Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Datteren min var på besøk hos en vennine å fikk kjeft av moren for at hun gikk inn i gangen med skoene på,de måtte taes av ute pga korona var beskjeden.Hun mente skoene måtte stå utenfor.Det er selvsagt ikke noe problem,men hjelper det liksom å ta av skoene ute? Da sprer ikke corona seg? Er en først smittet så er det vel like ille å henge jakken hennes inne,for da kan vel den også spre smitte? Anonymkode: cd115...35e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Teoretisk kan man ha tråkket i en spyttklyse etter en som var spittet, eller tråkket på noe dråpesmitte som kan sitte igjen under skoene. Men det blir jo rimelig søkt likevel. Så lenge skoene tas av i en yttergang tenker jeg det må være bra nok. Anonymkode: 22de9...014
Optatium Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Altså det er så mye unødvendig galskap at jeg snart blir sprø. Det tilter jo for folk.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, Optatium skrev: Altså det er så mye unødvendig galskap at jeg snart blir sprø. Det tilter jo for folk. Vi bor i en kommune med 20.000 innbyggere å bare 17 som er smittet. Likevel er folkene som bor her mye mer hysterisk enn de som bor i sentrum som er ca 40 minutt unna. På skolen her er det også ganske hysterisk,det er ikke lov med klokke,ikke lov med matboks,å en må skifte klær så fort en kommer hjem fra skolen. Rart at de er mest hysterisk på steder med lite smitte. Anonymkode: cd115...35e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i en kommune med 20.000 innbyggere å bare 17 som er smittet. Likevel er folkene som bor her mye mer hysterisk enn de som bor i sentrum som er ca 40 minutt unna. På skolen her er det også ganske hysterisk,det er ikke lov med klokke,ikke lov med matboks,å en må skifte klær så fort en kommer hjem fra skolen. Rart at de er mest hysterisk på steder med lite smitte. Anonymkode: cd115...35e Kanskje litt derfor det ER lite smitte der, folk har vært flinke til å ikke spre smitte... Anonymkode: 41fac...894
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kanskje litt derfor det ER lite smitte der, folk har vært flinke til å ikke spre smitte... Anonymkode: 41fac...894 Men det var jo lite smitte lenge før de kom noen strenge tiltak. Anonymkode: cd115...35e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Hvis du planlegger å sleike gulvet, så klart, da er det lurt å ta av skoene ute 😂😂😂 Anonymkode: 97248...c3f
Bergen_by Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis du planlegger å sleike gulvet, så klart, da er det lurt å ta av skoene ute 😂😂😂 Anonymkode: 97248...c3f Vi får spørre neste gang om det er planen
soleia Skrevet 5. mai 2020 #9 Skrevet 5. mai 2020 Har høyrt at dette har vore eit tema i utlandet, bla Kina, men ser ikkje den store nytten av det her. Den sprøytinga gatelangs som ein ser på tv verkar og ganske meiningslaus.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #11 Skrevet 5. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lur dame! 😂 Anonymkode: d227d...d24 Er visst mange som tror de vet bedre enn myndighetene ettersom de pålegger seg strengere regler enn det myndighetene kommer med. Anonymkode: cd115...35e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #12 Skrevet 5. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er visst mange som tror de vet bedre enn myndighetene ettersom de pålegger seg strengere regler enn det myndighetene kommer med. Anonymkode: cd115...35e Du skjønte åpenbart ikke hva jeg siktet til 😅 Anonymkode: d227d...d24
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #13 Skrevet 5. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skjønte åpenbart ikke hva jeg siktet til 😅 Anonymkode: d227d...d24 Tenkte at hun kan jo si hva som helst og så skylde på korona, og så gjør ungene dette. Anonymkode: d227d...d24
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #14 Skrevet 5. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenkte at hun kan jo si hva som helst og så skylde på korona, og så gjør ungene dette. Anonymkode: d227d...d24 Tja da er det vel lettere å bare si i en vennlig tone at her i huset pleier vi å sette skoene utenfor huset så fint om du kan gjøre det.Da hadde det blitt en vane ungene var vant til. Anonymkode: cd115...35e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #15 Skrevet 5. mai 2020 Definer «kjeft»? Min erfaring er at barn i dag tar en helt normal oppfordring, som «fint om du setter fra deg skoene utenfor», som kjeft og en krenkelse. Anonymkode: 39fc8...ccc
Gjest Skrevet 5. mai 2020 #16 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Teoretisk kan man ha tråkket i en spyttklyse etter en som var spittet, eller tråkket på noe dråpesmitte som kan sitte igjen under skoene. Men det blir jo rimelig søkt likevel. Så lenge skoene tas av i en yttergang tenker jeg det må være bra nok. Anonymkode: 22de9...014 Da må jo noen slikke eller gni på skosålene etterpå...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #17 Skrevet 5. mai 2020 23 minutter siden, Pashla skrev: Da må jo noen slikke eller gni på skosålene etterpå... Du skal ikke se bort ifra at barna gjør det Anonymkode: cd115...35e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #18 Skrevet 6. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Definer «kjeft»? Min erfaring er at barn i dag tar en helt normal oppfordring, som «fint om du setter fra deg skoene utenfor», som kjeft og en krenkelse. Anonymkode: 39fc8...ccc Helt riktig! Anonymkode: ea57d...7e2
Pobie Skrevet 6. mai 2020 #19 Skrevet 6. mai 2020 (endret) Helt riktig at sko skal taes av ute eller i gangen for å forhindre smitte. Spiller imidlertid ingen rolle om de er ute eller i gangen. Sko er i kontakt med alle gulv i alle butikker og hus man er inne i, mens klær sjelden kommer i kontakt med noe og regnes ikke som smitterisiko. Endret 6. mai 2020 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #20 Skrevet 6. mai 2020 4 timer siden, Pobie skrev: Helt riktig at sko skal taes av ute eller i gangen for å forhindre smitte. Spiller imidlertid ingen rolle om de er ute eller i gangen. Sko er i kontakt med alle gulv i alle butikker og hus man er inne i, mens klær sjelden kommer i kontakt med noe og regnes ikke som smitterisiko. Selvsagt hadde hun tatt av skoene i gangen det er jo helt normalt. Men skoene måtte stå ute pga corona sa moren. Anonymkode: cd115...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå