Gå til innhold

Komme meg bort fra samboer, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må komme meg bort med mine 3 barn, og har ingen inntekt nå. Vi kommer til å flytte til nabokommunen. Vi har jo samme adresse og jeg er avhengig av hjelp fra nav. Hvordan finne leilighet og ha råd til alt? Har rett på overgangsstønad da minste er 1 år. Vi kan ikke ha samme adr så trenger råd. 

Anonymkode: 6f8a6...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du må komme deg bort pga vold så kan du kontakte krisesenter, så hjelper de deg videre. 

Ellers må du kontakte nav og sjekke hva de kan bidra med. 

Anonymkode: d0d57...d30

Skrevet

Er du i jobb?

Anonymkode: aab8e...5ff

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du i jobb?

Hun skriver jo at hun ikke har noe inntekt! Tror du hun jobber gratis??

Anonymkode: 62ea5...869

Skrevet

Dersom du må komme deg bort fordi han er fysisk eller psykisk voldelig mot noen av dere så vil jeg anbefale å få det du kan dokumentert før du drar! Dette er veldig viktig eller så kan du risikere å måtte dele barna med han og ikke kunne beskytte de. Manipulerende mennesker gjør alt for å ødelegge deg eller få deg tilbake (for å straffe deg) når du forlater dem. 

Anonymkode: 77f4f...b56

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Hun skriver jo at hun ikke har noe inntekt! Tror du hun jobber gratis??

Anonymkode: 62ea5...869

Hun kunne jo hatt ubetalt permisjon. Å være uten jobb med tre små er ikke veldig vanlig.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun kunne jo hatt ubetalt permisjon. Å være uten jobb med tre små er ikke veldig vanlig.

Når man lever i et voldelig forhold, så er det det, jo. 

Anonymkode: 4b519...f8f

Skrevet

Enig med de som sier at du skal kontakte krisesenter. De er eksperter på det du behøver hjelp til nå. 

Skrevet

Skaff deg jobb, spar  og flytt. Ikke rimelig å belaste oss skattebetalere med mindre du blir utsatt for noe uholdbart. 

Anonymkode: 7b2dd...634

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skaff deg jobb, spar  og flytt. Ikke rimelig å belaste oss skattebetalere med mindre du blir utsatt for noe uholdbart. 

Anonymkode: 7b2dd...634

Herregud

Anonymkode: 88523...143

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud

Anonymkode: 88523...143

Samme tenkte jeg. Men men. Alle typer har lov å svare. Men HI skal bare overse dette, og kontakte krisesenter i stedet for å spørre her. 

Skrevet

Hvorfor må du flytte? Om du gir noe mer informasjon er det mye lettere for oss å gi deg noen råd 👍👍

Anonymkode: 4396e...5a9

Skrevet

Jeg vil ikke si så mye annet enn at jeg ikke har det bra og må ut... Jeg er kronisk syk så får ikke jobbet. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke si så mye annet enn at jeg ikke har det bra og må ut... Jeg er kronisk syk så får ikke jobbet. 

Da får du vel uføretrygd?

Uansett må du oppsøke hjelp om du må ut, det er ingen andre måter å gjøre det på. Ring krisesenteret og spør, du må ikke flyttet dit for å få hjelp av dem, og de kjenner systemet så de kan guide deg på rett vei. Er det veldig ille flytter du til dem, men de kan uansett hjelpe deg.

Anonymkode: 151cc...55d

Skrevet

Første bud er at du må sette deg inn i hva du har krav på. Som kronisk syk er NAV/en sosionom et fornuftig sted å begynne. Eventuelt legen din, selv om den ikke direkte har noe med økonomien din eller er i stand til å rådgi deg økonomisk. 

Når du har oversikt over hvordan økonomien blir, og har satt i gang hjulene der, kan du starte med å se etter et sted å bo. Når du har et sted å bo flytter du ut, endrer adresse, og starter prosessen med familievernkontor og barnefordeling. 

Anonymkode: e143c...5ec

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men da skal du jo få penger av Nav,

Anonymkode: ed47d...068

Skrevet

Har ikke lest hele tråden. Hvor kritisk er det hjemme? Det tar litt tid før stønadene fra nav blir behandlet. Jeg reiste i mars for noen år siden , fikk første utbetaling i august.

Så vil anbefale å planlegge litt. Dra gjerne på familievernkontor og få hjelp. Om du kan kjøpe deg tid, begynn nå og hold helt tett om planene!!! 
Jeg måtte ut. Så sosialen dekket husleie, videre fikk vi et lite beløp å leve av. Men det var trangt. Men vi overlevde. 

Men det gikk bra med oss. Det vil det få med deg og. Man er sterkere enn man tror!

Anonymkode: 1bfb0...335

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke lest hele tråden. Hvor kritisk er det hjemme? Det tar litt tid før stønadene fra nav blir behandlet. Jeg reiste i mars for noen år siden , fikk første utbetaling i august.

Så vil anbefale å planlegge litt. Dra gjerne på familievernkontor og få hjelp. Om du kan kjøpe deg tid, begynn nå og hold helt tett om planene!!! 
Jeg måtte ut. Så sosialen dekket husleie, videre fikk vi et lite beløp å leve av. Men det var trangt. Men vi overlevde. 

Men det gikk bra med oss. Det vil det få med deg og. Man er sterkere enn man tror!

Anonymkode: 1bfb0...335

Takk for svar, jeg fikk avslag på sosialen da jeg ikke sendte inn leieinntekt riktig. Vi eier jo sammen så hvordan komme meg ut og få ny bolig? Har eid hus i alle år så er mange år siden jeg var på leiemarkedet. Jeg får ikke søkt overgangsstønad når vi har samme adr.

Jeg har vurdert å legge ut ønskes leid på fb, men kan ikke pga familie som ikke vil at alle skal se det. 

Skrevet

En mulighet er å bytte adr til min bestemor som bor der jeg vil flytte tilbake, det er der barna også er oppvokst. Hun har en kjeller men kan ikke bo der med alle barna heller. Tenkte bare ha annen adr til jeg finner meg leilighet i samme området. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En mulighet er å bytte adr til min bestemor som bor der jeg vil flytte tilbake, det er der barna også er oppvokst. Hun har en kjeller men kan ikke bo der med alle barna heller. Tenkte bare ha annen adr til jeg finner meg leilighet i samme området. 

Selvsagt kan du det. 

Hvor mange barn har du? 

Anonymkode: d0d57...d30

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bytt adresse uten å faktisk flytte selv også. Det er så kjedelig om du blir tatt for svindel. 

Men ta en tur på nav og finn ut sammen med de hva du kan gjøre. Et avslag på sosialstønad burde ikke stoppe deg. Du skrev at det var noe feil med papirene du leverte, da får du hjelp der til å fylle de ut riktig denne gangen. 

Anonymkode: e493e...bd9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bo der i en overgangsperiode mens du finner deg en leilighet.?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, jeg fikk avslag på sosialen da jeg ikke sendte inn leieinntekt riktig. Vi eier jo sammen så hvordan komme meg ut og få ny bolig? Har eid hus i alle år så er mange år siden jeg var på leiemarkedet. Jeg får ikke søkt overgangsstønad når vi har samme adr.

Jeg har vurdert å legge ut ønskes leid på fb, men kan ikke pga familie som ikke vil at alle skal se det. 

Hvorfor er du ikke i systemet hvis du ikke er arbeidsfør, du skal jo ha hjelp av Nav, eller er du havnet ut av AAP kanskje?

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener ikke at folk som skal bli foreldre trenger å kunne forsørge de? 

Anonymkode: 41ac6...bfc

Så du kan ikke tenke litt lenger og forstå at livet kan forandre seg? Alt er ikke sort/hvitt her i livet og det må gå an å vise medfølelse med andre i en vanskelig situasjon. Empati er en fin egenskap.

Anonymkode: 10da8...237

Skrevet

Tråden er ryddet for negtiv brukerdebatt og svar til dette.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...