Gå til innhold

Litt lei av svigers som kun prioterer det største barnebarnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mamma med 2 små barn som er under skolealder, jeg er gift med en snill mann,men begynner og bli SÅ lei svigerforeldrene mine.

Vi er tante og onkel til et barn som går på skolen og der er søsteren til min samboer alene, Jeg føler at svigerforeldrene mine bare prioterer hennes barn, ja de stiller opp som barnevakt, ser våre  engang i uka og ber oss på middag ,men det første barnebarnet er hos dem flere ganger i uka, og det ligger også over.

Mine vil ikke ligge over, det har vi prøvd men de må alltid hentes, og nå har de sluttet og spurt om det også.

Men min svigerinne har jobb og bra økonomi,de klarer seg i alle fall,men er det ikke urettferdig at de prioterer kun det ene barnebarnet over våres?

Anonymkode: 0e18b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Jeg er en mamma med 2 små barn som er under skolealder, jeg er gift med en snill mann,men begynner og bli SÅ lei svigerforeldrene mine.

Vi er tante og onkel til et barn som går på skolen og der er søsteren til min samboer alene, Jeg føler at svigerforeldrene mine bare prioterer hennes barn, ja de stiller opp som barnevakt, ser våre  engang i uka og ber oss på middag ,men det første barnebarnet er hos dem flere ganger i uka, og det ligger også over.

Mine vil ikke ligge over, det har vi prøvd men de må alltid hentes, og nå har de sluttet og spurt om det også.

Men min svigerinne har jobb og bra økonomi,de klarer seg i alle fall,men er det ikke urettferdig at de prioterer kun det ene barnebarnet over våres?

Anonymkode: 0e18b...61d

Men dine vil jo ikke, hva skal de gjøre da? De ser barna deres én gang i uka, det er jo ofte. 

Anonymkode: b4c1a...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. DINE VIL IKKE LIGGE OVER. De har jo åpenbart villet ha de da. Fy søren så teite enkelte er her inne. Du ser et «problem» der de ikke finnes. Stakkars svigerforeldrene dine. 

Anonymkode: a4b7d...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dine barn ikke ønsker å overnatte, er vel ikke dette et reellt problem?

Og at hun som er alene om omsorgen har behov for mer avlastning i hverdagen, det er vel hverken unaturlig eller urimelig. Hva om du heller prøver å se saken fra den andre siden og fokuserer på flere enn deg selv og dine egne barn? 

Anonymkode: c4065...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Jeg er en mamma med 2 små barn som er under skolealder, jeg er gift med en snill mann,men begynner og bli SÅ lei svigerforeldrene mine.

Vi er tante og onkel til et barn som går på skolen og der er søsteren til min samboer alene, Jeg føler at svigerforeldrene mine bare prioterer hennes barn, ja de stiller opp som barnevakt, ser våre  engang i uka og ber oss på middag ,men det første barnebarnet er hos dem flere ganger i uka, og det ligger også over.

Mine vil ikke ligge over, det har vi prøvd men de må alltid hentes, og nå har de sluttet og spurt om det også.

Men min svigerinne har jobb og bra økonomi,de klarer seg i alle fall,men er det ikke urettferdig at de prioterer kun det ene barnebarnet over våres?

Anonymkode: 0e18b...61d

Syns du høres sykt bortskjemt ut. Hvorfor bryr du deg om hvor mye de ser nevøen/ niesen din? De ser dine barn EN GANG I UKA, og inviterer like ofte på middag? Og det holder ikke? 
 

Mine foreldre har ALDRI, ikke på ti år tatt initiativ til NOE. Ikke en gang en middag. De har passet, mens de har laget sure miner. Har verdens største egomor. Så hold tåta på deg. 

Anonymkode: 0d7f2...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett utrolig dårlig gjort for mine barn, som synes dette er urettferdig, spesielt største som skjønner en del.

har venninner som er alene, de bruker virkelig ikke foreldrene sine slik min svigerinne gjør, bare hun spør sier de Ja med engang, det gjør de her også,men de ser bare det ene

Anonymkode: 0e18b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett utrolig dårlig gjort for mine barn, som synes dette er urettferdig, spesielt største som skjønner en del.

har venninner som er alene, de bruker virkelig ikke foreldrene sine slik min svigerinne gjør, bare hun spør sier de Ja med engang, det gjør de her også,men de ser bare det ene

Anonymkode: 0e18b...61d

Men spør dere da, og sier de ja da også? 

Anonymkode: 31a38...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett utrolig dårlig gjort for mine barn, som synes dette er urettferdig, spesielt største som skjønner en del.

har venninner som er alene, de bruker virkelig ikke foreldrene sine slik min svigerinne gjør, bare hun spør sier de Ja med engang, det gjør de her også,men de ser bare det ene

Anonymkode: 0e18b...61d

Men din største vil jo hentes. Dere får middag og sees én gang i uken. Kanskje dere kan invitere til middag? Fy søren for sutring.

Anonymkode: b4c1a...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uansett utrolig dårlig gjort for mine barn, som synes dette er urettferdig, spesielt største som skjønner en del.

har venninner som er alene, de bruker virkelig ikke foreldrene sine slik min svigerinne gjør, bare hun spør sier de Ja med engang, det gjør de her også,men de ser bare det ene

Anonymkode: 0e18b...61d

Du er bortskjemt og kravstor! Det er ikke slik at alt må være likt for å være rettferdig! Jeg har tre barn. Før var eldste mer på besøk hos besteforeldrene enn småsøsknene. Nå er det omvendt, han blir gjerne hjemme når de to minste reiser på besøk... Min mor passer min bror sine barn mye oftere en mine. Det driter jeg i. Dersom jeg trenger barnevakt spør jeg. Dersom de har lyst å treffe bestemor spør jeg om de får komme, eller inviterer henne hit. 
 

Slutt å sy puter i under armene på ungene dine! Hvordan vet dine barn at søskenbarnet er oftere på besøk? Hvorfor er det utferdig? Bekrefter du det, eller forklarer du at han er større? Dersom dette er forferdelig/urettferdig/sårende osv får du det jammen vanskelig når ungene blir større og møter på ordentlige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste stikker ofte ned til bestemor. Han er stor og krever lite/ ingenting. Det er noe annet ned bhg barn. Min mor passer også barnebarn og stiller opp om vi spør. Hun passer min nevø og niese oftere, men de har to små og tette og trenger av og til mer hjelp enn hva vi gjør. Ser ingenting galt med det.

Anonymkode: d42a8...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Jeg er en mamma med 2 små barn som er under skolealder, jeg er gift med en snill mann,men begynner og bli SÅ lei svigerforeldrene mine.

Vi er tante og onkel til et barn som går på skolen og der er søsteren til min samboer alene, Jeg føler at svigerforeldrene mine bare prioterer hennes barn, ja de stiller opp som barnevakt, ser våre  engang i uka og ber oss på middag ,men det første barnebarnet er hos dem flere ganger i uka, og det ligger også over.

Mine vil ikke ligge over, det har vi prøvd men de må alltid hentes, og nå har de sluttet og spurt om det også.

Men min svigerinne har jobb og bra økonomi,de klarer seg i alle fall,men er det ikke urettferdig at de prioterer kun det ene barnebarnet over våres?

Anonymkode: 0e18b...61d

Jeg er i motsatt side av denne situasjonene. Jeg er ikke alene da, det skal sies. Men min mor passer absolutt mitt eldste barn mest. 

Det er flere grunner til det. 

1. Jeg spør ofte om hun vil ha dem. De hater å gå på butikken osv, så når vi skal dit spør jeg ofte om de kan være hos henne om hun har tid/lyst. Det gjør ikke min bror, så derfor har hun dems mindre.

2. Mitt største barn spør ofte selv om å overnatte. Mine tante barn vil ikke. Mamma spør derfor aldri om hennes barn vil, men har sagt i fra om at om dem trenger at de er der eller om de vil må dem si i fra. Hun vil ikke TVINGE noen til å overnatte bare for at hun skal dekke sin samvittighet ovenfor denne forskjellen. 

 

Jeg blir ofte den som ser mitt barn si dette til mine tante barn. "Jeg sov hos bestemor, jeg var hos bestemor". Å jeg kjenner på en dårlig samvittighet der å da. Men jeg kan ikke ta ansvar for at min bror aldri spør. "Hei Ola, kan ikke du sende dine barn ned hit? Jeg passer kari og trine i går, så nå må jeg ha dine" er heller ikke noe som blir naturlig for mamma å spørre om.

 

Du må våkne litt, og ta ansvar selv for at det skal bli likt, om det er viktig for deg.

Anonymkode: 884a6...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egebtlig ikke ut til at de bare prioriterer nevøen. Dere blir i votert en gang i uken og dine barn ønsker jo ikkenå overnatte det?
 

Vi ser svigers en gang hver 6 uke. Mine barn sover hos svigers 1-2 ganger i året. Nevøen min sover der minst 1 gang i mnd. Ellers reiser de gjerne å ser nevøen spille kamper og på trening ett par ganger i uken etter skolen. Nevøen er også med ut på kafé mens våre blir stående igjen.  Våre barn ser de aldri bortsett fra i bursdager som er ca hver 6uke. Det et urettferdig spør du meg. 
 

Derimot gidder jeg ikke bruke energi på de mer. Dette plaget meg i 2år å nå gir jeg faen. Jeg spør aldri om noe, inviterer de aldri hit og  jeg vil aldri tvinge mine barn dit når de går av med pensjon om noen få år. Da skal de få sitte der å kjede seg, også ses vi hver 6 uke ca som normalt.

Anonymkode: ed87d...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uansett utrolig dårlig gjort for mine barn, som synes dette er urettferdig, spesielt største som skjønner en del.

har venninner som er alene, de bruker virkelig ikke foreldrene sine slik min svigerinne gjør, bare hun spør sier de Ja med engang, det gjør de her også,men de ser bare det ene

Anonymkode: 0e18b...61d

Men ditt problem er jo at det er «urettferdig» at du ikke bruker dem like mye. Samtidig trekket du fram eksempler på venner som er enslige og ikke har bruker familie på samme måte. Da er ditt problem at du trenger mer avlastning og skyver ungene foran deg for å dra urettferdigkortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså...her slutter jeg meg til hylekoret. Du er rimelig bortskjemt når 1. dine svigerforeldre passer ungene dine en gang i uka og 2. du sammenligner deres situasjon med en alenemor. Alvorlig talt! Dere kan jo være barnevakter for hverandre og gå ut på en joggetur på kveldstid etc hver annen kveld! Din svigerinne er "lenket til hjemme" hver dag hun ikke har pass, og sånn sett LANGT mindre fleksibel enn det dere som er to er. Det er jo uansett ikke sånn at svigers ikke stiller opp for dere, de har deres barn ukentlig! Jeg synes jo litt synd på svigers her jeg, som er blitt småbarnsforeldre pga sine to barn krever så mye oppfølging av sine barn igjen. De har jo unger minimum halvparten av alle dagene i uka.

Anonymkode: 699ea...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to i barnehagealder.  En yngste er lite lysten på å overnatte, og tror mine superengasjerte foreldre ville vegret seg for overnatting mer to små..

Anonymkode: 2c492...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også to i barnehagealder.  En yngste er lite lysten på å overnatte, og tror mine superengasjerte foreldre ville vegret seg for overnatting mer to små..

Anonymkode: 2c492...f9f

Dine foreldre vegrer seg? 

Jeg mener at HI furter som faen uten grunn, og at et barn som ikke vil gjør det ugreit. Sånn sett forstår jeg dine foreldre, og HIs svigerforeldre. Men det å vegre seg for å ha barnebarn på overnatting i en normalsituasjon er ikke normalt. Et privilegium man har selvsagt, men sært er det.

Anonymkode: 0d1a2...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... 

Vi har to små barn og vi har INGEN foreldre som stiller opp. Aldri. Aldri barnevakt og ingen besteforeldre som er der for barna. Den eneste som var der døde brått i fjor etter noen få uker med kreft, bare 60 år gammel. Vår fireåring og vår ettåring har ingen besteforeldre igjen som vil eller kan ha noe med dem å gjøre.

 

Så jeg tenker at dere og barna deres er ganske heldige.


Det er vondt å ikke ha noen familiemedlemmer som bryr seg om barna dine. Å se femåringen oppleve at alle vennene har besteforeldre de av og til besøker eller motsatt, men det har ikke hun. Ingen å besøke eller få besøk av i jula.

Anonymkode: 15ebf...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oi... 

Vi har to små barn og vi har INGEN foreldre som stiller opp. Aldri. Aldri barnevakt og ingen besteforeldre som er der for barna. Den eneste som var der døde brått i fjor etter noen få uker med kreft, bare 60 år gammel. Vår fireåring og vår ettåring har ingen besteforeldre igjen som vil eller kan ha noe med dem å gjøre.

 

Så jeg tenker at dere og barna deres er ganske heldige.


Det er vondt å ikke ha noen familiemedlemmer som bryr seg om barna dine. Å se femåringen oppleve at alle vennene har besteforeldre de av og til besøker eller motsatt, men det har ikke hun. Ingen å besøke eller få besøk av i jula.

Anonymkode: 15ebf...73c

Femåringen var 4 da bestemora døde, derav fireåring først og deretter femåring..0

Anonymkode: 15ebf...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ser dette tydeligvis forskjellig. men jeg mener svigerrinne bruker foreldrene sine,selvom hun sjelden spør selv, men hun sier for eks nå er det lenge siden jeg og dama har funnet på noe eller jeg og venner, og da tilbyr foreldrene seg med engang.

Men ingenting galt med henne, hun er en utrolig flink mamma og tante,men utrolig trist at besteforeldrene ikke ser at de dytter våre vekk så de ikke får den samme båndet som største

Anonymkode: 0e18b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...