Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Etter mitt første barn har jeg virkeligt slitet med å gå ned i vekt! nå for 3 uker siden har jeg spist lavkarbo, drikket 3 liter vann vær dag, og ikke spist noe etter kl 19:00 jeg veide 70-71 men plutselig når jeg vektet meg i dag var den 72,5! gått opp 1 kilo! jeg er så skuffet.. Begynner og Miste håpet.. hadde virkeligt fått håpet opp men nå.. Der jeg begynner og vurdere fettsuging siden det føles som ingenting funker. Og det verste jeg hater er når venninner begynner og si «Nei du er så fin!», «Du trenger ikke å forandre noe», selvsagt for de er fine og slanke.. Mens jeg står der med muffins mage.. Jeg ser at noen går så fort ned etter graviteden men jeg er ikke den heldige da. Anonymkode: 2dc39...b84
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Hva spiser du da? Har god erfaring med lavkarbo selv, men det innebærer også å kutte matvarer man skulle tro var greit å spise på lavkarbo. For eksempel er yoghurt noe av det verste du kan spise hvis du vil ned i vekt. Anonymkode: 7154c...fbc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Tre uker er altfor lite, man kan holde på en stund før man ser resultater. Men poenget er jo at man må spise mindre enn man forbrenner. Om det er lavkarbo eller når det inntas, har ikke så mye å si. Her vil jeg bare anbefale deg å bevege deg så mye som mulig i løpet av en dag, uten å trene. Da går forbrenningen kraftig opp for de fleste som ellers sitter stille. Anonymkode: 2f98e...069
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Hjelper ikke at det er lavkarbo så lenge du spiser mer enn du bruker... De fleste spiser færre kalorier på lavkarbo, men ikke alle, det kommer an på hva du spiser. Anonymkode: 88507...92c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva spiser du da? Har god erfaring med lavkarbo selv, men det innebærer også å kutte matvarer man skulle tro var greit å spise på lavkarbo. For eksempel er yoghurt noe av det verste du kan spise hvis du vil ned i vekt. Anonymkode: 7154c...fbc Hvorfor er yoghurt det verste? Anonymkode: cb924...53d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er yoghurt det verste? Anonymkode: cb924...53d Det er i hvert fall tull! Sikkert noe som er funnet opp av disse lavkarbofolkene. Anonymkode: 2f98e...069
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 Men hva spiser du? Noen tror jo at lavkarbo er og kose seg med masse fete matvarer, så ender de med å gå opp i vekt. Anonymkode: ad746...f6b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er yoghurt det verste? Anonymkode: cb924...53d Fordi mysen i yoghurten øker insulinproduksjonen. Høyt insulinnivå gjør at kroppen lagrer fett. Så lenge insulinnivået er høyt, kan ikke kroppen forbrenne lagret fett. Nøkkelen til vektnedgang er derfor å spise produkter som ikke bidrar til høy insulinproduksjon, samt redusere kaloriinntaket slik at man inntar færre kalorier enn man forbrenner. Anonymkode: 7154c...fbc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Skriv ned alt du spiser i app. Mange må passe litt på kcal selv om de spiser lavkarbo. Mange som spiser lavkarbo spiser heller ikke ordentlig lavkarbo men velger feks "lavkarbo" brød fra butikk med masse korn og hvete som absolutt ikke er lavkarbo, bare noe karboredusert. Anonymkode: 010e6...f81
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter mitt første barn har jeg virkeligt slitet med å gå ned i vekt! nå for 3 uker siden har jeg spist lavkarbo, drikket 3 liter vann vær dag, og ikke spist noe etter kl 19:00 jeg veide 70-71 men plutselig når jeg vektet meg i dag var den 72,5! gått opp 1 kilo! jeg er så skuffet.. Begynner og Miste håpet.. hadde virkeligt fått håpet opp men nå.. Der jeg begynner og vurdere fettsuging siden det føles som ingenting funker. Og det verste jeg hater er når venninner begynner og si «Nei du er så fin!», «Du trenger ikke å forandre noe», selvsagt for de er fine og slanke.. Mens jeg står der med muffins mage.. Jeg ser at noen går så fort ned etter graviteden men jeg er ikke den heldige da. Anonymkode: 2dc39...b84 Hvor høy er du da? 72 kg er jo ikke mye i seg selv med mindre du er 135 cm høy? Anonymkode: a7f04...631
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi mysen i yoghurten øker insulinproduksjonen. Høyt insulinnivå gjør at kroppen lagrer fett. Så lenge insulinnivået er høyt, kan ikke kroppen forbrenne lagret fett. Nøkkelen til vektnedgang er derfor å spise produkter som ikke bidrar til høy insulinproduksjon, samt redusere kaloriinntaket slik at man inntar færre kalorier enn man forbrenner. Anonymkode: 7154c...fbc Hvor har du dette fra...? All melk har myse. Yoghurt har ikke mer enn annen melk. Anonymkode: a7f04...631
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Tre uker er altfor lite, man kan holde på en stund før man ser resultater. Men poenget er jo at man må spise mindre enn man forbrenner. Om det er lavkarbo eller når det inntas, har ikke så mye å si. Her vil jeg bare anbefale deg å bevege deg så mye som mulig i løpet av en dag, uten å trene. Da går forbrenningen kraftig opp for de fleste som ellers sitter stille. Anonymkode: 2f98e...069 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Hjelper ikke at det er lavkarbo så lenge du spiser mer enn du bruker... De fleste spiser færre kalorier på lavkarbo, men ikke alle, det kommer an på hva du spiser. Anonymkode: 88507...92c Feil. Lavkarbometoden skal sette kroppen i ketose, ikke i sultemodus. Men der er jo grunner til at alle metoder krever at man går på kurs. Anonymkode: a7f04...631
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor har du dette fra...? All melk har myse. Yoghurt har ikke mer enn annen melk. Anonymkode: a7f04...631 Derfor er melk også ugunstig med tanke på insulinnivået. Man har jo i tillegg melkesukkeret som også påvirker insulinnivået. Mistenker at mange ikke er klar over matvarers insulinindeks. Vi har jo hørt mye om glykemisk indeks. Hvis du Googler for eksempel myse og insulin eller det engelske whey and insulin, vil du få opp mange artikler om emnet. Det er altså ikke bare karbohydrater som har noe å si for insulinnivået i kroppen, men også protein. Det gjelder å finne en balanse mellom hvilken type protein du inntar og mengden. For eksempel vil cottage cheese være et bedre valg enn yoghurt naturell da cottage cheese inneholder lite myse. Anonymkode: 7154c...fbc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Feil. Lavkarbometoden skal sette kroppen i ketose, ikke i sultemodus. Men der er jo grunner til at alle metoder krever at man går på kurs. Anonymkode: a7f04...631 Feil, ikke all lavkarbo går ut på å sette krippen i ketose Anonymkode: cb924...53d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Derfor er melk også ugunstig med tanke på insulinnivået. Man har jo i tillegg melkesukkeret som også påvirker insulinnivået. Mistenker at mange ikke er klar over matvarers insulinindeks. Vi har jo hørt mye om glykemisk indeks. Hvis du Googler for eksempel myse og insulin eller det engelske whey and insulin, vil du få opp mange artikler om emnet. Det er altså ikke bare karbohydrater som har noe å si for insulinnivået i kroppen, men også protein. Det gjelder å finne en balanse mellom hvilken type protein du inntar og mengden. For eksempel vil cottage cheese være et bedre valg enn yoghurt naturell da cottage cheese inneholder lite myse. Anonymkode: 7154c...fbc Haha! Det er allment kjent at melk fører til vektnedgang. Selv ramler jeg ned i vekt når jeg inntar melkeprodukter. Denne må du lengre ut på landet med! Mye av det dere leser om slanking er ren bløff. Hvorfor? Fordi folk tjener penger på det. Anonymkode: 2f98e...069
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Haha! Det er allment kjent at melk fører til vektnedgang. Selv ramler jeg ned i vekt når jeg inntar melkeprodukter. Denne må du lengre ut på landet med! Mye av det dere leser om slanking er ren bløff. Hvorfor? Fordi folk tjener penger på det. Anonymkode: 2f98e...069 Nå er ingen kropper like heller. Det som fungerer for deg fungerer ikke nødvendigvis for alle. Regner med kroppen din ikke har insulinresistens og at du derfor tåler slike produkter godt. Ellers er jo melk kjent som ypperlig næringsmiddel for babyer og kalver nettopp for det de skal vokse og legge på seg. Anonymkode: 7154c...fbc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 Her var det mye visvas, gitt! Hi, jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å ta kontakt med en ernæringsfysiolog eller andre med relevant utdanning. Anonymkode: 596c7...835
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er ingen kropper like heller. Det som fungerer for deg fungerer ikke nødvendigvis for alle. Regner med kroppen din ikke har insulinresistens og at du derfor tåler slike produkter godt. Selvfølgelig har den ikke det. Hvor kom dette med «insulinresistens» inn i bildet? Er det også noe som Chloe Kardashian har fortalt folk at de har? Vektoppgang og vektnedgang er sjelden noe hokus pokus. At det er vanskelig, handler om at det er litt tiltak å komme i gang, sjelden at det skyldes en eller annen diagnose. Anonymkode: 2f98e...069
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her var det mye visvas, gitt! Hi, jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å ta kontakt med en ernæringsfysiolog eller andre med relevant utdanning. Anonymkode: 596c7...835 Enig. Anonymkode: 2f98e...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå