Gå til innhold

Venninner som ringer andre ved besøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 9 år. Jeg har sagt at når hun har besøk, så trenger ikke de å ringe andre venninner for å tulle å fjase i tlf. Jeg vet noen syns dette er ubehagelig og noen føler seg utenfor. Min datter inkludert. Hun har ei venninne som alltid sender henne mld/bilder når hun har besøk av seg og besøket sitt og ting de driver med. Jeg syns dette er unødvendig.

Er jeg sær/streng som ikke syns man bør reklamereoverfor andre venner at man har det gøy med andre?

Anonymkode: cbd49...fbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er bare å kaste disse ut. 

Anonymkode: 1addb...bdd

Skrevet

Enig. Slik er det til tider her og. Det er to stk dattera mi er mest med. Ho ene sender/ringer alltid dersom de to andre er i lag, bare for at dattera min skal bli sjalu. Heldigvis så bryr ho seg ikkje. Lurer på om det er pga usikkerhet selv?

Anonymkode: b8181...e6c

Skrevet

Typisk jenter det der. Og så blir det baluba om de får sånne meldinger selv🙄

Skrevet

Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy!

Anonymkode: 22130...ae0

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er uting at barna bruker mobil i det hele tatt når de er på besøk. Skal en først ha besøk så syns jeg de kan være sosiale. Så sønnen min på 8 år blir nektet å ta med mobil på besøk. Dessverre tenker ikke de andre mødrene sånn så da blir det sånn at ungene sitter med hver sin mobil når de er her kjempegøy!

8 åringer hos oss har stort sett ikke mobil. De fleste fikk da de var 10. Her har de de stort sett med pga praktiske grunner med at vi får kontakt i forhold til at de må komme heim å ete osv. Er ikke alltid de er ved eit av husa slik at vi kan få kontakt med foreldre. 

Skrevet

Det gjelder jo voksne også..... Legger mobilen på bordet når man er borte på besøk. Skjønner liksom ikke hvorfor folk må være tilgjengelig 24 timer i døgnet såfremt ikke bestemor ligger for døden om man skjønner. Og ringer telefonen, tar ofte gjestene den og plaprer litt.... Handler om folkeskikk!

Anonymkode: 32d80...78e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare si at de ikke får lov. Legg mobilene i en skål hvis de vil inn på besøk. 

Anonymkode: 1addb...bdd

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

8 åringer hos oss har stort sett ikke mobil. De fleste fikk da de var 10. Her har de de stort sett med pga praktiske grunner med at vi får kontakt i forhold til at de må komme heim å ete osv. Er ikke alltid de er ved eit av husa slik at vi kan få kontakt med foreldre. 

Er nye tider nå;de aller fleste i klassen hans har mobil ettersom de er hjemme alene etter skolen.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjelder jo voksne også..... Legger mobilen på bordet når man er borte på besøk. Skjønner liksom ikke hvorfor folk må være tilgjengelig 24 timer i døgnet såfremt ikke bestemor ligger for døden om man skjønner. Og ringer telefonen, tar ofte gjestene den og plaprer litt.... Handler om folkeskikk!

Anonymkode: 32d80...78e

Jeg har mobilen på bordet for å høre/se hvis det kommer sms eller ringer. Barna (store) er alene hjemme, så vil være tilgjengelig hvis det er noe.

Anonymkode: a2aef...cb1

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nye tider nå;de aller fleste i klassen hans har mobil ettersom de er hjemme alene etter skolen.

Det er nå i disse tider de ikke får før de er 10 år. Dattera min hadde telefonklokke før den tid🙈

Skrevet

Kan dere ikke ha en regel om å legge mobilen i en skål, som en annen over her sa? Vi har en sånn mobilholder fra Nille, som står i gangen. Alle putter mobilene sine oppi der når de kommer. 

Anonymkode: ade4e...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...