Gå til innhold

hjelper å drikke vann gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ganske dehydrert før og merket et stor forskjell de 2 første dagene jeg fikk i meg 3 liter vann, Huden min føltes myk igjen! spesielt ansiktet, Og det glanset litt mer. Men hjelper det og gå ned i vekt? og hvordan hjelper det? er det siden man går ofte på do?

Vil gjerne høre deres erfaring om dere har :) 

Anonymkode: c9045...089

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned når jeg drakk mye vann. Jeg er for dårlig til å drikke vann til vanlig, men så bestemte jeg meg for å drikke et glass vann før hvert måltid, og alltid starte dagen med ett glass. Deretter ca et glass PR time,  gjennomsnittlig hele dagen. Jeg ble mer opplagt og gikk ned i vekt. Jeg rørte meg også mer etterhvert, så noe av vektnedgangen skyltes nok det også. 

Anonymkode: ff64a...21f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ganske dehydrert før og merket et stor forskjell de 2 første dagene jeg fikk i meg 3 liter vann, Huden min føltes myk igjen! spesielt ansiktet, Og det glanset litt mer. Men hjelper det og gå ned i vekt? og hvordan hjelper det? er det siden man går ofte på do?

Vil gjerne høre deres erfaring om dere har :) 

Anonymkode: c9045...089

Absolutt! Vann demper søtsug (når man får lyst på noe godt sukkerholdig så skyldes det som regel dehydrering/tegn på at man skal drikke vann)

Drikker du et stort glass før middag og et stort glass etter så spiser du mindre. Bare av å drikke masse vann gikk jeg fra å spise 4-5 store porsjoner middag til å spise 1,5 porsjon. Det setter også igang forbrenningen å drikke et glass vann når du står opp før du spiser frokost. Det er bare helsefordeler med å drikke vann.

Anonymkode: 9337e...c20

Skrevet

Det hjelper jo i hvertfall noe for sultfølelsen, hvis du har pleid å overspise. Og det er viktig å få i seg nok vann. Derimot er det ikke bra å drikke FOR mye, da kan du skylle ut viktige mineraler og sporstoffer. 

Anonymkode: 3a566...8d8

Skrevet

Du går ikke ned i vekt av vann, men om du fyller magesekken med vann istedenfor ostepop så får du jo i deg en del færre kalorier 😉

Det er et triks som virker for mange, f.eks å drikke et glass før hvert måltid for da er det ikke så mye plass til andre ting 

Du er helt på kanten til å drikke for mye da, urologer og folk som spesialiserer seg på kropp og helse sier vel vi skal drikke ca 2 liter om dagen. Drikker vi for mye belaster vi blæra og systemet for mye, så det er ikke bra det heller. 

Anonymkode: 0d49e...f5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...