Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 For en gripende og god serie. Egentlig grusom. Har ungdommer selv. Håper aldri mine blir utsatt for sånt eller andre. Hva synes dere om den? Anonymkode: df0ac...f59
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Jeg har sett sesong 1. Synes den var kjempe bra. Ikke sett de andre sesongene ( mener å huske det er flere?) begynte, men da datt jeg av. Anonymkode: 218cc...b9c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har sett sesong 1. Synes den var kjempe bra. Ikke sett de andre sesongene ( mener å huske det er flere?) begynte, men da datt jeg av. Anonymkode: 218cc...b9c Holder på med 1 sesong nå. Er 3 stk. Anonymkode: df0ac...f59
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Hørt mye om den og vurderer å se den. Men mistenker det er en litt ‘fjortis serie? Og så syns jeg det høres litt merkelig ut at de kan lage 3 sesonger når jeg leser plotet til første.. Men kanskje disse handler om noe helt annet? Anonymkode: 5f707...174
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hørt mye om den og vurderer å se den. Men mistenker det er en litt ‘fjortis serie? Og så syns jeg det høres litt merkelig ut at de kan lage 3 sesonger når jeg leser plotet til første.. Men kanskje disse handler om noe helt annet? Anonymkode: 5f707...174 Sesong 1 er bra, og forteller historien gjennom alle som er involvert i livet til Hannah Baker. Sesong 2 prøver å nøste opp i hva som skjer med livene til de andre etterpå. Den blir mer og mer rar, så jeg har ikke giddet å sette i gang med sesong 3. Anonymkode: 4becf...d69
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Hørt mye om den og vurderer å se den. Men mistenker det er en litt ‘fjortis serie? Og så syns jeg det høres litt merkelig ut at de kan lage 3 sesonger når jeg leser plotet til første.. Men kanskje disse handler om noe helt annet? Anonymkode: 5f707...174 Veldig fjortis-serie. Den var utrolig dårlig og jeg merket at jeg slet med å tro på historien. Skikkelig 'storm i vannglass' drama om dumme tenåringer. Skal man lage serie om selvmord må det gjøres hundre ganger bedre enn det her. Anonymkode: 713d4...8c4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Skrevet 10. mai 2020 14 hours ago, Anonym bruker said: For en gripende og god serie. Egentlig grusom. Har ungdommer selv. Håper aldri mine blir utsatt for sånt eller andre. Hva synes dere om den? Anonymkode: df0ac...f59 Likte den ikke så særlig, skjønner egentlig ikke hvorfor den er så populær Anonymkode: bead7...fd3
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Skrevet 10. mai 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Sesong 1 er bra, og forteller historien gjennom alle som er involvert i livet til Hannah Baker. Sesong 2 prøver å nøste opp i hva som skjer med livene til de andre etterpå. Den blir mer og mer rar, så jeg har ikke giddet å sette i gang med sesong 3. Anonymkode: 4becf...d69 Sesong 3 tar seg opp, jeg lover! Mye, mye bedre enn sesong 2. Anonymkode: bbc78...099
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #9 Skrevet 10. mai 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: For en gripende og god serie. Egentlig grusom. Har ungdommer selv. Håper aldri mine blir utsatt for sånt eller andre. Hva synes dere om den? Anonymkode: df0ac...f59 Synes den var dritdårlig. Hovedpersonen var jo så ufattelig lite sympatisk at man syntes jo egentlig det var greit det hun gjorde. Og den holdningen at alt er andres feil?? Nei, ungdom bør ikke se den. Litt ansvar må man ta for egne dårlige valg altså. Anonymkode: d6fbf...661
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #10 Skrevet 11. mai 2020 På 10.5.2020 den 20.56, Anonym bruker skrev: Synes den var dritdårlig. Hovedpersonen var jo så ufattelig lite sympatisk at man syntes jo egentlig det var greit det hun gjorde. Og den holdningen at alt er andres feil?? Nei, ungdom bør ikke se den. Litt ansvar må man ta for egne dårlige valg altså. Anonymkode: d6fbf...661 enig i at det er en dårlig serie. Om den skal sees må man snakke med ungdommen om hva man egentlig ser. Hovedkarakteren virker veldig opptatt av å ha venner blant de som er «kul» og populær, selv om mindre «kule» stadig strekker ut en hånd. Men de er ikke bra nok. Når det i tillegg fordeles skyld til alle rundt, blir det bare groteskt! Anonymkode: b0c47...cc7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #11 Skrevet 11. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: enig i at det er en dårlig serie. Om den skal sees må man snakke med ungdommen om hva man egentlig ser. Hovedkarakteren virker veldig opptatt av å ha venner blant de som er «kul» og populær, selv om mindre «kule» stadig strekker ut en hånd. Men de er ikke bra nok. Når det i tillegg fordeles skyld til alle rundt, blir det bare groteskt! Anonymkode: b0c47...cc7 Ja det er ganske forferdelig når f.eks en voldtektsmann må stå til ansvar. Anonymkode: 9d775...5e7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 På 10.5.2020 den 10.25, Anonym bruker skrev: Veldig fjortis-serie. Den var utrolig dårlig og jeg merket at jeg slet med å tro på historien. Skikkelig 'storm i vannglass' drama om dumme tenåringer. Skal man lage serie om selvmord må det gjøres hundre ganger bedre enn det her. Anonymkode: 713d4...8c4 Takk, da beskrev du akkurat det jeg mistenkte. Er så mange bra serier å velge mellom der ute nå, at da stryker jeg denne fra listen😅 Anonymkode: 5f707...174
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja det er ganske forferdelig når f.eks en voldtektsmann må stå til ansvar. Anonymkode: 9d775...5e7 Nå er du bare vrang. Hele serien er basert på hendelser/dilemma/overgrep/overtramp ungdommer kommer bort i. Og selvfølgelig skal voldtekt og overgrep straffes. Hardt! Men å ta sitt eget liv, for samtidig å rette en finger på 13 stk istedet for å anmelde, snakke foreldre, lærere, politi, voldtektsmottak er ikke greit. Spesielt ugreit er det når en slik serie utløser en selvmordsbølge blant ungdom. Som altså tar ditt eget liv istedet for å oppsøke hjelp. Anonymkode: b0c47...cc7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 53 minutes ago, Anonym bruker said: Nå er du bare vrang. Hele serien er basert på hendelser/dilemma/overgrep/overtramp ungdommer kommer bort i. Og selvfølgelig skal voldtekt og overgrep straffes. Hardt! Men å ta sitt eget liv, for samtidig å rette en finger på 13 stk istedet for å anmelde, snakke foreldre, lærere, politi, voldtektsmottak er ikke greit. Spesielt ugreit er det når en slik serie utløser en selvmordsbølge blant ungdom. Som altså tar ditt eget liv istedet for å oppsøke hjelp. Anonymkode: b0c47...cc7 Enig. Dessuten er flere av 'grunnene'/menneskene hun har med på kassettene helt på trynet. Hun drepte seg selv fordi hun som kjørte bilen hun satt i ødela et stopp-skilt? Fordi en gutt ikke prøvde hardt nok å stoppe noen andres voldtekt? Ærlig talt. Ja, helt enig at begge deler er ganske grovt, spesielt med tanke på hva som skjedde med ofrene, men det har da INGENTING med henne å gjøre! Anonymkode: 713d4...8c4
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #15 Skrevet 12. mai 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig. Dessuten er flere av 'grunnene'/menneskene hun har med på kassettene helt på trynet. Hun drepte seg selv fordi hun som kjørte bilen hun satt i ødela et stopp-skilt? Fordi en gutt ikke prøvde hardt nok å stoppe noen andres voldtekt? Ærlig talt. Ja, helt enig at begge deler er ganske grovt, spesielt med tanke på hva som skjedde med ofrene, men det har da INGENTING med henne å gjøre! Anonymkode: 713d4...8c4 Oi, om dette stemmer, hørtes jo serien bare enda dårligere ut enn jeg allerede mistenkte😅 Anonymkode: 5f707...174
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #16 Skrevet 12. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, om dette stemmer, hørtes jo serien bare enda dårligere ut enn jeg allerede mistenkte😅 Anonymkode: 5f707...174 For å si det sånn så ble jeg litt skuffet over at det ikke var noen skikkelige grunner til at hun tok livet av seg. Mange av personene som ble nevnt som grunn til at hun tok selvmord,hadde jo bare gjort småting mot henne.Hvertfall ikke noe som gjør at du tenker selvmord. Anonymkode: b0732...546
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er du bare vrang. Hele serien er basert på hendelser/dilemma/overgrep/overtramp ungdommer kommer bort i. Og selvfølgelig skal voldtekt og overgrep straffes. Hardt! Men å ta sitt eget liv, for samtidig å rette en finger på 13 stk istedet for å anmelde, snakke foreldre, lærere, politi, voldtektsmottak er ikke greit. Spesielt ugreit er det når en slik serie utløser en selvmordsbølge blant ungdom. Som altså tar ditt eget liv istedet for å oppsøke hjelp. Anonymkode: b0c47...cc7 Og de barna som velger å ta livet av seg selv etter den serien har problemer fra før. Da må man se nærmere på foreldrene. Hvorfor har ikke de kontroll på hva barna ser på? Hvorfor blander de seg ikke inn og snakker om det? Ser de ikke barna sine? Det er absolutt INGEN som tar livet av seg selv av absolutt ingenting. Anonymkode: 4a265...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå