Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Har ei datter på 9 år. Jeg har sagt at når hun har besøk, så trenger ikke de å ringe andre venninner for å tulle å fjase i tlf. Jeg vet noen syns dette er ubehagelig og noen føler seg utenfor. Min datter inkludert. Hun har ei venninne som alltid sender henne mld/bilder når hun har besøk av seg og besøket sitt og ting de driver med. Jeg syns dette er unødvendig. Er jeg sær/streng som ikke syns man bør reklamereoverfor andre venner at man har det gøy med andre? Anonymkode: cbd49...fbb
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Nei, det er bare å kaste disse ut. Anonymkode: 1addb...bdd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Enig. Slik er det til tider her og. Det er to stk dattera mi er mest med. Ho ene sender/ringer alltid dersom de to andre er i lag, bare for at dattera min skal bli sjalu. Heldigvis så bryr ho seg ikkje. Lurer på om det er pga usikkerhet selv? Anonymkode: b8181...e6c
Sommerkroppen 2029 Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Typisk jenter det der. Og så blir det baluba om de får sånne meldinger selv🙄
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy! Anonymkode: 22130...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy! Anonymkode: 22130...ae0 8 åringer hos oss har stort sett ikke mobil. De fleste fikk da de var 10. Her har de de stort sett med pga praktiske grunner med at vi får kontakt i forhold til at de må komme heim å ete osv. Er ikke alltid de er ved eit av husa slik at vi kan få kontakt med foreldre. Anonymkode: b8181...e6c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Det gjelder jo voksne også..... Legger mobilen på bordet når man er borte på besøk. Skjønner liksom ikke hvorfor folk må være tilgjengelig 24 timer i døgnet såfremt ikke bestemor ligger for døden om man skjønner. Og ringer telefonen, tar ofte gjestene den og plaprer litt.... Handler om folkeskikk! Anonymkode: 32d80...78e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy! Anonymkode: 22130...ae0 Bare si at de ikke får lov. Legg mobilene i en skål hvis de vil inn på besøk. Anonymkode: 1addb...bdd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #9 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: 8 åringer hos oss har stort sett ikke mobil. De fleste fikk da de var 10. Her har de de stort sett med pga praktiske grunner med at vi får kontakt i forhold til at de må komme heim å ete osv. Er ikke alltid de er ved eit av husa slik at vi kan få kontakt med foreldre. Anonymkode: b8181...e6c Er nye tider nå;de aller fleste i klassen hans har mobil ettersom de er hjemme alene etter skolen. Anonymkode: 22130...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #10 Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det gjelder jo voksne også..... Legger mobilen på bordet når man er borte på besøk. Skjønner liksom ikke hvorfor folk må være tilgjengelig 24 timer i døgnet såfremt ikke bestemor ligger for døden om man skjønner. Og ringer telefonen, tar ofte gjestene den og plaprer litt.... Handler om folkeskikk! Anonymkode: 32d80...78e Jeg har mobilen på bordet for å høre/se hvis det kommer sms eller ringer. Barna (store) er alene hjemme, så vil være tilgjengelig hvis det er noe. Anonymkode: a2aef...cb1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2020 #11 Skrevet 5. mai 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er nye tider nå;de aller fleste i klassen hans har mobil ettersom de er hjemme alene etter skolen. Anonymkode: 22130...ae0 Det er nå i disse tider de ikke får før de er 10 år. Dattera min hadde telefonklokke før den tid🙈 Anonymkode: b8181...e6c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #12 Skrevet 6. mai 2020 Kan dere ikke ha en regel om å legge mobilen i en skål, som en annen over her sa? Vi har en sånn mobilholder fra Nille, som står i gangen. Alle putter mobilene sine oppi der når de kommer. Anonymkode: ade4e...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå