Gå til innhold

Noen med erfaring med Strattera?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det så bra på medisin. Noen ganger lurer jeg på om det trengs. Jeg plages nemlig veldig med at det er mye psykisk med det. Jeg kan kanskje få en dårlig dag pga jeg vet jeg ikke har tatt dem. Men så bestemmer jeg meg for at dagen skal være bra likevel. Jeg bruker trening for å gi kroppen naturlig dopamin i tillegg, holde meg i form og redusere risiko for negative bivirkning. 
 

Hadde det fint på Ritalin i 1 uke. Deretter har jeg bare hatt ganske stabilt humør, intil 2 mnd senere (nå). Den brant liksom ut. Jeg begynte å gråte pga rastløshet, selv om jeg løper 5 bakkeintervaller i uka. Tok nytt intervall, men det hjelper liksom ikke for hele livet. I går tok jeg ingentibg for å kjenne. Irritabel men ikke nødvendigvis langt nede. Bet meg selv da det toppet seg et par sek, men det forsvant igjen. Hatt bra søvn.
Nå er jeg på Aduvanz og vet ikke hva som er hva. Jeg er i bra humør. Kanskje det er psykisk fordi jeg har tatt en pille også? 
 

Jeg fikk litt ticks av Ritalin, men den holdt humøret stabilt. Konsentrasjon var ikkke nødvendigvis på topp. 
 

Jeg er bare livredd for at jeg blir narkoman. Jeg har vært avhengig av kaffe og snus. Hatt perioder jeg ikke hadde lyst på kaffe, men da ble det mer snus og omstendt. Jeg er avholds fra alkohol. Nå har jeg også sluttet med snus og merker ingen fysiske plager som mange gjør. Jeg bare blir rastløs og har psykisk lyst på det. Byttet ut kaffe med koffeinfri kaffe.

Men nå er det altså piller. Jeg får de jo på resept. Men føler andre er så supermennesker. Hvordan holder dere ut? Uten å bruke hjelpemidler? Mitt problem er at jeg har altfor lett for å kjede meg, så jeg blir nedstemt over tid av det. På medisin klarer jeg lettere å se en mening med tilværelsen ...

Noen som har erfaring med Strattera? Det er ikke stimulerende, men hvordan kjennes forskjell på dette og Ritalin/Aduvanz? Ligner det mer antidepressiva? 

Anonymkode: 9753d...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...