Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?❤️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samboer og vi har 2 barn.Sliter med at kjærestefølelsene begynner å bli borte etter år med utfordringer.

Vi har det egentlig fint sammen og er gode venner, men sex er ikke noe jeg «higer» etter med han dessverre.Jeg klarer meg heller alene på det området.
Vi samarbeider godt og er sjelden uenig, men jeg synes det er trist at lysten på han blir borte og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det tilbake.

Hadde dere fortsatt i et slikt forhold?Noen med gode tips kanskje?

Anonymkode: afbcf...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo umulig å svare på. Er utfordringene noe i forholdet, eller er det faktorer utenfra? 

Har dere fått muligheten til å være sammen dere to uten barna på lenge? 

Skrevet
1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Det er jo umulig å svare på. Er utfordringene noe i forholdet, eller er det faktorer utenfra? 

Har dere fått muligheten til å være sammen dere to uten barna på lenge? 

Ikke vært alene oss to på år....

utfordringene er innen familie,sykdom,jobb osv...

Jeg kjenner også følelser for en annen..

Skrevet

Ok. 

Da synes jeg du skylder forholdet ditt å gi det en sjanse. 

Dere trenger tid sammen, bare dere. Kanskje trenger dere hjelp utenfra. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samboer og vi har 2 barn.Sliter med at kjærestefølelsene begynner å bli borte etter år med utfordringer.

Vi har det egentlig fint sammen og er gode venner, men sex er ikke noe jeg «higer» etter med han dessverre.Jeg klarer meg heller alene på det området.
Vi samarbeider godt og er sjelden uenig, men jeg synes det er trist at lysten på han blir borte og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det tilbake.

Hadde dere fortsatt i et slikt forhold?Noen med gode tips kanskje?

Hvis du baserer alle livsendrende beslutninger på noe så flyktig og forbigående som forelskelse, så bør du kanskje ikke være i et forhold med noen.

Anonymkode: dee74...cae

Skrevet

Nei, så lenge hverdagen fungerer greit og forholdet mellom dere fungerer greit hadde jeg ikke gjort barna til skilsmissebarn for å tilfredstille mine egne seksuelle behov.

Glem den andre personen, slutt å ha kontakt. Så jobber du med det forholdet du har isteden. Det er ikke sånn at folk som er sammen hele livet er like forelsket hele tiden altså, som så mye annet i livet går dette i faser. Men du finner ikke tilbake til seksuelle følelser til mannen din så lenge du går og drømmer om en annen...

Anonymkode: d8f40...280

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, så lenge hverdagen fungerer greit og forholdet mellom dere fungerer greit hadde jeg ikke gjort barna til skilsmissebarn for å tilfredstille mine egne seksuelle behov.

Glem den andre personen, slutt å ha kontakt. Så jobber du med det forholdet du har isteden. Det er ikke sånn at folk som er sammen hele livet er like forelsket hele tiden altså, som så mye annet i livet går dette i faser. Men du finner ikke tilbake til seksuelle følelser til mannen din så lenge du går og drømmer om en annen...

Helt sant det du sier.

Føler bare at vi begynte som gode venner, men aldri vært stormende forelskelse slik som med den andre mannen.Jeg har kjent han i mange år og det har alltid vært noe mellom oss, men jeg gjør ikke noe når jeg er i et forhold.

Har bare lyst å ha slike følelser for samboeren min, jeg elsker jo familien min, men vi er mer venner enn kjærester.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er, men syns det høres ut som en helt vanlig småbarnsfelle.

Al tid går med til jobb, husarbeid og barna. Ingen overskudd til seg selv og hverandre.
Selvfølgelig daler følelsene til et bunnpunkt.
Før du vurderer å gå fra han, prøv å snakk med han, prøv å sette av tid til hverandre, for eksempel ved å har en bedre middag bare dere to etter ungene er i seng en gang i uken, husk å gi hverandre klem. Prøv å huske hva det var som gjorde at du falt for han i utgangspunktet.

Dette er en hektisk tid, men den vil gå over

Anonymkode: 1fc29...aba

Skrevet

Her er omtrent hvordan jeg gjorde det, for vårt forhold var dødt ei stund. Vi hadde sex, men ellers ingen nærhet.

Bestem deg for å bli forelska i han! Start i kveld, med å gi han et kyss i nakken når anledning byr seg. Hvis han lurer på hvorfor, si at det var fordi du hadde lyst til det. Se etter hans positive sider, og bestem deg for å "dyrke" disse. IKKE ha kontakt med han andre, evnt finn frem alt det negative med den fyren. Og når det gjelder sex; av og til kan det være greit å prøve. Kanskje bygg opp litt lyst, og prøv å få utløp sammen med han. Hvis du fikk en fin opplevelse, hold på den, og bruk den til å glede deg til kvelden. Legg energien din i forholdet, vann gresset og se det gro.

Anonymkode: 01a78...7ec

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er, men syns det høres ut som en helt vanlig småbarnsfelle.

Al tid går med til jobb, husarbeid og barna. Ingen overskudd til seg selv og hverandre.
Selvfølgelig daler følelsene til et bunnpunkt.
Før du vurderer å gå fra han, prøv å snakk med han, prøv å sette av tid til hverandre, for eksempel ved å har en bedre middag bare dere to etter ungene er i seng en gang i uken, husk å gi hverandre klem. Prøv å huske hva det var som gjorde at du falt for han i utgangspunktet.

Dette er en hektisk tid, men den vil gå over

Anonymkode: 1fc29...aba

Takk for svar😊

vi har både barnehagebarn og skolebarn.Fulltidsjobber begge to, i tillegg til at mannen er mye borte i jobb og jeg har jobben med meg hjem.
Hus og barn må taes hånd om og når kvelden er her orker jeg ikke tanken på sex.Vi begge bare sitter i hver vår stol og er sliten.

Men jeg lover jeg skal prøve.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er omtrent hvordan jeg gjorde det, for vårt forhold var dødt ei stund. Vi hadde sex, men ellers ingen nærhet.

Bestem deg for å bli forelska i han! Start i kveld, med å gi han et kyss i nakken når anledning byr seg. Hvis han lurer på hvorfor, si at det var fordi du hadde lyst til det. Se etter hans positive sider, og bestem deg for å "dyrke" disse. IKKE ha kontakt med han andre, evnt finn frem alt det negative med den fyren. Og når det gjelder sex; av og til kan det være greit å prøve. Kanskje bygg opp litt lyst, og prøv å få utløp sammen med han. Hvis du fikk en fin opplevelse, hold på den, og bruk den til å glede deg til kvelden. Legg energien din i forholdet, vann gresset og se det gro.

Gikk det bra for dere?❤️
Takk for at du ikke dømmer meg.
Godt tips med å finne hans negative sider, det har jeg aldri tenkt på.Jeg husker jeg tenkte en gang tidligere at nei dette ble feil med deg, men har alltid trodd vi var såkalte sjelevenner og er usikker enda.

Jeg skal prøve å se det positive i min samboer, han har mye positivt i seg som jeg elsker, bare det at å få lysten seksuelt på han er så vanskelig😔

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hennes seksuelle behov henger da vel sammen med mannens seksuelle behov?

Det betyr at hun BØR ta sine seksuelle behov på alvor, for hvis hun ikke gjør det, så kan mannen forsvinne.

Jeg vet ikke jeg, om jeg har noe råd, utover å planlegge for hva som skjer når denne dagen kommer. Hva man gjør da. Har man små barn så er det enkelte som innfører avtale om skilsmissenekt, de første årene, kun fordi de VET 99% sikkert at dette med manglende sexliv og lyst på andre, kommer til å bli et tema da, midt i den perioden da barna bør få fokuset. 

Har man ikke planlagt for dette før, så vil det muligens fungere å ta samtalen nå?

Si at du sliter, og vet at dette er vanlig, men ønsker å komme over kneika. Be han om å være med deg på dette. Sett en dato frem i tid, et par år, da dere skal være sammen til da, uansett hvordan ting står til frem til da. Sex og romantikk er ikke limet i småbarnsperioden, det å komme seg helskinnet gjennom dette sammen, er limet i småbarnsperioden. Det er helt normalt å ikke ha mye sex da. Anerkjenne behovet er der, uten at det betyr å nødvendigvis sette det først. 

Kanskje det er det alt som skal til, det å snakke om slike ting?

Anonymkode: dbbbe...e87

Skrevet

Gikk det bra for dere?❤️
Godt tips med å finne hans negative sider, det har jeg aldri tenkt på.Jeg husker jeg tenkte en gang tidligere at nei dette ble feil med deg, men har alltid trodd vi var såkalte sjelevenner og er usikker enda.

Jeg skal prøve å se det positive i min samboer, han har mye positivt i seg som jeg elsker, bare det at å få lysten seksuelt på han er så vanskelig😔

Jeg synes du fikk noen gode tips av den personen der!

Vet at dette fungerer for mange, og det har fungert for meg en gang :) 

Anonymkode: dbbbe...e87

Skrevet

Gikk det bra for dere?❤️

Jeg dømmer deg selvfølgelig ikke, for livet har lært meg at vi kan bli overmannet av følelser på godt og vondt, men vi kan faktisk styre dem også. Vi må bare legge litt vilje i det.

Vi har det helt fantastisk nå! Vi begynte etterhvert begge å gi hverandre små kjærtegn og komplimenter i hverdagen, og plutselig en dag kjente jeg at jeg gledet meg til meg til voksentid om kvelden og det å legge meg tett inntil han om natta. Da hadde vi vært på et punkt der det å skulle ha sex med han, var som å skulle ha sex med min bror. 

Vi gikk i hverdagsfella, men vi kom oss løs, og vi skal ikke dit igjen. Det har gått nesten 10 år, og fremdeles putter vi inn kjærtegn og flørt i hverdagen, og oppfører oss. Det å kunne hviske/bli hvisket "takk for i natt" ved kjøkkenbenken, gir en fin start på dagen😉

Jeg ønsker deg lykke til❤️

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dømmer deg selvfølgelig ikke, for livet har lært meg at vi kan bli overmannet av følelser på godt og vondt, men vi kan faktisk styre dem også. Vi må bare legge litt vilje i det.

Vi har det helt fantastisk nå! Vi begynte etterhvert begge å gi hverandre små kjærtegn og komplimenter i hverdagen, og plutselig en dag kjente jeg at jeg gledet meg til meg til voksentid om kvelden og det å legge meg tett inntil han om natta. Da hadde vi vært på et punkt der det å skulle ha sex med han, var som å skulle ha sex med min bror. 

Vi gikk i hverdagsfella, men vi kom oss løs, og vi skal ikke dit igjen. Det har gått nesten 10 år, og fremdeles putter vi inn kjærtegn og flørt i hverdagen, og oppfører oss. Det å kunne hviske/bli hvisket "takk for i natt" ved kjøkkenbenken, gir en fin start på dagen😉

Jeg ønsker deg lykke til❤️

Så utrolig godt å høre at dere fikk det så bra til!❤️❤️
God beskrivelse av at det var som å skulle ha sex med din bror, uff er der jeg også nå.Det er nesten litt ekkelt.

Tusen takk for så fine svar, det gir meg lyst til å gi det en sjanse til.Vi har en så fin familie og jeg vil ikke bryte den opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...