Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 De er innmari lei og være hjemme, vert hjemme siden 12 mars, de går i 5,7 og 9 klasse Virker jo ganske postivt i alle fall at de åpner 5-10 igjen. og så håper de at fotball treningen begynner snart igjen. Hva tror dere? vet ingen vet,og svaret kommer 16, men hva håper dere ? Anonymkode: 4e9cf...bfc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Er det ikke kl 18 vi får vite? Blir spennende å se om alle skal tilbake eller bare noen. Her er niendeklassingen klar, mens tiendeklassingene jobber bedre hjemme. Anonymkode: 7f097...328
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/pressekonferanse-om-gradvis-gjenapning-av-samfunnet/id2701316/ Ser ikke ut til at vi får vite noe før "ca 1800". Pressekonferanse skal holdes ETTER dagens regjeringskonferanse,- ca kl 1800 står det litt ned på siden her.. Anonymkode: 0a407...996
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Vi vet jo ikke om de åpner 5. til 10. klasse enda? Læreren til min 5.klassing sa at antagelig blir det 7. og 10. klasse fra mandag, og kanskje de andre klassene en ukes tid senere så de får litt mer tid til å planlegge full skole. Har ei som trener turn og de har startet trening, men ikke i hall. De møte ute og trener med 2 meters opphold, grunntrening og styrke. Men hun er på et konkurranseparti da, tror ikke breddepartiene har åpnet enda. Anonymkode: ecf49...062
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 7. 10. Og 3VGS fra mandag og mellomtrinnet to uker etter. Det tipper jeg. Det er lagt politisk press på at avgangselevene skal stå først i køen nå, og det er også logisk. Anonymkode: 36149...a78
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 Håper det åpner for 5. til 10. klasse nå. Merker at det begynner å tære veldig på, spesielt for hun i 6. klasse. Hun er så sosial til vanlig, så det er det vanskeligste for henne. Fotballtreningen har begynt igjen denne uken, neste uke begynner turn, men de skal være ute og ikke i hall. Anonymkode: cc643...000
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 Nå er der bare fem timer før vi får fasiten. Kan dere klare og vente med flere spekulasjoner? Det hadde vært fint! Anonymkode: 61fa1...b48
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi vet jo ikke om de åpner 5. til 10. klasse enda? Læreren til min 5.klassing sa at antagelig blir det 7. og 10. klasse fra mandag, og kanskje de andre klassene en ukes tid senere så de får litt mer tid til å planlegge full skole. Har ei som trener turn og de har startet trening, men ikke i hall. De møte ute og trener med 2 meters opphold, grunntrening og styrke. Men hun er på et konkurranseparti da, tror ikke breddepartiene har åpnet enda. Anonymkode: ecf49...062 Poenget er at læreren til ditt barn vet like lite som alle andre. Det står i samtlige medier i dag at Erna Solberg har informert om at de planlegger åpning for alle trinn neste uke. Anonymkode: 3babc...eee
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Men de sier jo på nyhetene nå at regjeringa har komt med informasjon om at det blir åpning 5.-10. klasse på mandag. Men den offisielle nyheten om det blir senere i dag Anonymkode: 49fab...bbc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Dessverre har tv2 hinta om en åpning. Syns det er så unødvendig å lage artikkel på noe slikt, før pressekonferansen. Har skapt unødig mye stress for mine elever (og foresatte), i dag!! Jeg jobber på 8. trinn. Hjemmeskole fungerer veldig bra. Selv om det selvfølgelig er det aller best å være fysisk til stede med elevene. Likevel frykter jeg en mellomløsning om det åpnes for alle trinn. Vi har jo smitteveilederen. For å oppfølger den, kan ikke alle skolens elever være til stede samtidig. Jeg frykter for en slags halvveis løsning. Da er hjemmeskole bedre for læringens del, faktisk. Mulig jeg ikke hadde ment det samme om jeg hadde hatt barnetrinnet. https://www.tv2.no/nyheter/11431156/ Anonymkode: 7cabd...db9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 Som jeg forstår, så er det ganske sikkert det åpner igjen for 5-10 klasse, hvis jeg ikke har misforstått helt. Har til og med fått beskjed av rektor her, som har sendt ut til de mindre klassene at det mest sannsynlig blir planleggesdag mandag når de fra 5-10 kommer igjen. Har ei i 1 klasse også Anonymkode: 4e9cf...bfc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå er der bare fem timer før vi får fasiten. Kan dere klare og vente med flere spekulasjoner? Det hadde vært fint! Anonymkode: 61fa1...b48 Det er jo kjempegøy å spekulere, hvorfor skal vi slutte med det? Anonymkode: ecf49...062
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 Just now, Anonym bruker said: Det er jo kjempegøy å spekulere, hvorfor skal vi slutte med det? Anonymkode: ecf49...062 + jeg tenker ikke dette er spekulering da det allerede er nevnt mange steder at dette er mest sannsynlig Anonymkode: 4e9cf...bfc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 kl 17 er det vi får vite Anonymkode: 4e9cf...bfc
MTF Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 Hvis man først er i gang med spekuleringen😅 så er jeg ganske sikker på at 7. klasse, 10. klasse og 3 VGs er tilbake fra mandag av, om enn ikke for fullt. Muligens også de andre, men der tipper jeg at det kommer mye an på skolene hva de har plass og personale/lærere til å kunne praktisk gjennomføre ift avstand og smitteverntiltak. Jeg blir overrasket hvis alle klassetrinnene er tilbake for fullt samtidig på alle skoler. Vi fikk Mail fra rektor på ungdomsskolen hvor min 10. klassing går om at dersom de ikke fikk spesifikk veiledning om hvordan de skulle gjøre det, ville 10. klasse starte opp igjen 4 dager første uken, og kanskje 8. Og 9. med 2 dager. Blir spennende å se.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo kjempegøy å spekulere, hvorfor skal vi slutte med det? Anonymkode: ecf49...062 Fordi det er utrolig trøttende og uinteressant med ørten innlegg hver dag ala, tror du skolen åpner igjen snart, når tro du skolen åpner igjen, tror du ungen min kan komme tilbake til skolen snart, tror du de åpner skolene igjen snart, når tror dere skolene åpner igjen, tror dere 14 åringen min snart kan komme tilbake på skolen, og sånn kan jeg fortsette i det uendelige. Anonymkode: f8d3e...304
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 Jeg venter til kl 18. Rykter og sånt hører jeg ikke på Anonymkode: d50a4...886
MTF Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dessverre har tv2 hinta om en åpning. Syns det er så unødvendig å lage artikkel på noe slikt, før pressekonferansen. Har skapt unødig mye stress for mine elever (og foresatte), i dag!! Jeg jobber på 8. trinn. Hjemmeskole fungerer veldig bra. Selv om det selvfølgelig er det aller best å være fysisk til stede med elevene. Likevel frykter jeg en mellomløsning om det åpnes for alle trinn. Vi har jo smitteveilederen. For å oppfølger den, kan ikke alle skolens elever være til stede samtidig. Jeg frykter for en slags halvveis løsning. Da er hjemmeskole bedre for læringens del, faktisk. Mulig jeg ikke hadde ment det samme om jeg hadde hatt barnetrinnet. https://www.tv2.no/nyheter/11431156/ Anonymkode: 7cabd...db9 Er ikke bare TV2 som har skrevet om dette da, det gjelder vel samtlige store nettaviser. Hva som passer best ift hjemmeskole, hel ppning vs delvis åpning er vel noe som vil variere fra elev til elev vil jeg tro. For noen vil det å fysisk være til stede og lære være det viktigste, mens for andre kan hjemmeskole fungere greit, men på det sosiale plan er det viktig å kunne møte klassekameratene igjen - om enn bare noen timer daglig eller noen dager i uken. Er flere hensyn å ta her.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 23 minutter siden, MTF skrev: Hvis man først er i gang med spekuleringen😅 så er jeg ganske sikker på at 7. klasse, 10. klasse og 3 VGs er tilbake fra mandag av, om enn ikke for fullt. Muligens også de andre, men der tipper jeg at det kommer mye an på skolene hva de har plass og personale/lærere til å kunne praktisk gjennomføre ift avstand og smitteverntiltak. Jeg blir overrasket hvis alle klassetrinnene er tilbake for fullt samtidig på alle skoler. Vi fikk Mail fra rektor på ungdomsskolen hvor min 10. klassing går om at dersom de ikke fikk spesifikk veiledning om hvordan de skulle gjøre det, ville 10. klasse starte opp igjen 4 dager første uken, og kanskje 8. Og 9. med 2 dager. Blir spennende å se. Jeg har en sønn i 3.kl på vgs og de hadde fått høre at det nok ble frivillig å være på skolen. De får et opplegg med hva som skal leses og hvilke oppgaver som skal gjøres også ville lærer undervise i stoffet og hjelpe med oppgaver for de som ville, og det ville ikke bli skrevet fravær for de som klarte seg selv. Om det ble tilfelle ville han fortsette å jobbe et par dager i uka som han har gjort til nå. Han har fått 5 på de oppgavene som har blitt levert inn denne perioden så han klarer seg uten noe særlig undervisning. Blir spennende å se. Anonymkode: ecf49...062
TøffiTrynet☠ Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 Vi får se hva som skjer. Har to i 5. og 7. her. De hadde helt sikkert klart seg fint med hjemmeundervisning fram til sommeren. Rutinene er gode, og lærerne flinke. Men det sosiale rundt skole er selvfølgelig savnet. Jeg er mer opptatt av når han som går 1TIP på videregående skal få komme tilbake. Det har vært lite fokus på yrkesfagelevene og de som går praktiske fag, synes jeg. Det er utrolig lite motiverende å sitte og skrive om alle de oppgavene han kunne ha gjort praktisk. Han valgte jo teknikk og industriell produksjon nettopp fordi han vil skru og mekke, ikke fordi han er glad i å skrive..: Forøvrig har fotballtrening startet opp her, og holdt på i 14 dager nå. Fra 13 år og opp. Barnefotballen starter nok neste uke. De har trent med de smitteverninstrukser som NFF har fått av FHI. Så ingen fysisk kontakt, ikke ta på ballen, osv. Så mye teknisk trening, og skudd på åpent mål. Fra og med i dag er det åpnet for at litt større grupper kan trene sammen, og at keeper (og trener) kan ta på ball. Så da åpner det opp for enda litt mer variert trening.
MTF Skrevet 7. mai 2020 #21 Skrevet 7. mai 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en sønn i 3.kl på vgs og de hadde fått høre at det nok ble frivillig å være på skolen. De får et opplegg med hva som skal leses og hvilke oppgaver som skal gjøres også ville lærer undervise i stoffet og hjelpe med oppgaver for de som ville, og det ville ikke bli skrevet fravær for de som klarte seg selv. Om det ble tilfelle ville han fortsette å jobbe et par dager i uka som han har gjort til nå. Han har fått 5 på de oppgavene som har blitt levert inn denne perioden så han klarer seg uten noe særlig undervisning. Blir spennende å se. Anonymkode: ecf49...062 Ja, jeg vil tro det er en god løsning for de eldste elevene som kan klare å jobbe godt hjemmefra. Får fint med mine også hjemme (en i 7. og en i 10.) men de kjenner veldig på savnet av det sosiale.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #22 Skrevet 7. mai 2020 HURRA Barna skal tilbake til skolen løpet av neste uke de ble hoppende glade her Anonymkode: 4e9cf...bfc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #23 Skrevet 7. mai 2020 Spent på når klarsignalet kommer. Ligger ingen info på hjemmesiden til kommunen foreløpig. Er jo bare i morgen igjen før det skal åpne, hvordan skal de få alt klart til det? Anonymkode: 2dc44...23d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #24 Skrevet 7. mai 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spent på når klarsignalet kommer. Ligger ingen info på hjemmesiden til kommunen foreløpig. Er jo bare i morgen igjen før det skal åpne, hvordan skal de få alt klart til det? Anonymkode: 2dc44...23d De skal begynne å åpne fra mandag av. Det betyr at langt fra alle skolebarn vil være på plass på mandag. De vil heller ikke være tilbake i en «vanlig» skoledag, for det vil være mange restriksjoner. Dere vil nok få noe info i morgen, og mer info over helgen😉👍 Anonymkode: 7cabd...db9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #25 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spent på når klarsignalet kommer. Ligger ingen info på hjemmesiden til kommunen foreløpig. Er jo bare i morgen igjen før det skal åpne, hvordan skal de få alt klart til det? Anonymkode: 2dc44...23d Vi fikk en vismamelding fra læreren til 5.klassingen i stad, der sto det at de skulle ha møter på skolen i morgen tidlig, med rektor og sånt. Så de ville gjerne ha et teams-møte med elevene kl 13 for å kunne informere de litt direkte, også ville vi foreldre få melding i visma om hvordan ting blir til uka. De har jo visst hele uka at det mest sannsynlig blir skole neste uke da, så de har jobbet med det hele uka. Anonymkode: ecf49...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå