Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Jeg har et søsken som er veganger. Personen har vært på besøk noen gang til middag etter personen ble veganer. Jeg har alltid funnet en eller annen vegansk rett (personen har alltid vært veldig fornøyd). Laget passe type annen mat til å ha ved siden av som passer til slik av resten av gjestene kan ha det som tilbehør. Alle er veldig fornøyde.. Men nå har denne personen bestemt seg for å omvende meg. Jeg har INGEN interesse av å bli veganer, og kommer ikke til å bli det heller. Og nei, det betyr ikke at jeg frotser i kjøtt heller. Men det er oftere og oftere det kommer opp, og begynner å bli lei maset. Har sagt i fra, men det nytter ikke.. Noen tips? Anonymkode: 0e828...a60
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Jøss, hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 0f288...490
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har et søsken som er veganger. Personen har vært på besøk noen gang til middag etter personen ble veganer. Jeg har alltid funnet en eller annen vegansk rett (personen har alltid vært veldig fornøyd). Laget passe type annen mat til å ha ved siden av som passer til slik av resten av gjestene kan ha det som tilbehør. Alle er veldig fornøyde.. Men nå har denne personen bestemt seg for å omvende meg. Jeg har INGEN interesse av å bli veganer, og kommer ikke til å bli det heller. Og nei, det betyr ikke at jeg frotser i kjøtt heller. Men det er oftere og oftere det kommer opp, og begynner å bli lei maset. Har sagt i fra, men det nytter ikke.. Noen tips? Anonymkode: 0e828...a60 Herre. Skriv søster eller bror. Og det heter «fråtse». Anonymkode: 572bd...9df
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Når det er snakk om søsken hadde jeg sagt tydelig ifra om at hvis ikke det maset sluttet, ville jeg trekke meg unna og ikke ønske å ha så mye sosial kontakt lengre. Anonymkode: 1d60d...4d0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Veldig enkelt: "Det er fint at du har funnet en livsform som virker for deg, men jeg har ingen planer om å bli veganer. Det synes jeg du skal respektere akkurat som at jeg respekterer ditt valg" Fortsetter vedkommende å mase, vil jeg slengt ut litt hardere skyts. "Du vil tydeligvis ikke respektere meg, så hvorfor skal jeg da respektere deg? " Nådestøtet: "Ærlig talt, du har tydeligvis ingen respekt for meg eller vilje til å høre hva jeg sier. Jeg har derfor bestemt meg for å slutte å ha respekt og for det, inkludert å respektere dine valg for hva du spiser. Jeg har herved sluttet å lage vegansk mat til deg. Neste gang får du spise det vi har eller ta med deg mat selv." Og gjør det om personen fortsetter. Anonymkode: 1daf0...0f0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Veldig enkelt: "Det er fint at du har funnet en livsform som virker for deg, men jeg har ingen planer om å bli veganer. Det synes jeg du skal respektere akkurat som at jeg respekterer ditt valg" Fortsetter vedkommende å mase, vil jeg slengt ut litt hardere skyts. "Du vil tydeligvis ikke respektere meg, så hvorfor skal jeg da respektere deg? " Nådestøtet: "Ærlig talt, du har tydeligvis ingen respekt for meg eller vilje til å høre hva jeg sier. Jeg har derfor bestemt meg for å slutte å ha respekt og for det, inkludert å respektere dine valg for hva du spiser. Jeg har herved sluttet å lage vegansk mat til deg. Neste gang får du spise det vi har eller ta med deg mat selv." Og gjør det om personen fortsetter. Anonymkode: 1daf0...0f0 "Respekt for deg" skulle det selvfølgelig stå. Anonymkode: 1daf0...0f0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 «Du har ingen råderett over hvilket parti jeg stemmer på, hvilken utdannelse jeg tar, hvilken frisyre jeg har, hvilke generelle valg jeg tar i livet mitt. Derfor har du naturligvis heller ingen råderett over hva jeg spiser.» Så kan du slenge med at nye studier viser at det er større forekomst av psykiske utfordringer hos veganere, enn kjøttspisere. Anonymkode: 8cdb3...894
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 «Takk for tipsene. Jeg kommer ikke til å endre mine matvaner.» Anonymkode: 9bdc2...230
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Dette er jo helt og holdent opp til deg å avgjøre. Jrg hadde latt det gå inn av det ene øret og ut av det andre. Anonymkode: ee2ad...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå