Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Jeg tørr omtrent aldri å sende noen venneforespørsel fordi jeg rett og slett har litt sosial angst på sosiale medier...i tillegg til det virkelige liv. Nå gjorde jeg det derimot likevel. Personen er en omgangsvenn av meg og jeg gjorde det fordi jeg liker personen selv og vi har svært mange felles venner og vanker i samme omgangskrets. Han er aktiv på fb og jeg har likt mye av det han kommenterer på mange av vennene mine sin fb...inkl min søster som også er min beste venn. Nå er det derimot bortimot 2 uker siden jeg sendte venneforespørselen og han har ikke blitt godkjent den. Vet personen er på fb daglig og at han må ha sett venneforespørselen. Så nå begynner selvfølgelig tanker om at han ikke liker meg som person å streife. Har noen episoder fra fortiden han kan ha hatt grunn for å mislike meg for. Først og fremst rykter. Nå føler jeg meg bare dum og liten. Angrer sånn på venneforespørselen, og har lyst å trekke den tilbake. Ville dere gjort det eller blir det bare enda teirere? Er ikke helt inni de sosiale normene på fb. Men sitter ihvertfall med en vond ymykende følelse nå. Kanskje mest fordi jeg kanskje var litt betatt av denne fyren innerst inne. Anonymkode: a8c47...be0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tørr omtrent aldri å sende noen venneforespørsel fordi jeg rett og slett har litt sosial angst på sosiale medier...i tillegg til det virkelige liv. Nå gjorde jeg det derimot likevel. Personen er en omgangsvenn av meg og jeg gjorde det fordi jeg liker personen selv og vi har svært mange felles venner og vanker i samme omgangskrets. Han er aktiv på fb og jeg har likt mye av det han kommenterer på mange av vennene mine sin fb...inkl min søster som også er min beste venn. Nå er det derimot bortimot 2 uker siden jeg sendte venneforespørselen og han har ikke blitt godkjent den. Vet personen er på fb daglig og at han må ha sett venneforespørselen. Så nå begynner selvfølgelig tanker om at han ikke liker meg som person å streife. Har noen episoder fra fortiden han kan ha hatt grunn for å mislike meg for. Først og fremst rykter. Nå føler jeg meg bare dum og liten. Angrer sånn på venneforespørselen, og har lyst å trekke den tilbake. Ville dere gjort det eller blir det bare enda teirere? Er ikke helt inni de sosiale normene på fb. Men sitter ihvertfall med en vond ymykende følelse nå. Kanskje mest fordi jeg kanskje var litt betatt av denne fyren innerst inne. Anonymkode: a8c47...be0 Slutt å analyser alt. Det får du ikke mindre angst av. Det er tilfeldig, og godkjenner man ikke med en gang, blir forespørselen bare værende. Ikke tenk. Lev videre! Anonymkode: 8229a...a5a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje mest fordi jeg kanskje var litt betatt av denne fyren innerst inne. Anonymkode: a8c47...be0 Er sikkert derfor han avventer, fordi han ikke er så interessert i deg som du er i han. Anonymkode: f5ce1...412
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 La den bare stå, du. Det er jo en ærlig sak å like noen, uten at det må legges noe mer i det. Det kan være mange grunner til at han ikke har godkjent den. Nå er jeg ikke på fb lenger, men det kunne ta evigheter før jeg kom på å gå inn for å se på venneforespørslene som hadde kommet. Rett og slett pga. måten jeg brukte fb. Gikk gjerne inn for å sjekke helt spesifikke ting, scrollet kanskje bare raskt gjennom for å se om de nærmeste hadde lagt ut noe jeg burde fått med meg. Så kunne jeg registrere at det var noe annet nytt, og så tenke at det får jeg se på en annen dag... og så kunne jeg glemme det igjen lenge. Men vet du, det å like noen er en ærlig sak, ikke noe å skamme deg over, uansett hva han mener om det eller ikke. Det er et kompliment fra deg til ham. Han trenger ikke respondere på det, men det endrer ikke noe med deg. Blir jeg avvist av en jeg liker så tenker jeg at javel, da er jeg akkurat på samme sted som før jeg turde å åpne meg. Det blir kanskje ikke noen kjæreste av ham, men det hadde jeg ikke før heller. Så mitt liv endrer seg egentlig ikke. Og så klapper jeg heller meg selv mentalt på skulderen fordi jeg turde være åpen (det har jeg ikke alltid greid å være), og minner meg selv på at da gikk jeg i hvert fall ikke glipp av en sjanse kun fordi jeg ikke turde. Nettopp fordi du har slitt litt med sosial angst tenker jeg at dette er et flott fremskritt for deg - du turde sende den venneforespørselen! Det viser at du har kommet et steg videre i deg selv. Og det gjorde du helt uavhengig av hans reaksjon eller ev. mangel på reaksjon. Du gjorde det fordi det var noe du ønsket å gjøre, selv om du visste at det var en liten risiko for å bli skuffet. Og likevel så hadde du mot til å gjøre det! Vær stolt av det, for det viser at du faktisk har kommet noen skritt videre. Og en gang så vil det klaffe! Og neste gang du møter ham - lat som ingenting, bare vær deg selv, hyggelig og blid og minn deg selv på at du tørr å stå opp for deg selv, du tør å ta initiativ, du har ikke noe å skamme deg over. Så vær stolt av deg selv. Anonymkode: f9144...f35
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: La den bare stå, du. Det er jo en ærlig sak å like noen, uten at det må legges noe mer i det. Det kan være mange grunner til at han ikke har godkjent den. Nå er jeg ikke på fb lenger, men det kunne ta evigheter før jeg kom på å gå inn for å se på venneforespørslene som hadde kommet. Rett og slett pga. måten jeg brukte fb. Gikk gjerne inn for å sjekke helt spesifikke ting, scrollet kanskje bare raskt gjennom for å se om de nærmeste hadde lagt ut noe jeg burde fått med meg. Så kunne jeg registrere at det var noe annet nytt, og så tenke at det får jeg se på en annen dag... og så kunne jeg glemme det igjen lenge. Men vet du, det å like noen er en ærlig sak, ikke noe å skamme deg over, uansett hva han mener om det eller ikke. Det er et kompliment fra deg til ham. Han trenger ikke respondere på det, men det endrer ikke noe med deg. Blir jeg avvist av en jeg liker så tenker jeg at javel, da er jeg akkurat på samme sted som før jeg turde å åpne meg. Det blir kanskje ikke noen kjæreste av ham, men det hadde jeg ikke før heller. Så mitt liv endrer seg egentlig ikke. Og så klapper jeg heller meg selv mentalt på skulderen fordi jeg turde være åpen (det har jeg ikke alltid greid å være), og minner meg selv på at da gikk jeg i hvert fall ikke glipp av en sjanse kun fordi jeg ikke turde. Nettopp fordi du har slitt litt med sosial angst tenker jeg at dette er et flott fremskritt for deg - du turde sende den venneforespørselen! Det viser at du har kommet et steg videre i deg selv. Og det gjorde du helt uavhengig av hans reaksjon eller ev. mangel på reaksjon. Du gjorde det fordi det var noe du ønsket å gjøre, selv om du visste at det var en liten risiko for å bli skuffet. Og likevel så hadde du mot til å gjøre det! Vær stolt av det, for det viser at du faktisk har kommet noen skritt videre. Og en gang så vil det klaffe! Og neste gang du møter ham - lat som ingenting, bare vær deg selv, hyggelig og blid og minn deg selv på at du tørr å stå opp for deg selv, du tør å ta initiativ, du har ikke noe å skamme deg over. Så vær stolt av deg selv. Anonymkode: f9144...f35 Takk for det fine og varme svaret ditt❤️ NÅ ble jeg rett og slett litt rørt her. At noen gadd å ta de ‘overtenkende følelsene’ mine på alvor. Ble litt lettere. Og skal prøve å la dette passere nå;) Igjen takk❤️ Anonymkode: a8c47...be0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slutt å analyser alt. Det får du ikke mindre angst av. Det er tilfeldig, og godkjenner man ikke med en gang, blir forespørselen bare værende. Ikke tenk. Lev videre! Anonymkode: 8229a...a5a Takk for gode råd. Skal prøve så godt jeg kan. Anonymkode: a8c47...be0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er sikkert derfor han avventer, fordi han ikke er så interessert i deg som du er i han. Anonymkode: f5ce1...412 Ikke sjans i havet at han kan mistenke jeg er/har vært betatt av ham.. Anonymkode: a8c47...be0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ikke sjans i havet at han kan mistenke jeg er/har vært betatt av ham.. Anonymkode: a8c47...be0 Tenkte på det du skrev om at du har likt mye av det han skriver. Anonymkode: f5ce1...412
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for det fine og varme svaret ditt❤️ NÅ ble jeg rett og slett litt rørt her. At noen gadd å ta de ‘overtenkende følelsene’ mine på alvor. Ble litt lettere. Og skal prøve å la dette passere nå;) Igjen takk❤️ Anonymkode: a8c47...be0 Bare hyggelig ❤️ Anonymkode: f9144...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå