Gå til innhold

Spiral spørsmål🙂 ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det vondt og sette inn 6 veker etter fødsel? 

Legge enn på seg? 

Sikkert? Er de noken som har blitt gravid på den? 

Er gravid med nr 5 og skal ikkje ha fleire etter denne😅 sterilisering er so dyrt🤪

Anonymkode: 5937c...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vondt og sette inn 6 veker etter fødsel? 

Legge enn på seg? 

Sikkert? Er de noken som har blitt gravid på den? 

Er gravid med nr 5 og skal ikkje ha fleire etter denne😅 sterilisering er so dyrt🤪

Anonymkode: 5937c...87d

Har nettopp fjernet hormonspiral. Satte den inn i august i fjor og tok den ut i februar i år. Var ikke vondt å sette den inn, men for meg var det 8 mnd etter fødsel da.

jeg blødde konstant fra august til februar, hadde to perioder på 4-5 dager uten blødning på hele perioden. I tillegg la jeg på meg, fikk enormt til matlyst! Utover dette mistet jeg alt av sexlyst og ble utrolig svingende i humøret.

jeg anbefaler IKKE spiral 😅 men har flere venninner som er kjempefornøyd! Så man må vel bare prøve og se hvordan det virker for sin egen del... gynekologen sa at mine bivirkninger var sjeldne, få som blør så lenge. Men han hadde hatt ei samme dag som hadde blødd konstant i 10 mnd, så det skjer..

Anonymkode: 8d631...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har nettopp fjernet hormonspiral. Satte den inn i august i fjor og tok den ut i februar i år. Var ikke vondt å sette den inn, men for meg var det 8 mnd etter fødsel da.

jeg blødde konstant fra august til februar, hadde to perioder på 4-5 dager uten blødning på hele perioden. I tillegg la jeg på meg, fikk enormt til matlyst! Utover dette mistet jeg alt av sexlyst og ble utrolig svingende i humøret.

jeg anbefaler IKKE spiral 😅 men har flere venninner som er kjempefornøyd! Så man må vel bare prøve og se hvordan det virker for sin egen del... gynekologen sa at mine bivirkninger var sjeldne, få som blør så lenge. Men han hadde hatt ei samme dag som hadde blødd konstant i 10 mnd, så det skjer..

Anonymkode: 8d631...a39

Jeg har ikke brukt spiral selv, men kjenner tre som har omtrent samme historien som det du har. Og så vet jeg om flere som har fått ganske store humørproblemer, men uten andre bivirkninger. Humørendringene ble så store at de valgte å ta ut spiralen og ble da etterhvert "seg selv" igjen.

Hi, kan ikke mannen din sterilisere seg nå mens du er gravid? For det første er det et langt mindre inngrep hos en mann enn på en kvinne. For det andre er det langt mindre risiko for komplikasjoner ved sterilisering av en mann enn hos en kvinne. For det tredje er det langt billigere å sterilisere en mann enn en kvinne. Nå har du gått gravid fem ganger, da burde mannen din jammen kunne gjøre dette ene lille for deg og familien...

Om du skulle ende med keisersnitt i denne fødselen, HI, kan du få inn i journal på forhånd at du ønsker sterilisering med det samme, da betaler du ikke noe mer, mener jeg. Men helt ærlig - nå bør mannen din ta ansvar og sterilisere seg!

Anonymkode: 2ff9d...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vondt og sette inn 6 veker etter fødsel? 

Legge enn på seg? 

Sikkert? Er de noken som har blitt gravid på den? 

Er gravid med nr 5 og skal ikkje ha fleire etter denne😅 sterilisering er so dyrt🤪

Anonymkode: 5937c...87d

Ja, det er jo litt dyrt, er det ikke rundt 7-8000,-? Ikke 100% sikker. Men, har man råd til 5 barn så har man vel råd til det? 

Hadde uansett spurt om mannen kunne gjort det, som en annen skriver, langt billigere, mindre inngrep osv.

Jeg har hatt spiral nå i 6 år tilsammen, er super fornøyd, ingen blødninger eller bivirkninger.

Satte den inn på 6 ukers kontrollen, er fortsatt litt åpent da så lett å sette inn, men den kan dette ut igjen hvis det er for åpent, gikk bra for meg. Ikke noe særlig vondt egentlig. Om jeg la på meg av den eller andre ting er jeg usikker på, tror mer på godis spising, men vekten er på vei ned.  Aldri blitt gravid på den.

Anonymkode: f8e9e...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nekter å sterilisere seg desverre. Så eg må vel berre gjøre det og😒 vi skal ivertfall ikke ha flere barn. 

Hi

Anonymkode: 5937c...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vondt å sette inn. Første gang jeg hadde spiral var det et helvete i 6 mnd. Så plutselig ble alt vanlig. det var rett før jeg tok den ut, men så stabiliserte alt seg. 
anbefaler det!! 

Anonymkode: cfb5a...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...