og å legge seg i rent sengetøy er jo helt herlig. 

Om man ikke lukter direkte vondt når man ikke vasker seg hver dag, så lukter man i hvert fall ikke godt

Jeg dusjer og skifter undertøy hver dag, vasker håret annenhver dag og skifter sengetøy annenhver uke. Man svetter og mister hudceller selv om man ikke merker det, og jeg vil i hvert fall dele seng med minst mulig midd 🤢

Anonymkode: 8d715...dbd

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig svar.

Foruten å vaske håret så ofte, så er dette meg 😅

Anonymkode: a847c...831

Skrevet
12 timer siden, Det var en gang et menneske skrev:

Greit at man ikke svetter, men man mister hudceller. Hvis man butter på senga hver andre måned, må det jo bli en skikkelig grobunn for midd?! 

Vanlige mennesker har ikke midd i senga, det bør de fleste vite nå... 

Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret hver 3. dag, oftere hvis jeg trener, har sex eller kjenner at jeg svetter. Vasker underlivet med bide etter nr. 2 hver dag. Skifter sengetøy hver 2. uke. Sengeskift hver 2. måned er for sjeldent synes jeg, alle svetter om natten. Prøv å vei deg før du legger deg og før du går på do om morgenen, det vil være en vektforskjell på noen hundre gram, det er væske man mister ila natten og det går i sengetøyet.

Anonymkode: a8b44...3fb

Skrevet
På 11.5.2020 den 12.11, Anonym bruker skrev:

På to måneder blir det enormt mye hudceller i sengetøyet og i sengen din. Hudceller inneholder fett også, og dette begynner å lukte harskt etterhvert. Dvs. at du også vil begynne å lukte harskt etter to-tre uker, men det merker du nok ikke selv siden du omgir deg med lukten hele natten. Å ikke bytte sengeklær på to måneder er direkte uhygienisk! Det gir kanskje ikke så mye midd, men du får også oppvekst av ulike typer sopp som kan gi ulike helseplager.

https://www.tv2.no/a/10181576/

Anonymkode: 99e4e...a99

Skrevet

Noen bruker pysjamas og da blir ikke sengetøyet så fort fult av svette og døde hudceller som det hadde blitt hvis man sov naken, sålenge man vasker/bytter ut pysjamasen. Dynene kan også henges ut og luftes regelmessig. 

Anonymkode: 40108...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...