Gå til innhold

Noen her med gode tips om sykkelstativ til bil?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje noe har som har lignende bil som meg og sykkelstativ? Jeg har en Rav 4, med reservehjul på bakluka og hvor bakluka lukkes opp sidelings. Jeg skulle gjerne hatt et sykkelstativ som ikke koster flere tusen kroner. hvor jeg kan åpne til bagasjerommet uten å måtte ta vekk sykkestativ og sykkel Noen som har noen gode tips :)

Anonymkode: ca5f2...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes sykkelstativ som du monterer på biltaket. Jeg personlig er ikke glad i disse, fordi jeg ikke er lang nok. Så de få gangene jeg har brukt det (lånt svigers sitt), må jeg alltid huske å ta med en krakk til å stå på så jeg rekker opp for å montere/ ta av sykkelen. Ikke sikkert at denne innvendingen gjelder for deg da :) .

Stativ for hengerfeste og stativ for biltak er vel de eneste alternativene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Det finnes sykkelstativ som du monterer på biltaket. Jeg personlig er ikke glad i disse, fordi jeg ikke er lang nok. Så de få gangene jeg har brukt det (lånt svigers sitt), må jeg alltid huske å ta med en krakk til å stå på så jeg rekker opp for å montere/ ta av sykkelen. Ikke sikkert at denne innvendingen gjelder for deg da :) .

Stativ for hengerfeste og stativ for biltak er vel de eneste alternativene. 

Æsj da, jeg har sett de til tak, men vil nok ikke klare å sykkelen opp, det blir for høyt. Men kan jo ha med krakk, det har ikke tenkt på engang :) Er det greit å montere, og få festet sykkelen på? Jeg vil egentlig ikke ha stativ på hengerfestet, for da kan jeg ikke åpne bakluka, noe jeg ikke synes er så greit når jeg har hund i bur baki der. Hadde håp om at det fantes noen finurlige løsninger jeg ikke har sett :)

Hi

Anonymkode: ca5f2...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj da, jeg har sett de til tak, men vil nok ikke klare å sykkelen opp, det blir for høyt. Men kan jo ha med krakk, det har ikke tenkt på engang :) Er det greit å montere, og få festet sykkelen på? Jeg vil egentlig ikke ha stativ på hengerfestet, for da kan jeg ikke åpne bakluka, noe jeg ikke synes er så greit når jeg har hund i bur baki der. Hadde håp om at det fantes noen finurlige løsninger jeg ikke har sett :)

Hi

Anonymkode: ca5f2...8c8

Jeg synes takstativ fungerte greit så lenge jeg husket krakk. Hvis det er ditt eget stativ og du har plass i bilen, kan du jo ha krakken liggende i bilen alltid. Ellers var ikke monteringen komplisert på noen måte, og jeg følte at sykkelen satt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Jeg synes takstativ fungerte greit så lenge jeg husket krakk. Hvis det er ditt eget stativ og du har plass i bilen, kan du jo ha krakken liggende i bilen alltid. Ellers var ikke monteringen komplisert på noen måte, og jeg følte at sykkelen satt godt.

Takk :)

Hi

Anonymkode: ca5f2...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj da, jeg har sett de til tak, men vil nok ikke klare å sykkelen opp, det blir for høyt. Men kan jo ha med krakk, det har ikke tenkt på engang :) Er det greit å montere, og få festet sykkelen på? Jeg vil egentlig ikke ha stativ på hengerfestet, for da kan jeg ikke åpne bakluka, noe jeg ikke synes er så greit når jeg har hund i bur baki der. Hadde håp om at det fantes noen finurlige løsninger jeg ikke har sett :)

Hi

Anonymkode: ca5f2...8c8

Jo jeg har eit stativ som går ann å vri litt slik at det går nedover og da kan bakluka åpnes opp. Det er Thule sitt, skal se om jeg finner link. Ulempen er at det er litt tungt å få på alene.

Anonymkode: 710a1...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo jeg har eit stativ som går ann å vri litt slik at det går nedover og da kan bakluka åpnes opp. Det er Thule sitt, skal se om jeg finner link. Ulempen er at det er litt tungt å få på alene.

Anonymkode: 710a1...982

https://bilxtra.no/thule/thule-sykkelstativ/thule-easyfold-xt-sykkelholder-3-sykler

Anonymkode: 710a1...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Thule til 3 sykler. Det legges ned helt enkelt når luka skal åpnes. Det går jo ikke med syklene på da, men det gjør det vel ikke med noen stativ som festes bakpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mammaaaa? skrev:

Vi har Thule til 3 sykler. Det legges ned helt enkelt når luka skal åpnes. Det går jo ikke med syklene på da, men det gjør det vel ikke med noen stativ som festes bakpå. 

Ser dårlig ut, spørs om jeg ikke få ha takstativ

Hi

Anonymkode: ca5f2...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med takstativ vil du få en veldig høy bil, så du må være forsiktig når du kjører under broer ol. Har sett en som ødela sykkel, takstativ og bakrute fordi han ikke tenkte over hvor høy bilen ble...

Anonymkode: 48ec4...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...