Gå til innhold

Vitaminer barn - hva gir dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gir ikke tran. Hva bør vi gi? Er sanasol nok? Barn nærmer seg 2 år 

Anonymkode: 63e63...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får de en vitaminbjørn, men 2 år er kanskje for tidlig for det? Mine er litt eldre.

Anonymkode: 4562f...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk D-vitamindråper da de var helt små. Siden hsr de fått variert mat.  Det er alt de trenger.

Anonymkode: 038cd...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe før nå når yngste er 10 år og ikke kan spise frukt, så hun må få tilskudd av C-vitamin. Man skal ikke gi barn vitaminer dersom de ikke mangler noe, men tran eller omega 3 dersom de spiser lite fisk er ok. 

Anonymkode: 5f06c...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gir dere vitaminbjørner hele året?

Ikke HI

Anonymkode: 223a6...4db

ja

Anonymkode: 7342e...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe før nå når yngste er 10 år og ikke kan spise frukt, så hun må få tilskudd av C-vitamin. Man skal ikke gi barn vitaminer dersom de ikke mangler noe, men tran eller omega 3 dersom de spiser lite fisk er ok. 

Anonymkode: 5f06c...1da

tull! De på apoteket anbefalte vitaminbjørner uten at sønnen min har noe mangler.

Anonymkode: 7342e...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får vitaminbjørn og vitamin D (ikke på sommeren).

Anonymkode: 602d9...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En bjørn og en fisk hver dag.

Anonymkode: 43cb0...e85

Selges fisk i dagligvarebutikk også?

Anonymkode: 7342e...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe før nå når yngste er 10 år og ikke kan spise frukt, så hun må få tilskudd av C-vitamin. Man skal ikke gi barn vitaminer dersom de ikke mangler noe, men tran eller omega 3 dersom de spiser lite fisk er ok. 

Anonymkode: 5f06c...1da

Korleis vet du at ditt barn får i seg det det trenger??? Er utrolig få personer så klarer å ha et slikt kosthold! 
Er og påvist gjennom en stor studie, at eg skal spise mye fisk, for å få nok omega 3 i kroppen, har selv vært med på den studien.

Her får barna vitaminogmineral tabletter hver dag, de 2 eldste.

Minsten får vitaminbjørner og de alle spiser omega 3 i en eller annen form. For jeg kan si m hånden på hjertet, al selv om vi spiser fisk, grønnsaker og frukt, så klarer vi ikke å spise nok!

Anonymkode: e82ed...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omega 3 høst og vinter, ellers ingenting. De har alltid spist variert, glad i fisk og grønnsaker og hatt fine blodprøver. 

Anonymkode: 4befa...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn får vitaminbjørn og vitamin D (ikke på sommeren).

Anonymkode: 602d9...ee5

Hvordan gir du de D vitamin?

Anonymkode: 590cb...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omega 3 høst og vinter, ellers ingenting. De har alltid spist variert, glad i fisk og grønnsaker og hatt fine blodprøver. 

Anonymkode: 4befa...291

Hvordan gir du de D vitamin?

Anonymkode: 590cb...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega 3 eller Sanasol på høsten og vinteren. Ellers ingenting. De spiser sunn og variert mat. Vi er kanskje ikke så gode på å ha fisk ofte nok, derfor omega 3.

Anonymkode: 8e105...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte med tran da de var babyer, men de kastet opp, så da droppet jeg det. Har gitt den mat full av vitaminer og næring, så derfor har jeg ikke gitt de noe annet. Både helsesøster og lege trodde de fikk tran da de var små og sa «det er derfor de er så friske og robuste» da de så at de aldri var syke.

Anonymkode: 0ee8f...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Korleis vet du at ditt barn får i seg det det trenger??? Er utrolig få personer så klarer å ha et slikt kosthold! 
Er og påvist gjennom en stor studie, at eg skal spise mye fisk, for å få nok omega 3 i kroppen, har selv vært med på den studien.

Her får barna vitaminogmineral tabletter hver dag, de 2 eldste.

Minsten får vitaminbjørner og de alle spiser omega 3 i en eller annen form. For jeg kan si m hånden på hjertet, al selv om vi spiser fisk, grønnsaker og frukt, så klarer vi ikke å spise nok!

Anonymkode: e82ed...80c

Fordi hun blir fulgt opp tett med blodprøver 1-2 ganger i året som sjekker nivået. 

Anonymkode: 5f06c...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vitaminbjørn hver morgen, samt D-vitaminspray i vintermånedene.

Anonymkode: 35c8d...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser for lite fisk, så han får vitaminbjørn. Tran ga vi opp etter hvert, det ble for mye styr. 

Spiser ellers variert med mye frukt og grønt.

Anonymkode: 5ba2e...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir tran. Det inneholder både vitaminer og omega fettsyrer som er viktige for hjernens utvikling. 

Anonymkode: 371f8...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...