Anonym bruker Skrevet 9. mai 2020 #26 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Måneder er et mye bedre mål enn år, når barnet er så pass lite. Anonymkode: 3bebc...25b Ikke 26 mnd. Da er barnet 2 år. Frem til 24 mnd er det greit, ikke etter. Anonymkode: 77840...967
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #27 Skrevet 10. mai 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Måneder er et mye bedre mål enn år, når barnet er så pass lite. Anonymkode: 3bebc...25b Etter ettårsdagen er det tåpelig å regne i måneder. Anonymkode: e91a3...46a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #28 Skrevet 10. mai 2020 En dupp er det samme som en kort soveøkt. Det er et dialekt utrykk som bruker flere steder rundt om i landet. Om natten sover babyen og om dagen har hun 3 korte soveøkter på mellom 30-45 min. Altså 3 dupper i løpet av dagen. Man kan også si at baby sover 3 ganger til dagen. Eller hviler seg 3 ganger til dagen. Men en dupp er mer beskrivende her jeg bor. Og en hvil kan like så godt være våken som sovende. Sier du feks smokk, sutt eller tutt? Litt samme greia. Man beskriver ting ulikt etter hvor man bor og hvilken dialekt man har:) Anonymkode: 6b334...7c8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #29 Skrevet 10. mai 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter ettårsdagen er det tåpelig å regne i måneder. Anonymkode: e91a3...46a Absolutt ikke. Det som er tåpelig er å tillate nevrosene å florere og ta over livet, slik at man ikke fungerer i hverdagen. Anonymkode: 3bebc...25b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #30 Skrevet 10. mai 2020 Man sover ikke dupp... man tar en dupp.... man legger seg på sofaen, setter seg i stolen. Etc sovner og sover en liten stund. så våkner man etter en dupp. en dupp er å sove rundt 20 min. Anonymkode: 83ae0...35c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #31 Skrevet 10. mai 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Måneder er et mye bedre mål enn år, når barnet er så pass lite. Anonymkode: 3bebc...25b Tror de fleste sier 2 år og 2 mnd... Anonymkode: 9e845...f65
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #32 Skrevet 11. mai 2020 Når jeg tenker meg om, så sier vi at babyen ‘dupper’ mellom det og det klokkeslettet her jeg bor, som er på Vestlandet. Alt er lov så lenge de fleste skjønner hva vi mener. Måte på kverulering og unødvendig irritasjon her i tråden😳😅 Anonymkode: 6b334...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå