Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Når deres barn har mat og helse i disse dager, hva er oppgaven da? Her startet de med gjær deiger, kjempe kjekt med gjær mangel i alle butikker. Etter det har de nå være kjempe avanserte middagsoppskrifter. Fint at de er arbeid, men ingrediens listen er litt voldsom. Det er parmesan, blåmuggost og biff. Og endel ganske dyre ingredienser . Det er ikke akkurat det vi har til hverdagsmiddag. Å hadde det vært 1 gang hadde det vært noe, men flere ganger i uken nå. Anonymkode: fde07...eba
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Hvilket klassetrinn? Her har mat og helse i 4.klasse vært ganske enkel, litt mer avansert i 6.klasse, mens i 9.klasse har de laget treretters middag Anonymkode: ca3af...30f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvilket klassetrinn? Her har mat og helse i 4.klasse vært ganske enkel, litt mer avansert i 6.klasse, mens i 9.klasse har de laget treretters middag Anonymkode: ca3af...30f Det er på 6. Trinn. Når de har hatt mat og helse på skolen har det vært frosse grønnsaker og ferdig kjøttkaker. Stusser litt på at det er blitt en helt annen sjanger Anonymkode: fde07...eba
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvilket klassetrinn? Her har mat og helse i 4.klasse vært ganske enkel, litt mer avansert i 6.klasse, mens i 9.klasse har de laget treretters middag Anonymkode: ca3af...30f Men de har valgt selv når de har laget middag da, planleggingen er jo en del av det hele. Skrive handleliste og handle inn det de trenger, da har ihvertfall mine laget mat de er vant med å spise. Kjøttkaker fra bunnen av, med saus og grønnsaker f.eks, og fruktsalat til dessert. Anonymkode: ca3af...30f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er på 6. Trinn. Når de har hatt mat og helse på skolen har det vært frosse grønnsaker og ferdig kjøttkaker. Stusser litt på at det er blitt en helt annen sjanger Anonymkode: fde07...eba Har også en 6.klassing i år, og de har laget rundstykker hjemme, vaniljecupcakes og bananpannekaker. Eneste middagen hun har laget kunne hun velge selv, de skulle da velge en middag på nettsiden Matstart, og hun valgte chilii con carne. Anonymkode: ca3af...30f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 Høres bedre ut å velge av noen alternativer. Anonymkode: fde07...eba
*Miss Marple* Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 Det hadde jeg glatt oversett. Man kan ikke kreve at det lages av en så smal ingrediensliste. Noen er vegetarianere, noen har dårlig råd, noen er ikke interessert i å ha biffmiddag på en onsdag osv. Skal de lage middag (som er en super oppgave) så bør de i det minste få en 2-3 retter å velge mellom.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 10 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Det hadde jeg glatt oversett. Man kan ikke kreve at det lages av en så smal ingrediensliste. Noen er vegetarianere, noen har dårlig råd, noen er ikke interessert i å ha biffmiddag på en onsdag osv. Skal de lage middag (som er en super oppgave) så bør de i det minste få en 2-3 retter å velge mellom. Helt enig. Synes det er fint at de skal hjelpe til og lærer å lage middag. Men når det blir dyrt og mat som ikke vil bli spist , er det ikke greit Anonymkode: fde07...eba
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 M & H er bare sånne oppgaver som dette for min som går i femte. Ingen ordentlige oppgaver bortsett fra å rydde litt hjemme. På alle disse ukene har ingen av oppgavene involvert mat 🙈 Anonymkode: 2006f...25a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #10 Skrevet 4. mai 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: M & H er bare sånne oppgaver som dette for min som går i femte. Ingen ordentlige oppgaver bortsett fra å rydde litt hjemme. På alle disse ukene har ingen av oppgavene involvert mat 🙈 Anonymkode: 2006f...25a Såpass. Det var spesielt det også. Mange merkelig tolkninger rundt omkring Anonymkode: fde07...eba
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 "Lag lunsj til familien" "Lag middag til familien" "Bak noe godt til familien til 1.mai" Det har stort sett vært slike oppgaver her. Med tanke på ingredienser og at man må passe det inn i en travel hverdag synes jeg det er helt greit. Anonymkode: fcad8...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå