Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Min gutt er 12 år. Til vanlig( ikke i disse korona tider) bruker dem å henge litt på det lokale senteret. Det er lite og består av en matbutikk, apotek, frisør og Narvesen. Dem kjøper seg en slush av og til og sitter der å prater. Moren til en kompis liker ikke det. Liker ikke at dem henger på senteret sier hun. Så sønnen hennes blir litt utenfor gruppen. Men hvor lenge kan vi bestemme hvor ungene kan henge? Jeg har også en 16 åring, og kan jo ikke bestemme over hvor han skal være. Må jo la dem få litt frihet, under ansvar selvfølgelig? Anonymkode: e0e6b...3e7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Overbeskyttende er nok noe av det siste noene ville kalt meg, men å henge på senteret er uaktuelt, uavhengi av alder. Anonymkode: 5833e...159
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Senterhenging er sistesortering. Anonymkode: 49891...1dd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Nei er ikke overbeskyttende. At de henger litt på Lagunen en sjelden gang etter å ha handlet eller vært på McDonald er helt ok. Men...hadde sagt nei dersom det ble ofte, særlig fordi jeg vet at det er en del ungdomskriminalitet der, samt dop. Hadde kanskje tenkt annerledes dersom vi bodde på en liten plass... Anonymkode: 6fefe...65f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Overbeskyttende er nok noe av det siste noene ville kalt meg, men å henge på senteret er uaktuelt, uavhengi av alder. Anonymkode: 5833e...159 Spørs hvor man bor da. I Oslo hadde det vært uaktuelt her også Anonymkode: e0e6b...3e7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 Jeg har ikke oversikt over hvor min 10-åring befinner seg til enhver tid. Han holder til i nabolaget, sikkert også på matbutikken. Kjøpesenter har vi ikke i nærheten. Men å kontrollere noen på den alderen og oppover er jo umulig. Mye bedre å opparbeide tillit til barna og lære dem å vurdere egne handlinger. Anonymkode: 9934f...c94
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Skrevet 10. mai 2020 Vi " hang" mye på sentrene når jeg var ung. Ble folk av oss også Anonymkode: e0e6b...3e7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Skrevet 10. mai 2020 Da jeg var rundt 14 år sluttet jeg å fortelle foreldrene mine hvor jeg (faktisk) var. Så hvor lenge man kan handler jo om hvilken åpenhet man har i hjemmet, og hjemme hos meg lønte det det å holde kjeft. For å være den som sa at jeg ikke kunne bli med gjengen fordi mamma sa nei var uaktuelt Anonymkode: 8aaf0...9ea
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #9 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke oversikt over hvor min 10-åring befinner seg til enhver tid. Han holder til i nabolaget, sikkert også på matbutikken. Kjøpesenter har vi ikke i nærheten. Men å kontrollere noen på den alderen og oppover er jo umulig. Mye bedre å opparbeide tillit til barna og lære dem å vurdere egne handlinger. Anonymkode: Her er det snakk om ett lite senter. Ikke kjøpesenter. Anonymkode: e0e6b...3e7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #10 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spørs hvor man bor da. I Oslo hadde det vært uaktuelt her også Anonymkode: e0e6b...3e7 Nei, jeg kan ikke tenke meg et eneste sted jeg ville godtatt at de hang på senteret. Anonymkode: 5833e...159
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #11 Skrevet 10. mai 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min gutt er 12 år. Til vanlig( ikke i disse korona tider) bruker dem å henge litt på det lokale senteret. Det er lite og består av en matbutikk, apotek, frisør og Narvesen. Dem kjøper seg en slush av og til og sitter der å prater. Moren til en kompis liker ikke det. Liker ikke at dem henger på senteret sier hun. Så sønnen hennes blir litt utenfor gruppen. Men hvor lenge kan vi bestemme hvor ungene kan henge? Jeg har også en 16 åring, og kan jo ikke bestemme over hvor han skal være. Må jo la dem få litt frihet, under ansvar selvfølgelig? Anonymkode: e0e6b...3e7 Null problem, etter min mening. Anonymkode: 4acdd...e84
ulenissen Skrevet 10. mai 2020 #12 Skrevet 10. mai 2020 Hva er alternativene til deres da? Sitte påHver sitt rom og spille sammen? Organisert trening? Har de en kjellerstue eller annet sted de kan være i fred? Ikke lett å være i den alderen. Man er ikke liten lenger og har sluttet å leke. Ønsker gjerne ikke henge rundt foreldrene og da er det om å gjøre å finne alternativet... ikke alle steder det finnes ungdomshus eller liknende.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #13 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg kan ikke tenke meg et eneste sted jeg ville godtatt at de hang på senteret. Anonymkode: 5833e...159 Fikk du med deg hva slags senter dette er? Det er ikke akkurat Oslo City, det er mer som Tåsen senter. Anonymkode: 4acdd...e84
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #14 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg kan ikke tenke meg et eneste sted jeg ville godtatt at de hang på senteret. Anonymkode: 5833e...159 Det er ikke snakk om daglig. Noen timer en lørdag formiddag. Anonymkode: e0e6b...3e7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #15 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke snakk om daglig. Noen timer en lørdag formiddag. Anonymkode: e0e6b...3e7 Å gå på senteret for å handle er det ikke noe galt i, men det er ikke aktuelt å bruke det som gratis fritidsklubb. Anonymkode: 5833e...159
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #16 Skrevet 10. mai 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke snakk om daglig. Noen timer en lørdag formiddag. Anonymkode: e0e6b...3e7 Jeg synes dette høres helt tilforlatelig ut. Ville faktisk blitt mer bekymret om de ikke gjorde det. Helt vanlig å normalt at unge mennesker henger rundt forbi hvor de kan møte andre på samme alder, utenfor egen sirkel, i en annen setting enn skolen. Så kommer det noen jenter forbi vettu, og så lærer de seg å oppføre seg overfor de, i stedet for at de skal bli frarøvet den muligheten fordi de må sitte på gutterommet med bare kompiser, helt til de er 18. Anonymkode: 4acdd...e84
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #17 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å gå på senteret for å handle er det ikke noe galt i, men det er ikke aktuelt å bruke det som gratis fritidsklubb. Anonymkode: 5833e...159 De kjøper en slush og sitter å prater ei stund. Pensjonistene gjør det samme, kjøper kaffe og ett wienerbrød,hver dag. Hva er forskjell? Anonymkode: e0e6b...3e7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #18 Skrevet 10. mai 2020 Det hadde jeg hatt null problem med. Kjære vene, det får da være grenser. Anonymkode: 7a659...39f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #20 Skrevet 10. mai 2020 Ser ikke problemet med dette, og lar også mine barn henge på kjøpesenteret her - hang sjøl på bensinstasjonen i gode, gamle dager, og det er en del av å vokse opp. Anonymkode: 75f81...edf
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #21 Skrevet 10. mai 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: De kjøper en slush og sitter å prater ei stund. Pensjonistene gjør det samme, kjøper kaffe og ett wienerbrød,hver dag. Hva er forskjell? Anonymkode: e0e6b...3e7 Hvis det er det du kaller å henge på senteret så synes jeg det er greit. De som "henger" på senteret her, oppholder seg der i mange timer, snikfilmer folk, nasker, okuperer benkeme, snakker dritt til folk, røyker i trappegangen osv. De er en pest og en plage. Anonymkode: 5833e...159
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #22 Skrevet 10. mai 2020 Hi, du har brukt ordet «dem» fire ganger i innlegget ditt. Tre av disse gangene skulle du ha brukt «de». Bare et tips. Anonymkode: 65344...7b1
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #23 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi, du har brukt ordet «dem» fire ganger i innlegget ditt. Tre av disse gangene skulle du ha brukt «de». Bare et tips. Anonymkode: 65344...7b1 Bare et tips? Det er vel mer et skrekkeksempel på hvordan ungene kan bli, uten sosial trening! Anonymkode: 4acdd...e84
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #24 Skrevet 10. mai 2020 Hadde ønsket at mine barn "hang" så lite som mulig på kjøpesentre ja. Har de ikke andre hobbyer? Hadde foretrukket fotball eller noe slikt. Kan de ikke "henge" litt ved fotballbanen etter at de er ferdige med å trene i stedet? Anonymkode: a407c...c25
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #25 Skrevet 10. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi, du har brukt ordet «dem» fire ganger i innlegget ditt. Tre av disse gangene skulle du ha brukt «de». Bare et tips. Anonymkode: 65344...7b1 Takk for tips Noen ganger skriver jeg det sånn som jeg uttaler det. De sier jeg aldri. Sier dæm... Anonymkode: e0e6b...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå