Gå til innhold

Venninner som ringer andre ved besøk...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 9 år. Jeg har sagt at når hun har besøk, så trenger ikke de å ringe andre venninner for å tulle å fjase i tlf. Jeg vet noen syns dette er ubehagelig og noen føler seg utenfor. Min datter inkludert. Hun har ei venninne som alltid sender henne mld/bilder når hun har besøk av seg og besøket sitt og ting de driver med. Jeg syns dette er unødvendig.

Er jeg sær/streng som ikke syns man bør reklamereoverfor andre venner at man har det gøy med andre?

Anonymkode: cbd49...fbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er bare å kaste disse ut. 

Anonymkode: 1addb...bdd

Skrevet

Enig. Slik er det til tider her og. Det er to stk dattera mi er mest med. Ho ene sender/ringer alltid dersom de to andre er i lag, bare for at dattera min skal bli sjalu. Heldigvis så bryr ho seg ikkje. Lurer på om det er pga usikkerhet selv?

Anonymkode: b8181...e6c

Skrevet

Typisk jenter det der. Og så blir det baluba om de får sånne meldinger selv🙄

Skrevet

Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy!

Anonymkode: 22130...ae0

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy!

Anonymkode: 22130...ae0

8 åringer hos oss har stort sett ikke mobil. De fleste fikk da de var 10. Her har de de stort sett med pga praktiske grunner med at vi får kontakt i forhold til at de må komme heim å ete osv. Er ikke alltid de er ved eit av husa slik at vi kan få kontakt med foreldre. 

Anonymkode: b8181...e6c

Skrevet

Det gjelder jo voksne også..... Legger mobilen på bordet når man er borte på besøk. Skjønner liksom ikke hvorfor folk må være tilgjengelig 24 timer i døgnet såfremt ikke bestemor ligger for døden om man skjønner. Og ringer telefonen, tar ofte gjestene den og plaprer litt.... Handler om folkeskikk!

Anonymkode: 32d80...78e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy!

Anonymkode: 22130...ae0

Bare si at de ikke får lov. Legg mobilene i en skål hvis de vil inn på besøk. 

Anonymkode: 1addb...bdd

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

8 åringer hos oss har stort sett ikke mobil. De fleste fikk da de var 10. Her har de de stort sett med pga praktiske grunner med at vi får kontakt i forhold til at de må komme heim å ete osv. Er ikke alltid de er ved eit av husa slik at vi kan få kontakt med foreldre. 

Anonymkode: b8181...e6c

Er nye tider nå;de aller fleste i klassen hans har mobil ettersom de er hjemme alene etter skolen.

Anonymkode: 22130...ae0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjelder jo voksne også..... Legger mobilen på bordet når man er borte på besøk. Skjønner liksom ikke hvorfor folk må være tilgjengelig 24 timer i døgnet såfremt ikke bestemor ligger for døden om man skjønner. Og ringer telefonen, tar ofte gjestene den og plaprer litt.... Handler om folkeskikk!

Anonymkode: 32d80...78e

Jeg har mobilen på bordet for å høre/se hvis det kommer sms eller ringer. Barna (store) er alene hjemme, så vil være tilgjengelig hvis det er noe.

Anonymkode: a2aef...cb1

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nye tider nå;de aller fleste i klassen hans har mobil ettersom de er hjemme alene etter skolen.

Anonymkode: 22130...ae0

Det er nå i disse tider de ikke får før de er 10 år. Dattera min hadde telefonklokke før den tid🙈

Anonymkode: b8181...e6c

Skrevet

Kan dere ikke ha en regel om å legge mobilen i en skål, som en annen over her sa? Vi har en sånn mobilholder fra Nille, som står i gangen. Alle putter mobilene sine oppi der når de kommer. 

Anonymkode: ade4e...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...