Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Har en på 11 år som i perioder har hatt vansker med innsoving og nå er vi igjen i en slik periode som nå har vart i flere uker. Etter mye frem og tilbake har jeg nå sovet på madrassen på rommet hennes. Hun legger seg kl 21.00 ( etter eget ønske). Sovner ikke før jeg kommer ca kl. 22.30. Når jeg kommer sovner hun raskt. Vi har prøvd åt hun skal sove alene, men da har klokka blitt 01 og 02 før hun finner roen og jeg klarer heller ikke å sovne før jeg vet at hun har roet seg. Ja, vi har pratet og spurt og gravd om det er noe som plager henne. Sier at det ikke er det, at hun hadde sagt ifra. Det er bare at hun er lei av å ikke klare å sovne. Dette er slitsomt for alle. Jeg er lei av å ikke kunne ligge i min egen seng, hun er tross alt 11 år, samtidig som jeg ikke klarer å la henne ligge alene til langt på natt. Glad for alle innspill🙏 Anonymkode: a69ba...41b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Prøv Melatonin i en periode. Anonymkode: 10387...9b5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Men hvorfor må du sove hos henne hele natten? Vår ti-åring sliter også med å sove i perioder. Da hun var yngre gikk vi mange runder med å få henne til å sovne selv, med varierende hell. Men etterhvert har jeg heller lagt meg ved siden av henne til hun har sovnet. Men jeg kjører ganske strengt løp; ikke lov å snakke, forsøke å ligge helt i ro med kroppen (hun holder seg selv våken ved å sparke litt, småvri seg hele tiden) og får hun ikke til å sove så er det greit, hun trenger bare å hvile. Noen ganger kan det ta litt tid hvis hun har mye uro i kroppen. Men vanligvis sover hun i løpet 15-20 min. Nå har vi flere kvelder hvor hun sovner alene enn de gangene hun ønsker noen hos seg. Det går over. Anonymkode: 88b53...572
prekæs Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 (endret) Kanskje hun trenger å bli litt sliten. Har vel vært en tid med mindre aktivitet for de fleste. Ville forsøkt med fysisk aktivitet for å se om det kunne hjelpe. Endret 6. mai 2020 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Min datter på snart 11 er helt lik. Kanskje vi bør prøve melatonin... Anonymkode: d0d93...8a9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har en på 11 år som i perioder har hatt vansker med innsoving og nå er vi igjen i en slik periode som nå har vart i flere uker. Etter mye frem og tilbake har jeg nå sovet på madrassen på rommet hennes. Hun legger seg kl 21.00 ( etter eget ønske). Sovner ikke før jeg kommer ca kl. 22.30. Når jeg kommer sovner hun raskt. Vi har prøvd åt hun skal sove alene, men da har klokka blitt 01 og 02 før hun finner roen og jeg klarer heller ikke å sovne før jeg vet at hun har roet seg. Ja, vi har pratet og spurt og gravd om det er noe som plager henne. Sier at det ikke er det, at hun hadde sagt ifra. Det er bare at hun er lei av å ikke klare å sovne. Dette er slitsomt for alle. Jeg er lei av å ikke kunne ligge i min egen seng, hun er tross alt 11 år, samtidig som jeg ikke klarer å la henne ligge alene til langt på natt. Glad for alle innspill🙏 Anonymkode: a69ba...41b Hvis hun sovner raskt når du kommer, kan ikke du da gå å legge deg i din egen seng? altså, ligg hos henne til hun sovner og deretter går du. Anonymkode: a35d4...27b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 Snakk med legen. Evt helsesøster på skolen. Be legen ta prøver. Kan være hormoner i omløp, overstimulert(selv med lite aktivitet) kan være at det er vanskelig å stoppe tanker. Jeg var lik. Hadde mange tanker, og helt sikkert deprimert. Men det var ikke før videre gående at jeg fikk påvist hypotyreose, lavt stoffskifte. Det forstyrret mye i kropp og sjel. Mye uro, deppa, dårligere energi enn vanlig barn. Trengte mye ro, for å kunne være sosial. Jeg sa alltid at ting var fint, fordi det var vanskelig å sette ord på hva som var galt. Anonymkode: 16b71...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå