Gå til innhold

Baby med svært tørr hud i ansiktet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnelegen anbefalte fete kremer fremfor krem med kortison. Han ville derimot ikke anbefale noen spesifikk krem. Både fordi de ikke har lov å anbefale noe og fordi det er så individuelt hvilke som virker på de ulike babyene. Jeg har prøvd A-krem og den ble for svak. Canoderm har vi også prøvd etter storesøster som er atopiker. Den virker heller ikke noe særlig. og svir. Har en alovera salve av merket ‘Forever’ som jeg bruker selv. Den virker litt, men er samtidig full i parfyme og det er det er vel heller ikke bra?!
 

Så nå vil jeg bare høre her om noen har erfaring på området og noe de tørr å anbefale?☺️

Anonymkode: fafd5...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt locobase og decubal, ene ungen tålte ikke locobase, men decubal gikk fint hos begge. Vi har t.o.m brukt spenol i krisetilfeller. 

Anonymkode: 200df...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt locobase og decubal, ene ungen tålte ikke locobase, men decubal gikk fint hos begge. Vi har t.o.m brukt spenol i krisetilfeller. 

Anonymkode: 200df...294

Takk for gode tips:)

Anonymkode: fafd5...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt locobase og decubal, ene ungen tålte ikke locobase, men decubal gikk fint hos begge. Vi har t.o.m brukt spenol i krisetilfeller. 

Anonymkode: 200df...294

Ser forresten nå at det finnes ganske mange typer decuberal kremer. Hvilken bruker dere?

Anonymkode: fafd5...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet nå, for å friske opp hukommelsen, og de har et rikt utvalg ser jeg. Vi brukte clinic til vanlig og repair i dårligere perioder. Men prøv på et lite område først, uansett hvilken krem du velger. Vi stakk innom et apotek, for å få råd om en god krem, og den hyggelige apotekeren smurte inn hele ansiktet + hendene til min sønn med en krem, som vistnok er fantastisk for tørr hud og atopisk eksem. Produktet inneholdt noe som vi da ikke visste han var allergisk mot, og min lille sønn på fem mnd fikk en forferdelig allergisk reaksjon i huden.

Anonymkode: 200df...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi bruker Weleda produkter på babyen vår. Til ansiktet bruker vi Weleda Calendula face cream. Han har også sensitiv hud og tåler ikke en del av de andre baby produktene, men denne funker svært godt.

Anonymkode: e23de...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.5.2020 den 6.42, Anonym bruker skrev:

Barnelegen anbefalte fete kremer fremfor krem med kortison. Han ville derimot ikke anbefale noen spesifikk krem. Både fordi de ikke har lov å anbefale noe og fordi det er så individuelt hvilke som virker på de ulike babyene. Jeg har prøvd A-krem og den ble for svak. Canoderm har vi også prøvd etter storesøster som er atopiker. Den virker heller ikke noe særlig. og svir. Har en alovera salve av merket ‘Forever’ som jeg bruker selv. Den virker litt, men er samtidig full i parfyme og det er det er vel heller ikke bra?!
 

Så nå vil jeg bare høre her om noen har erfaring på området og noe de tørr å anbefale?☺️

Anonymkode: fafd5...d62

Aderma expmega, decubal, miniderm, mye bra. 
forstår ikke hvorfor de ikke anbefaler noe, da folk på apotek får lov til det? 

Anonymkode: 9a041...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Googlet nå, for å friske opp hukommelsen, og de har et rikt utvalg ser jeg. Vi brukte clinic til vanlig og repair i dårligere perioder. Men prøv på et lite område først, uansett hvilken krem du velger. Vi stakk innom et apotek, for å få råd om en god krem, og den hyggelige apotekeren smurte inn hele ansiktet + hendene til min sønn med en krem, som vistnok er fantastisk for tørr hud og atopisk eksem. Produktet inneholdt noe som vi da ikke visste han var allergisk mot, og min lille sønn på fem mnd fikk en forferdelig allergisk reaksjon i huden.

Anonymkode: 200df...294

Takk for svar og godt råd❤️

Anonymkode: fafd5...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aderma expmega, decubal, miniderm, mye bra. 
forstår ikke hvorfor de ikke anbefaler noe, da folk på apotek får lov til det? 

Anonymkode: 9a041...5e7

Takk for gode tips. Ja merkelig det der. Men verken leger, helsesøstre og annet praktiserende helsepersonal har lov å markesføre. Men farmasøyter sin jobb er jo nettopp å gi medisinske råd. I tillegg til de fungerer som butikk som skal selge produkter. Så for å si det enkelt; Leger og annet praktiserende helsepersonell har ‘pasienter, imens farmasøyter har ‘kunder. Dermed blir det jo litt annerledes.

Største utfordringen er når farmasøyten er uenig med legen når du skal hente medisiner eller produkter. De kan feks være uenige om hvorvidt den reseptbelagte kremen er for sterk for barnehuden eller om medisinen du skal hente kanskje ikke passer sammen med andre legemidler du tar😳😅 For selv om legen oftest har mest medisinske allmennkunnskaper har farmasøyten ofte minst like gode kunnskaper når det kommer til selve medikamentene.

Anonymkode: fafd5...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker canoderm på tørre områder og mildison (kortisonsalve?) På røde, tørre, spruke områder. Det fungerer bra her, da svir det ikke så ille heller, men dette er altså ikke i ansikt. Mildison fikk vi på resept, er det fordi det er i ansikt at legen anbefalte fete kremer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to eksembarn, og har prøvd det meste av kremer. Den vi har funnet ut er aller best for mine barn er miniderm. Så et er den vi har brukt de siste årene. Hvis vi bruker den hver dag får de ikke eksemutbrudd i det hele tatt.

Aderma inneholder masse hudirriterende stoffer, og kommer dårlig ut i tester for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kaffekjerring skrev:

Vi bruker canoderm på tørre områder og mildison (kortisonsalve?) På røde, tørre, spruke områder. Det fungerer bra her, da svir det ikke så ille heller, men dette er altså ikke i ansikt. Mildison fikk vi på resept, er det fordi det er i ansikt at legen anbefalte fete kremer?

Sånn jeg har forstått det gjør kortison huden tynn og skjør, så hvis det ikke er kløende eksem, er det sikkert best å prøve fete kremer først. 

Anonymkode: 200df...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn jeg har forstått det gjør kortison huden tynn og skjør, så hvis det ikke er kløende eksem, er det sikkert best å prøve fete kremer først. 

Anonymkode: 200df...294

Ok. Tre atopiske barn, jenta her er dog verst. Hun klør og klør, smører med canoderm, men som sagt smører med mildison der det er rødt og sprukket. Hun har heldigvis lært seg hvor de områdene er og kan peke der hun trenger kortison. Vi bruker det altså ikke unødvendig, av den grunn som du nevner. Det er jo greit ay huden får hele uten unødvendig kortison, om det ikke trengs😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...