Gå til innhold

Erfaringer med barnefordelings sak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var deres erfaring? 

Var dere nervøse i rettsmøte da en dommer skulle vurdere om omsorgen barnet for hos deg og partneren var bra nokk?

Hva skal til for og miste hovedomsorgen for den andre? ein bekjent av meg har nekta ungens far samvær fordi hun meinte at han ikke var en god nokk omsorgsperson og mye av problemene hans kunne stå i veien for omsorgen ungen får. Men hun var mer åpen for samvær med tilsyn siden ungen er mindre en 2 år, Faren ønska jo alene samvær så han kunne ta barnet med hjem til familien sin. Vell som hun har fortalt meg så er ikke forholdet mellom hun og familien hans någe særlig bra :(

Han stevnet henne til retten for samvær uten tilsyn. 
Håper folk er litt snille her inne :) enn det jeg har lest i fleste trådene. 

Anonymkode: 439fc...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du med alle disse innleggene dine? Du får like svar hver gang, til og med nå, enda du har vært så lur å skrive det som du spør for en venn 😝

Hvis du ikke vil at vi skal kjenne deg igjen, må du øve på rettskrivingen din. 

Basert på innleggene dine her så er nok sjansen for at far får ganske utvidet samvær ganske stor, om han ikke ender opp med hovedomsorgen. Du virker ikke til å ha helt styr på livet ditt. 

Anonymkode: 27911...441

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil du med alle disse innleggene dine? Du får like svar hver gang, til og med nå, enda du har vært så lur å skrive det som du spør for en venn 😝

Hvis du ikke vil at vi skal kjenne deg igjen, må du øve på rettskrivingen din. 

Basert på innleggene dine her så er nok sjansen for at far får ganske utvidet samvær ganske stor, om han ikke ender opp med hovedomsorgen. Du virker ikke til å ha helt styr på livet ditt. 

Anonymkode: 27911...441

Det var da fælt🤓

Skrevet

Jeg har svart deg ordentlig i flere av trådene dine, Hi.

Senest i din forrige, eller nestsiste tråden du hadde, med et lengre innlegg der.

Du er blitt din egen og din datters verste fiende og i verste fall risikerer du å miste mye av omsorgen for barnet ditt til far - hvis du ikke skaffer deg hjelp for dine egne problemer. Slutt å fokusere så mye på fars problemer, ta tak i dine egne!

Du trenger helt tydelig å snakke med fagfolk! Både når det kommer til egen helse, hvordan du kan være en best mulig mor for ditt barn og greie å samarbeide med den faren du selv valgte til din datter. Og jeg antar at du kan trenge advokathjelp i saken også.

Så vær så snill - om du virkelig ønsker din datters beste: Søk hjelp! Som i her og nå!

Du vet at slik som du holder på nå ikke er bra for hverken din datter eller deg selv. Så vil du være en ansvarlig mor - søk hjelp!

Her og nå - ta en telefon til familievernkontoret og bestill en time der for din egen del slik at du kan få noen til å hjelpe deg å samarbeide bedre med far til datteren din. Ring deretter legen din og be om time, fortell da legen hvor mye du sliter med dette og be om hjelp. Og har du ikke advokat, skaff deg det. Er du oppriktig bekymret for fars omsorgsevne, ta kontakt med barnevernet, da kan de gjøre en vurdering av din datters situasjon.

Anonymkode: b3086...74d

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Skrevet

«Spør for en venn»

Anonymkode: 68833...118

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har svart deg ordentlig i flere av trådene dine, Hi.

Senest i din forrige, eller nestsiste tråden du hadde, med et lengre innlegg der.

Du er blitt din egen og din datters verste fiende og i verste fall risikerer du å miste mye av omsorgen for barnet ditt til far - hvis du ikke skaffer deg hjelp for dine egne problemer. Slutt å fokusere så mye på fars problemer, ta tak i dine egne!

Du trenger helt tydelig å snakke med fagfolk! Både når det kommer til egen helse, hvordan du kan være en best mulig mor for ditt barn og greie å samarbeide med den faren du selv valgte til din datter. Og jeg antar at du kan trenge advokathjelp i saken også.

Så vær så snill - om du virkelig ønsker din datters beste: Søk hjelp! Som i her og nå!

Du vet at slik som du holder på nå ikke er bra for hverken din datter eller deg selv. Så vil du være en ansvarlig mor - søk hjelp!

Her og nå - ta en telefon til familievernkontoret og bestill en time der for din egen del slik at du kan få noen til å hjelpe deg å samarbeide bedre med far til datteren din. Ring deretter legen din og be om time, fortell da legen hvor mye du sliter med dette og be om hjelp. Og har du ikke advokat, skaff deg det. Er du oppriktig bekymret for fars omsorgsevne, ta kontakt med barnevernet, da kan de gjøre en vurdering av din datters situasjon.

Anonymkode: b3086...74d

Dette. 

Og HI, du lurer ingen.

Anonymkode: fb8e7...35c

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var da fælt🤓

Syns du det er rart at vi mener det? Du er veldig lite konkret med å fortelle hva far egentlig gjør FEIL. Er han voldelig? Er han full når han passer barnet? Har han en adferd som skremmer barnet? For det er ingen ting som tilsier dette, i de innleggene du har hatt før.

Faktisk framstår du i alle innleggene bare som en sur eks som misliker ham og foreldrene hans, og som mener at du "eier" barnet fordi dere tilfeldigvis ikke var kjærester da hun ble født. Ta et råd fra en som har vært der: slutt å motarbeide dem. Bruk dem som en ressurs. Jeg har selv vært alene med barn, fordi vi ikke lenger var sammen da fødselen kom, og måttet svelge maaaaaange kameler fra min eks, men familien hans har avlastet meg, tatt barnet med på ferie og vært et godt tilskudd til livet hans. 

Og hun MÅ ikke gå på kulturskolen om 10 år hvis du ikke vil gi henne lov til det, men det kan jo hende hun får lyst selv?

Anonymkode: fb8e7...35c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...