Gå til innhold

Spille med fremmede


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 åringen spiller fortnite. Har sagt at han bare får spille med venner. Jeg følger med av og til hvem han spiller med. I dag når han spilte så  hørte jeg han si ett navn som jeg ikke har hørt før. Spurte han om det. Han sa at han hadde spilt duo, jeg vet ikke hva det betyr, men at han hadde spilt mot en mann på 23 år. Da ble jeg litt sjokkert. Vi har jo snakket om dette mange ganger. Og alikevel så spiller han med noen voksne han ikke kjenner. 

Han sa: men han er jo snill og har barn selv.

Hva hadde dere gjort med dette?

Anonymkode: ee5d8...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pedoalarm! Ingen oppegående på 23 som har barn og spiller, altså.

Anonymkode: a6368...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forby er ofte en dårlig løsning. Men å følge med og prate sammen om hva som er lurt og ikke lurt, hva som kan skje er både lurt og nødvendig. I tillegg er det ikke minst viktig å gi beskjed om at uansett hva som skjer (enten det er fordi 13-åringen selv har gjort noe dumt eller har blitt lurt til å gjøre det) er det helt trygt og riktig å komme til deg (dere) å gi beskjed sånn at dere kan hjelpe (ikke kjefte). Gjensidig tillit og gode samtaler (som ofte må være korte med tenåringer som gjerne ikke er så opptatt av å snakke...) er det som best beskytter ungene / ungdommene og voksne også mot farene som er der ute. Og det trenger absolutt ikke å være farlig om en 13 åring spiller med en ukjent 23 åring. Han kan jo likegodt spille mot en annen 13 åring som viser seg å egentlig være Olav på 40. Å vise interesse er lurt!  "Oj, dette ser artig ut, kan du lære med litt også?"

Anonymkode: 122c2...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 8 år spiller også online med to som han ikke kjenner annet enn gjennom spillene. Han lyser opp hver gang de er innpå å spiller med han,ser virkelig ikke problemet. Men her vet jeg at de to fremmende han spiller med er barn da.

Anonymkode: 501a3...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pedoalarm! Ingen oppegående på 23 som har barn og spiller, altså.

Anonymkode: a6368...4ae

Ojsann, jeg er 33, har tre barn og spiller med barna tilogmed! Jeg ser ikke noe galt i å spille med fremmede, men da ikke med mikrofon o.l.

Anonymkode: 013d9...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pedoalarm! Ingen oppegående på 23 som har barn og spiller, altså.

Anonymkode: a6368...4ae

Jeg spilte online frem til jeg var ca 25. Mulig du ikke vil klassifisere meg som oppegående, men pedo er jeg ikke. Spurte aldri etter alder på de jeg spilte sammen med, så det kan godt hende det var noen 13-åringer, men det var irrelevant. Jeg så den karakteren de spilte, ikke personen bak. Tenåringer er ofte veldig gode til å spille da.

Anonymkode: 1eb24...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spilte online frem til jeg var ca 25. Mulig du ikke vil klassifisere meg som oppegående, men pedo er jeg ikke. Spurte aldri etter alder på de jeg spilte sammen med, så det kan godt hende det var noen 13-åringer, men det var irrelevant. Jeg så den karakteren de spilte, ikke personen bak. Tenåringer er ofte veldig gode til å spille da.

Anonymkode: 1eb24...8f1

Når det er sagt så hadde jeg ikke latt mitt barn spille med fremmede voksne. Selv om man ikke trenger å være pedofil for å spille som voksen, så er det greit å være på den sikre siden.

Anonymkode: 1eb24...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...