Gå til innhold

Sykemeldt pga oppussing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som renholder på skole. Vi har mye å gjøre nå pga korona. Ei jeg jobber med plages med ryggen. I går sa hun at dem holder på å bygge ut veranda hjemme, så hun var helt ødelagt i ryggen. I dag kom hun ikke på jobb. Sa at hun skal til legen. Blir sikkert sykemeldt. 

Blir det ikke litt feil å holde på med oppussing og bli sykemeldt pga det? 

Anonymkode: b53b3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun hadde vel ikke planlagt å få vondt i ryggen av oppussingen?

Mener du at man skal sitte helt i ro hjemme i tilfelle man får vondt et sted når man gjør noe? 

Man kan vrikke foten i trappa, liksom. 

Anonymkode: 7fae2...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har fått vondt i ryggen av vanlig oppussing er det sykmeldi gsgrunn. Hvis hun derimot vil vli sykmeldt for å ha tid og overskudd til oppussing er det ikke sykmeldingsgrunn.

Anonymkode: 9ec32...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke folk leve på privaten med fare for å bli sykemeldt da? 
Jeg deltok på et løp en gang og ødela et bein, ble sykemeldt i åtte uker. Skulle jeg kanskje ikke løpt det løpet?

En jeg kjenner røykte da hun var ung, nå har hun kreft. Selvsagt burde hun ikke ha røyka. 
 

Broren min datt ned fra en stige i fjor sommer, brakk armen, han burde selvsagt aldri stått på den stigen. 
 

Du virker litt kort og simpel i tankegangen hi. 
 

 

Anonymkode: 62efb...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfælgelig kan man bli sykmeldt selv om man har drevet med oppussing. Akkurat som man kan bli sykmeldt etter en bilulykke, fall på isen, skade på fotballbanen osv.

Anonymkode: 71f40...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir det ikke litt feil å holde på med oppussing og bli sykemeldt pga det? 

Anonymkode: b53b3...233

Jo, selvfølgelig er det helt feil, sett ut fra et fornuftig perspektiv, hvor hver person ser seg selv i sammenheng til andre.

Men folk har så mange rettigheter om dagen og benytter seg av disse til fulle, at det kan ikke nytte å forvente fornuft eller hensyn. Eller de setter i gang med ting, som de burde ha visst at vil slå feil. 

Meg meg meg, er det som gjelder for svært mange. Man må nesten finne de beste folkene og holde seg til disse, om man ønsker å unngå slike ting. Og så får man bare overse de som ikke er sånn. 

Det viktigste du gjør for deg selv og dine, er å ikke synke til hennes nivå. 

Anonymkode: 38cb9...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, selvfølgelig er det helt feil, sett ut fra et fornuftig perspektiv, hvor hver person ser seg selv i sammenheng til andre.

Men folk har så mange rettigheter om dagen og benytter seg av disse til fulle, at det kan ikke nytte å forvente fornuft eller hensyn. Eller de setter i gang med ting, som de burde ha visst at vil slå feil. 

Meg meg meg, er det som gjelder for svært mange. Man må nesten finne de beste folkene og holde seg til disse, om man ønsker å unngå slike ting. Og så får man bare overse de som ikke er sånn. 

Det viktigste du gjør for deg selv og dine, er å ikke synke til hennes nivå. 

Anonymkode: 38cb9...018

Meiner du at folk ikke skal ha et privatliv? Liv etter jobben? 

En planlegger ikke å få vondt, bli skadet ect. Det bare kommer. Så om hun ikke kan fungere 100% på jobb og sliter med smerter. Så klart kan hun sykemelde seg, dersom legen meiner det er grunn til det. 

Anonymkode: 7cd3f...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig tankegang. Her har både mannen og jeg gått helt i lås i rygg og nakke pga sparkling og maling av tak. Det kunne virkelig ikke ramle meg inn at vi skulle la være å pusse opp i tilfelle man kanskje fikk vondt et sted. Det kan man da virkelig ikke vite på forhånd, og om man har sårbar rygg, så hjelper det ihvertfall ikke å sette seg på rompa å ikke gjøre noe. 

Anonymkode: 4af51...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan fint bli sykemeldt, men da bør hun også redusere på jobbing med oppussing og bruke tiden til å bli bedre i ryggen. Jeg synes ikke set blir riktig å «bruke opp» ryggen på oppussing for så å gå sykemeldt lenge.

Anonymkode: 27682...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun både jobbet, og pusset opp. Så fikk hun sikkert mer vondt i ryggen enn hun trodde hun skulle få. Men nå som hun er sykemeldt, så bør hun jo slutte med oppussingen og.

Jeg måtte selv bli sykemeldt da jeg holdt på med oppussing ene gangen, løftet helt feil, og ryggen gikk helt i lås. Og jeg har ingen problemer med ryggen, så trodde jo ikke det skulle skje. Har og pusset opp flere ganger, uten skade.

Anonymkode: bd6c6...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ødela kneet i lek med sønnen min. Måtte operere menisken. Skulle jeg latt vær å leke med han? 

Pappa skulle tette et hull i taket og ramla ned fra stigen. Skulle han latt taket være lekk? 

Mamma brakk ankelen på skogstur. Skulle hun aldri gått i skogen? 

 

Anonymkode: 89ad5...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Meiner du at folk ikke skal ha et privatliv? Liv etter jobben? 

Anonymkode: 7cd3f...b97

Tja.

Det er vel mer denne kompartmentaliseringen jeg reagerer på. Vet i alle fall at jeg tar hensyn til hva som skjer på jobben også i min fritid. Er det mye å gjøre på jobb, så tar jeg hensyn til det på fritiden, er det lite å gjøre på jobb, så bruker jeg mer tid på fri. Det skyldes nok at jeg har valgt en jobb jeg elsker. Men det har også litt å gjøre med at hvis jeg har en dårlig rygg eller ikke er godt trent, så setter jeg ikke i gang med noe som garantert ødelegger meg enda mer. 

Anonymkode: 38cb9...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt litt vondt i ryggen en god stund. Men etter riving av planker og mye bæring den siste uken, så ble hun verre. 

 

Anonymkode: b53b3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det blir feil berre dersom ho fortset å jobbe hardt heime medan ho er sjukmeld, og dermed utsette det å bli frisk nok til å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, soleia skrev:

Synes det blir feil berre dersom ho fortset å jobbe hardt heime medan ho er sjukmeld, og dermed utsette det å bli frisk nok til å jobbe.

Enig, ikke noe galt i at hun ble dårlig i ryggen pga. det hun gjorde. Men hvis hun fortsetter med terassearbeidet i sykemeldingen, da er det feil og burde kanskje til og med meldes fra om.

Alle må leve et liv utenom jobb og ulykker og skader kan skje uansett hvor mye man passer på. De fleste ulykker skjer jo også i hjemmet, så ikke sikkert det hjelper å mure seg inn hjemme heller for å unngå skader ;)

Anonymkode: 1e26e...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med andre ord usolidarisk å leve, siden man kan dø av det.

Anonymkode: 21ae3...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har hatt litt vondt i ryggen en god stund. Men etter riving av planker og mye bæring den siste uken, så ble hun verre. 

 

Anonymkode: b53b3...233

Å gud, sånne «supermennesker» er slitsomme. Setter i gang uten å ta hensyn til sine egne begrensninger og ender opp med å ødelegge for alle. 

Anonymkode: 38cb9...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...