Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Er det ting man blir pålagt av Nav å gjøre? Anonymkode: 5c252...b05
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Alle må ha aktivitetsplan som skal følges, hva den planen inneholder er forskjellig fra person til person. Anonymkode: 40c79...9eb
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Som første svarer, det er veldig individuelt. Man skal alltid ha en aktivitetsplan, men hva den inneholder er individuelt. For noen kan det være å jobbe litt, gå kurs eller på arbeidsvurdering/-trening. For andre kan det være å følge opp utredning og behandling. Jeg gikk 6,5 år på aap, akkurat innvilget uføretrygd. På den tiden gikk jeg et tre dagers kurs. Og ellers skulle jeg kun følge opp utredningen. Siden de aldri fant noen behandling for meg så ville det si å møte på sykehuset en gang eller maks to i året, eller ingenting, fordi jeg var for syk til andre tiltak. Mitt råd er å alltid være i forkant både med å ta initiativ til møte med saksbehandler og timer til fastlegen din, slik at fastlege alltid er noenlunde oppdatert på situasjonen din. Bruk dialogmuligheten du har i aktivitetsplanen på nav.no for å oppdatere saksbehandler hvis du f.eks. har vært hos lege, endring av medisiner, behandling, du står på venteliste til time på sykehus, etter time på sykehus osv. Pass på alle datoer, dvs. ligg i forkant når du ser at dato for aktivitetsplanen din og aap-vedtaket går ut, slik at du kan kontakte saksbehandler og lege i god tid i forkant. Anonymkode: cef77...b64
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Som første svarer, det er veldig individuelt. Man skal alltid ha en aktivitetsplan, men hva den inneholder er individuelt. For noen kan det være å jobbe litt, gå kurs eller på arbeidsvurdering/-trening. For andre kan det være å følge opp utredning og behandling. Jeg gikk 6,5 år på aap, akkurat innvilget uføretrygd. På den tiden gikk jeg et tre dagers kurs. Og ellers skulle jeg kun følge opp utredningen. Siden de aldri fant noen behandling for meg så ville det si å møte på sykehuset en gang eller maks to i året, eller ingenting, fordi jeg var for syk til andre tiltak. Mitt råd er å alltid være i forkant både med å ta initiativ til møte med saksbehandler og timer til fastlegen din, slik at fastlege alltid er noenlunde oppdatert på situasjonen din. Bruk dialogmuligheten du har i aktivitetsplanen på nav.no for å oppdatere saksbehandler hvis du f.eks. har vært hos lege, endring av medisiner, behandling, du står på venteliste til time på sykehus, etter time på sykehus osv. Pass på alle datoer, dvs. ligg i forkant når du ser at dato for aktivitetsplanen din og aap-vedtaket går ut, slik at du kan kontakte saksbehandler og lege i god tid i forkant. Anonymkode: cef77...b64 Takk 🙂 Anonymkode: 5c252...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå