Gå til innhold

Skal bytte adhd-medisin...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått på Ritalin i 2 mnd. Startet på 20mg og første dagen merket jeg forskjell. Gikk hele dagen og vasket. Neste dag merket jeg ikke akkurat det samme, men uken holdt seg. Økte til 30 2 uker etter, ingen forskjell. Så fikk jeg 30 fordelt, 10+20. Ingenting.

så fikk jeg 40. Fordelte på 20x2. Så 60, 40+20. 
Det som er forskjell fra før jeg startet er at stemningsleiet er mer stabilt. Har ikke hatt lange dype depresjoner (har depresjonsdiagnose moderat) og jeg har i perioder vært mer fokusert. Jeg har klart å holde det ryddig over lenger tid. Men selv er jeg fremdeles «meg selv». Jeg har tiks når jeg er alene. Jeg gjør HELE TIDEN noe. Føler man må ha disiplin for alt! Jeg føler jeg hr stirrende øyne. Jeg biter meg i kjeften. Kommer med lyder. Og gjør bevegelser med kroppen.

 

Anonymkode: 3187a...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forklarte alt til legen og han vil prøve Aduvanz på meg. Men når der du «tilfredsstillende»? Er det mangel på disiplin som hemmer meg? Jeg er tross alt langt oppi 20- åra her. Og har kjempet med dette hele livet. Ikke impulsiv i det hele tatt. Har jo egentlig ADD. Men jeg har hatt lett for å bare tenke foran å gjøre. 

Føler meg litt usikker på alt. Voksen dame må ta piller for å bli normal....?

Anonymkode: 3187a...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er usikker på om medisinene kan hjelpe deg å oppnå det du trenger, som virker å være å godta og akseptere deg selv for den du er. ❤️ Du er bra nok. Medisin kan hjelpe deg med det praktiske, bli mere konsentrert, gjennomføre ting du starter på. Usikker på det med ticks? 
 

Du må huske på at det finnes ikke en mal på mennesker - alle er vi forskjellige, og alle har vi våre greier. Noen mer enn andre. Sånn er det bare. Jeg har nok også udiagnostisert ADHD, men har lært meg teknikker som funker for meg. Jeg er ikke helt A4, men har etterhvert funnet ut at det gjør ikke noe. Jeg er den jeg er. Og det finnes mennesker som liker meg, og andre som ikke liker meg. Det er greit. Jeg håper du også har mennesker rundt deg, og ønsker deg lykke til med videre utprøving av medisiner. 

Anonymkode: 1ab92...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg er usikker på om medisinene kan hjelpe deg å oppnå det du trenger, som virker å være å godta og akseptere deg selv for den du er. ❤️ Du er bra nok. Medisin kan hjelpe deg med det praktiske, bli mere konsentrert, gjennomføre ting du starter på. Usikker på det med ticks? 
 

Du må huske på at det finnes ikke en mal på mennesker - alle er vi forskjellige, og alle har vi våre greier. Noen mer enn andre. Sånn er det bare. Jeg har nok også udiagnostisert ADHD, men har lært meg teknikker som funker for meg. Jeg er ikke helt A4, men har etterhvert funnet ut at det gjør ikke noe. Jeg er den jeg er. Og det finnes mennesker som liker meg, og andre som ikke liker meg. Det er greit. Jeg håper du også har mennesker rundt deg, og ønsker deg lykke til med videre utprøving av medisiner. 

Anonymkode: 1ab92...a3a

Nysgjrrrigheten tok over. Jeg bestemte meg for å ville ha medisin bare for å sjekke. Men er veldig usikker om drt gjør det bra eller verre for meg. Om det gjør noe i det hele tatt. Og så er det psykisk. Man leser om bivirkningene og så tror man at man kjenner seg igjen.

 

Anonymkode: 3187a...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...