Gå til innhold

Ville dere dratt til legen for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en strekk eller et eller annet i leggen. Kjenner det midt på leggen og under forfoten. Hvis jeg «tøyer»blir det verre. MEN jeg kjenner det oppover mot lysken og hoften og bekkenet også (bare på den siden jeg har vondt i leggen), som en slags nummen lett krampe følelse. Veldig vanskelig å forklare. Ville dere sjekket det ut eller ventet til det evt går over eller blir verre? 🤔🤔

Anonymkode: f9d68...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt lege om det ikke ga seg etter 5-7 dager, alt etter hvor stor smerten er og hvor stort handicap det faktisk gir. 

Anonymkode: 385bc...2e4

Skrevet

Nope, jeg ville nok ha avventet. Ser ikke helt hva som er verdt å sjekke. 

Anonymkode: e584c...55c

Skrevet

Ville heller ikke ha gått til legen med det. Hvis det ble langvarig, feks uker, ville jeg kanskje tatt meg en tur til fysioterapeut hvis det var plagsomt. Avhenger jo såklart av hvordan det kom, hvordan det utvikler seg og hva jeg kan gjøre selv, men sannsynligvis er legebesøk langt nede på listen min. 

Anonymkode: ea44e...20a

Skrevet

Tja, ut fra det du skriver er det egentlig umulig å si noe om. Hvor lenge har du hatt det, når oppstod det og har det endret seg siden du fikk det?

Om du ikke vet at du har trent for hardt eller fått en strekk, at du vet hvorfor det er kommet, da ville jeg vurdert å kontakte lege.

Hvis du ikke vet hvorfor dette har kommet og nummenheten strekker seg opp i lysken, da tror jeg faktisk at jeg ville kontaktet lege, sett sammen med det at du blir verre av å tøye.

Jeg ville tatt et målbånd og målt rundt leggen i det området du kjenner det mest, og så notert deg målet (og målt i samme høyde på andre leggen og notert det som sammenligning). Er den vonde siden tykkere - ring legen din. Samme om det er varmt eller rødt. Om du ikke greier stå på stå på det vonde benet ville jeg også ringt. Og om nummenheten forverrer seg.

Dette trenger ikke være noe farlig, men kan også være tegn på noe som bør sjekkes.

Anonymkode: d2ed3...124

Skrevet

Jeg hadde heller tenkt mer i retning kiropraktor men... 

Med mindre du har hatt et fall, eller det er tegn til blodpropp da. 

Anonymkode: 8edfe...595

Skrevet

Nei, ikke før det hadde gått minst 4-5 uker uten bedring. 

Anonymkode: 282ef...778

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...