Gå til innhold

Gjenåpning av skole og skoleskyss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jubelen sto i taket her hjemme i går, da skolen skulle få åpne igjen. Alle ungene er veldig klar for å starte opp, enn om det ikke blir fulle dager. Det betyr at jeg som skoleansatt, også skal få lov å komme fysisk tilbake på jobb. 

Så kommer utfordringen: Mine tre barn går på tre ulike skoler, i tre ulike kommuner (to går på videregående). De er alle tre avhengig av kollektivtransport, for i det hele tatt å komme seg på skolen. Ene barnet tar skolebuss, så der tar jeg som en selvfølge at de har kontroll. De to andre tar vanlig offentlig transport. Det gjør også jeg. Jeg kan imidlertid kjøre bil, om det er krise. Om jeg kjører, vil jeg likevel ikke ha anledning til å kjøre de to eldste ungene til og fra skolen, pga  avstand og tidspunkt vi alle starter på. 

Hva tenker dere om bruk av offentlig transport nå? Det anbefales jo å begrense om det er mulig. Ser for meg at mengden passasjerer vil øke betraktelig fra mandag av, men blir det utrygt?

Anonymkode: cc077...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fremdeles er det vel annenhvert sete på bussen?  Eller pakk de inn i gladpack

Anonymkode: 10063...a83

Skrevet

Jeg jobber i VGS selv og vet at vår skole har tett samarbeid med busselskapet nå i forbindelse med åpning av skolen. F.eks. Blir det ikke skole hver dag på alle klasser, og gjerne ulike oppmøtetider og korte dager. Det skal bli mulig å ta bussen på en trygg måte.

Anonymkode: 13404...99f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fremdeles er det vel annenhvert sete på bussen?  Eller pakk de inn i gladpack

Ja, det tror jeg. Problemet blir jo da at bussene kjører med halv kapasitet. Med andre ord vil ikke alle få plass på bussen. Det er ikke satt inn ekstra busser enn så lenge. 

Videre brukes aldri gladpack her i huset. Unødvendig bruk av plastikk😉

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i VGS selv og vet at vår skole har tett samarbeid med busselskapet nå i forbindelse med åpning av skolen. F.eks. Blir det ikke skole hver dag på alle klasser, og gjerne ulike oppmøtetider og korte dager. Det skal bli mulig å ta bussen på en trygg måte.

Anonymkode: 13404...99f

Håper de starter på ulike tidspunkt, at det hjelper på.

Vi bor i ei bygd, uten «egen» vgs, og bussavganger bare en gang i timen. Det blir spennende å se. Håper bare virkelig at smittetallene holder seg lave fremover også😊👍

Skrevet

Håper videregående og andre skoler, har forskjellige tidspunkter elevene starter. For her vi bor, står man som sild i tønne på bussene i rushen. Har selv en sønn som tar buss til skolen. 

Anonymkode: 492a1...f48

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tror jeg. Problemet blir jo da at bussene kjører med halv kapasitet. Med andre ord vil ikke alle få plass på bussen. Det er ikke satt inn ekstra busser enn så lenge. 

Videre brukes aldri gladpack her i huset. Unødvendig bruk av plastikk😉

Miljøbevisst er innafor💯

Gjest KenCreek
Skrevet

Det går nå helst bra skal du se 😊

Skrevet

Hår nok fint. Ellers invester i elsykler til ungene. Går nesten like fort som buss, og greit å ha på fritiden om man bor litt unna ting.

Anonymkode: 58198...41e

Skrevet

Ville utstyrt de med hjemmelagede munnbind i bomull, plasthansker og håndsprit. Min tenåringen deler maxitaxi med 1-2 andre så der holder spriten og avstand, men hadde han vært på vanlig buss med mange andre så hadde jeg nok vært litt mer overbeskyttende. Ang munnbind er det i mange land påbudt selv om fhi ikke anbefaler det fordi da tar man seg til ansiktet. Det krever bare disiplin å ikke ta på det slik. Har man et hjemmelaget i 3 lags bomull som kan vaskes på høyere temperatur har man i det minste litt beskyttelse.

Anonymkode: 4b6ae...c8f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville utstyrt de med hjemmelagede munnbind i bomull, plasthansker og håndsprit. Min tenåringen deler maxitaxi med 1-2 andre så der holder spriten og avstand, men hadde han vært på vanlig buss med mange andre så hadde jeg nok vært litt mer overbeskyttende. Ang munnbind er det i mange land påbudt selv om fhi ikke anbefaler det fordi da tar man seg til ansiktet. Det krever bare disiplin å ikke ta på det slik. Har man et hjemmelaget i 3 lags bomull som kan vaskes på høyere temperatur har man i det minste litt beskyttelse.

Anonymkode: 4b6ae...c8f

😂😂😂

Anonymkode: 6ebc9...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...