Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Jeg er blitt så fryktelig likegyldig til folk! Altså, ikke den nære familien min, men venner, kolleger og bekjente. Jeg synes mye av det de prater om er mas, uinteressant og krevende å henge med på. Ikke intelligensmessig, men jeg har så veldig lite interesse av det de fleste prater om. Det er liksom bare "bla bla bla" og jeg tar meg selv i å tenke på masse annet mens folk snakker. Det går inn det ene øret og rett ut det andre. Jeg har hatt et par år nå, som har vært turbulente på hjemmefronten. Har hatt et psykisk sykt barn som har krevd mye av meg. Dette har jo gått ut over ekteskap, jobb og alt, og jeg kjenner jeg er veldig veldig sliten. Har venninner som kan ringe og klage om sin egen situasjon, og da får jeg helt spader. Jeg er alltid høflig og lytter til klagingen, men det tapper meg noe fryktelig. De kan spørre meg om hvordan jeg har det, men jeg orker ikke å utbrodere. Uansett så snus det alltid over på dem. Jeg synes opplegget vi har nå, med lite sosialisering er helt herlig! Jeg trenger ikke å finne noen unnskyldning for å slippe. Er det flere enn meg som har det slik? Hvordan kan jeg snu det? Vil bare være i fred og sove i 100 år 😞 Anonymkode: a7002...f4e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er blitt så fryktelig likegyldig til folk! Altså, ikke den nære familien min, men venner, kolleger og bekjente. Jeg synes mye av det de prater om er mas, uinteressant og krevende å henge med på. Ikke intelligensmessig, men jeg har så veldig lite interesse av det de fleste prater om. Det er liksom bare "bla bla bla" og jeg tar meg selv i å tenke på masse annet mens folk snakker. Det går inn det ene øret og rett ut det andre. Jeg har hatt et par år nå, som har vært turbulente på hjemmefronten. Har hatt et psykisk sykt barn som har krevd mye av meg. Dette har jo gått ut over ekteskap, jobb og alt, og jeg kjenner jeg er veldig veldig sliten. Har venninner som kan ringe og klage om sin egen situasjon, og da får jeg helt spader. Jeg er alltid høflig og lytter til klagingen, men det tapper meg noe fryktelig. De kan spørre meg om hvordan jeg har det, men jeg orker ikke å utbrodere. Uansett så snus det alltid over på dem. Jeg synes opplegget vi har nå, med lite sosialisering er helt herlig! Jeg trenger ikke å finne noen unnskyldning for å slippe. Er det flere enn meg som har det slik? Hvordan kan jeg snu det? Vil bare være i fred og sove i 100 år 😞 Anonymkode: a7002...f4e Og venninnene mine vet om situasjonen min. Bare så det er sagt. Anonymkode: a7002...f4e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er blitt så fryktelig likegyldig til folk! Altså, ikke den nære familien min, men venner, kolleger og bekjente. Jeg synes mye av det de prater om er mas, uinteressant og krevende å henge med på. Ikke intelligensmessig, men jeg har så veldig lite interesse av det de fleste prater om. Det er liksom bare "bla bla bla" og jeg tar meg selv i å tenke på masse annet mens folk snakker. Det går inn det ene øret og rett ut det andre. Jeg har hatt et par år nå, som har vært turbulente på hjemmefronten. Har hatt et psykisk sykt barn som har krevd mye av meg. Dette har jo gått ut over ekteskap, jobb og alt, og jeg kjenner jeg er veldig veldig sliten. Har venninner som kan ringe og klage om sin egen situasjon, og da får jeg helt spader. Jeg er alltid høflig og lytter til klagingen, men det tapper meg noe fryktelig. De kan spørre meg om hvordan jeg har det, men jeg orker ikke å utbrodere. Uansett så snus det alltid over på dem. Jeg synes opplegget vi har nå, med lite sosialisering er helt herlig! Jeg trenger ikke å finne noen unnskyldning for å slippe. Er det flere enn meg som har det slik? Hvordan kan jeg snu det? Vil bare være i fred og sove i 100 år 😞 Anonymkode: a7002...f4e Det du beskriver er klassiske symptomer på utbrenthet. Anonymkode: c7ffd...bda
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Jeg har det nøyaktig slik som deg. Og jeg har også hatt noen vonde år med psykisk sykt barn. Livet var for jævlig i over ett tiår, med institusjoner, barnevern, rettsak, konflikter, BUP. Barnet er nå voksent, og ser ikke ut til å bli helt friskt noensinne. Men ting har roet seg og jeg har det veldig bra nå. Men synes generelt at folk er kjedelige, de prater om utrolig mye kjedelige ting. Små problemer synes jeg vennene mine gjør til store saker og snakker om i det uendelige. Jeg er rett og slett blitt litt kynisk. Føler meg ikke utbrent, men har elsket denne korona-isolasjonen. Anonymkode: 9c49e...6eb
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Låter som du er utbrent, HI. Anonymkode: 3cbc7...eff
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 Jeg er i ganske lik situasjon som deg. Et sykt barn hjemme. Jeg er også totalt likegyldig til det meste folk måtte prate om. Jeg tar meg sammen og prøver virke interessert. Men dette har egentlig blitt en dobbel belastning fordi folk synes jeg et så god lytter. De vet jo ikke at jeg er et helt annet sted mens de prater, de tror jeg lytter oppmerksomt. Jeg klarer nå på et eller annet vis å lire av meg svar folk er fornøyd med også. Jeg har to nære venninner jeg virkelig kan prate med, og resten av bekjentskapene mine er jeg revnende likegyldig til altså. Og folk prater om så mye kjedelige ting. Hadde det enda vært litt humor og snert i det de forteller. Til tross situasjonen min så liker jeg fortsatt å le da, heller en artig historie altså. Anonymkode: 25e03...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå