Gå til innhold

De vil kutte i barnas skoleferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere de kommer gjennom med det? Vil sende de på 2 uker sommerskole. 

Anonymkode: 1fae8...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier hvem, står hvor?

Anonymkode: 275c9...5e5

Skrevet

FORSKER VIL KUTTE I FERIEN OG SENDE BARNA PÅ SOMMERSKOLE

Coronastengingen kan ha ført til økte ulikheter på grunnskolen. Nå vil forsker Robin Ulriksen ta to uker av ferien og ha elevene på sommerskole.

– Det å gå rett ut i en sommerferie nå, kan for enkelte være en ekstra stor belastning, sier Ulriksen til NRK.

Han er forsker ved Statlig pedagogisk tjeneste (Statped) og er bekymret for situasjonen for de svakeste elevene.

En rundt to måneder lang periode med hjemmeundervisning har ikke vært like heldig for alle. Mens noen barn får god oppfølging hjemme, er det mange som mer eller mindre overlates til seg selv, framholder forskeren. Den lange skolestengingen kan ha ført til større ulikheter mellom skoleflinke og de faglig svakere elevene.

Ulriksen foreslår derfor å bruke to uker av i sommerferien til å sende grunnskoleelevene på sommerskole.

– Det kan hjelpe faglig svake elever og elever som i utgangspunktet har utfordringer. Det at elevene ikke har skole nå, gjør at en del andre utfordringer forsterkes, sier han. (NTB)

Fra VG.

Skrevet

Okei, jeg fant det.

En person sier det, en forsker, ingen politikere, ingen partier, bare en person som mener det er best for barna...

Nei, jeg tror ikke han får gjennomslag for det.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Okei, jeg fant det.

En person sier det, en forsker, ingen politikere, ingen partier, bare en person som mener det er best for barna...

Nei, jeg tror ikke han får gjennomslag for det.

«De» kan visst bety mye forskjellig 🤣

Anonymkode: d68cd...656

Skrevet

Nei. Det kommer ‘de’ ikke til å gjøre. 

Anonymkode: e4736...cd4

Skrevet

Det har jeg ingen tro på. Hvor skal de finne pedagogisk personell til dette? Det blir et unntaksår, men noen mnd med suboptimal undervisning vil ikke utgjøre så mye i det lange løp (i alle fall ikke i grunnskolen).

Anonymkode: 583be...f76

Skrevet

Skulle de hatt sommerskole trenger de også lærere. Selv om hjemmeskole har gått på halv fart har lærerens jobbet fult. De har da rett på den opptjente ferien. Hvem skal da undervise sommerskolen?

Anonymkode: 8aa74...bbe

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skulle de hatt sommerskole trenger de også lærere. Selv om hjemmeskole har gått på halv fart har lærerens jobbet fult. De har da rett på den opptjente ferien. Hvem skal da undervise sommerskolen?

Anonymkode: 8aa74...bbe

Han foreslår pensjonerte lærere og lærerstudenter.

Mange som mener mangt om meget om dagen, og dessverre slipper alt for mange til i media.

Anonymkode: aeedc...422

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange som mener mangt om meget om dagen, og dessverre slipper alt for mange til i media.

Jeg fullfører PPU nå i mai, og å undervise to uker på sommerskole hadde vært en super og myk inngang til yrket!

Men tviler på at det blir noe av.

Anonymkode: 4d9de...5bf

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra logikk å sette de eldre i jobb, de som helst ikke skal omgås andre omtrent

Anonymkode: 5bac3...791

Skrevet

Hvordan får du én forskers uttalelser til å bli til 'de'? 

Dette tror jeg ikke det blir noe av. 

Skrevet

Neida, det vil "de" ikke. Men EN fyr har slengt ut noe lite gjennomtenkt som han underforstått kaller forskningsbasert og dermed får på trykk, og du lepjer det i deg som om du får betalt. Gratulerer.

Skrevet
18 minutter siden, sug lut skrev:

Neida, det vil "de" ikke. Men EN fyr har slengt ut noe lite gjennomtenkt som han underforstått kaller forskningsbasert og dermed får på trykk, og du lepjer det i deg som om du får betalt. Gratulerer.

Tror nok HI fikk det med seg når de to før deg fortalte at det gjaldt bare en person 😊

Anonymkode: fd408...d3c

Skrevet

Hah. God ide fra forsker er langt fra at regjeringen har besluttet. Dette kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: bb46d...478

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok HI fikk det med seg når de to før deg fortalte at det gjaldt bare en person 😊

Din tiltro til hi er rørende.

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Hehehe 😂 Og din sarkasme er ubetalelig 😘

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge det er eit frivillig tiltak, så synes eg det høyres greit ut. Mine barn har vore på ulike sommarskuletiltak, friluftslivleir mm, fleire år.  Vi vaksne har ikkje ferie like lenge, og då er det greit å ha noko å gå til i staden for å vere åleine heime.

Skrevet

Det er jo en god ide. Så synd at "de" ikke har baller til å gjennomføre det...

Anonymkode: 94f3d...a69

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Skrevet
På 6.5.2020 den 9.36, Anonym bruker skrev:

Gud bedre.

Ironisk at vi vil sende på 2 ukers sommerskole når vi har søkt om 2 uker på sommerskolen innen barnets interesser, og fått beskjed om at de pga Korona må avlyse i år.

To uker pålagt sommerskole på vanlig skole istedenfor ferie er uaktuelt. De fleste har jobbet som helter hjemmefra. Barnet begynte å grine når jeg sa noen hadde foreslått at det ble 2 uker ekstra skole.

Anonymkode: 31f2a...c32

Skrevet
På 6.5.2020 den 14.13, sug lut skrev:

Og din redsel for å innrømme feilskjær er upåklagelig. 

Anonymkode: 39a33...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...