Gå til innhold

Noen strikkere her? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikker på rundpinne, 100 masker. Skal ha 10cm vrangbord. Strikker en genser (er helt nybegynner). Strikker så det henger sammen, men når jeg kommer til enden av første omgang så blir det to rette etter hverandre. Hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: f62fa...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har partall masker vil det bli annenhver hele tiden, har du oddetall vil det bli som du beskriver. 

Anonymkode: 3bf06...d25

Skrevet

Har 100 masker, har telt og prøvd to ganger. Gjør jeg feil når jeg starter strikkingen? Det stemmer vel at den skal strikkes rundt og rundt? 

Skrevet

Jeg har opplevd et par ganger å telle flere ganger før jeg teller riktig, så jeg ville telt enda en gang.

Hvis du har akkurat 100 masker, og du begynner med en rett (og skal strikke en rett og en vrang hele veien rundt), da skal den siste bli vrang.

Hvis det derimot stemmer at du har 100 masker, da vil jeg tro at du et eller annet sted på omgangen har strikket to rette eller to vrange etter hverandre, da vil det forskyve seg slik at den siste blir rett også.

Sånne småfeil som man gjør kan være helt vanvittig frustrerende, men tro meg, du lærer av det - og neste gang vet du litt mer :) Jeg har strikket i mange år, men lærer stadig noe nytt ;) (høres så mye bedre ut enn å si at man gjør feil ;) )

Anonymkode: e23d6...d0c

Skrevet

Da har du enten 98 eller 102 masker, eller du har strikker fire ette/vrange masker ett sted. 

De første maskene på pinnen er noen ganger vanskelige å se siden tråden som henger ned drar seg litt til høyre, så det er lurt å ha en maskemarkør eller fest en binders i første masken slik at du ser dette enkelt. Fort gjort å bomme med dette. 

Anonymkode: 51ff6...a11

Skrevet

Du har strikket feil... 

Anonymkode: b7587...1db

Skrevet

Takk for hjelpen, må ha gjort en feil ja 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...