Gå til innhold

Sykemeldt pga oppussing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som renholder på skole. Vi har mye å gjøre nå pga korona. Ei jeg jobber med plages med ryggen. I går sa hun at dem holder på å bygge ut veranda hjemme, så hun var helt ødelagt i ryggen. I dag kom hun ikke på jobb. Sa at hun skal til legen. Blir sikkert sykemeldt. 

Blir det ikke litt feil å holde på med oppussing og bli sykemeldt pga det? 

Anonymkode: b53b3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun hadde vel ikke planlagt å få vondt i ryggen av oppussingen?

Mener du at man skal sitte helt i ro hjemme i tilfelle man får vondt et sted når man gjør noe? 

Man kan vrikke foten i trappa, liksom. 

Anonymkode: 7fae2...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har fått vondt i ryggen av vanlig oppussing er det sykmeldi gsgrunn. Hvis hun derimot vil vli sykmeldt for å ha tid og overskudd til oppussing er det ikke sykmeldingsgrunn.

Anonymkode: 9ec32...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke folk leve på privaten med fare for å bli sykemeldt da? 
Jeg deltok på et løp en gang og ødela et bein, ble sykemeldt i åtte uker. Skulle jeg kanskje ikke løpt det løpet?

En jeg kjenner røykte da hun var ung, nå har hun kreft. Selvsagt burde hun ikke ha røyka. 
 

Broren min datt ned fra en stige i fjor sommer, brakk armen, han burde selvsagt aldri stått på den stigen. 
 

Du virker litt kort og simpel i tankegangen hi. 
 

 

Anonymkode: 62efb...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfælgelig kan man bli sykmeldt selv om man har drevet med oppussing. Akkurat som man kan bli sykmeldt etter en bilulykke, fall på isen, skade på fotballbanen osv.

Anonymkode: 71f40...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir det ikke litt feil å holde på med oppussing og bli sykemeldt pga det? 

Anonymkode: b53b3...233