Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Jeg har regelmessig mens, men jeg blør nesten ingenting lenger.. blir urolig. Har hatt mensen i 20år, vært likt hele tiden frem til siste månedene. Er det normalt med endringer? Er 34år.. Anonymkode: 72f56...235
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Er vel mer vant med at man får sterkere blødninger etter hvert. Men sterkere blødninger behøver absolutt ikke være noe positivt. Tenker at du bør høre med gynekolog, men at dette kan være ting å tenke over, som kan være relevant: Har du tidligere hatt veldig kraftige blødninger? Bruker du eller har du brukt prevensjon? Har du født barn? Er du gravid? Har du avbrutt svangerskap? Har du gått ned i vekt? Opp i vekt? Merker andre endringer på kroppen? Alder på menopause hos din mor? Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må til lege. Anonymkode: 44ddb...752 Ikke nødvendigvis, dersom dette bare er en fase. Det er de aller færreste kvinner forunt å ha en syklus å stille klokken etter, og som foregår helt likt, gjennom hele det fruktbare livet. Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må til lege. Anonymkode: 44ddb...752 Hvorfor? For alt vi vet kan det være hi bruker hormonprevensjon som gjør at dette er helt naturlig og forventet. Fint hvis du kommer med argumenter som underbygger påstanden din. Anonymkode: 6fff4...b9d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 Mensen min har også forandret seg, jeg blør mindre. En pakke bind holder i massevis. Blir urolig. Anonymkode: efa2c...495
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor? For alt vi vet kan det være hi bruker hormonprevensjon som gjør at dette er helt naturlig og forventet. Fint hvis du kommer med argumenter som underbygger påstanden din. Anonymkode: 6fff4...b9d Hvis man er bekymret over plutselige endringer i syklus, uten noen åpenbar grunn (hi har ikke nevnt noe slikt), skal man selvfølgelig oppsøke lege. Anonymkode: 44ddb...752
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis man er bekymret over plutselige endringer i syklus, uten noen åpenbar grunn (hi har ikke nevnt noe slikt), skal man selvfølgelig oppsøke lege. Anonymkode: 44ddb...752 Men du forstår vel at det å snakke om det her inne, kan gjøre at man kommer på ting man ikke har tenkt på selv, og som kan forklare årsaken, og at den kan være helt naturlig? Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men du forstår vel at det å snakke om det her inne, kan gjøre at man kommer på ting man ikke har tenkt på selv, og som kan forklare årsaken, og at den kan være helt naturlig? Anonymkode: ac444...1d5 Ja, internettlegene er nok bedre enn fastlegene 😊 Anonymkode: 44ddb...752
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #10 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, internettlegene er nok bedre enn fastlegene 😊 Anonymkode: 44ddb...752 Det kan hende 😊Ganske mange kvinner her inne som kan kjenne seg igjen. 😊 Anonymkode: c9724...901
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 En pakke bind? Bruker folk bind nå til dags? Anbefaler tampong og menskopp. Og mer enn en pakke hørtes voldsomt ut. Anonymkode: 65c60...d20
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #12 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan hende 😊Ganske mange kvinner her inne som kan kjenne seg igjen. 😊 Anonymkode: c9724...901 Kjempelurt 🙄 Anonymkode: 44ddb...752
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #13 Skrevet 4. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjempelurt 🙄 Anonymkode: 44ddb...752 Det var nettopp en annen tråd om mensen, hvor de her inne var mer til hjelp enn gynekologen. Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #14 Skrevet 4. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: En pakke bind? Bruker folk bind nå til dags? Anbefaler tampong og menskopp. Og mer enn en pakke hørtes voldsomt ut. Anonymkode: 65c60...d20 Hvorfor det? Det er jo en smakssak! Jeg har brukt bind i alle år og kommer aldri til å bytte. Tampong er ekkelt nok, om jeg ikke skal til med menskopp i tillegg. Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #15 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var nettopp en annen tråd om mensen, hvor de her inne var mer til hjelp enn gynekologen. Anonymkode: ac444...1d5 Og hvordan vet du det? Har hun vært gjennom undersøkelse med bekreftende funn? Eller bare synser dere? Anonymkode: 44ddb...752
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #16 Skrevet 4. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvordan vet du det? Har hun vært gjennom undersøkelse med bekreftende funn? Eller bare synser dere? Anonymkode: 44ddb...752 Du får følge med, så kan du oppleve hvordan resultatorientert kunnskapsoverføring foregår blant folk flest Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #17 Skrevet 4. mai 2020 Åhhhh for en diskusjon 🤦♀️ Alt annet enn det Hi lurte på. Anonymkode: efa2c...495
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #18 Skrevet 4. mai 2020 Bestilte meg legetime jeg.. like greit det. Jeg begynte å blø minste mens jeg gikk på p-piller. Sluttet derfor på de, fordi jeg ville sjekke om det ble mer normalt da. Men blør fremdeles like lite. Anonymkode: 72f56...235
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #19 Skrevet 4. mai 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bestilte meg legetime jeg.. like greit det. Jeg begynte å blø minste mens jeg gikk på p-piller. Sluttet derfor på de, fordi jeg ville sjekke om det ble mer normalt da. Men blør fremdeles like lite. Anonymkode: 72f56...235 På p-piller er det jo helt normalt og egentlig forventet å blø mindre og kanskje ikke blø i det hele tatt. Da har man jo ikke mensen overhodet, bare en bortfallsblødning. Er det lenge siden du sluttet? Anonymkode: 6fff4...b9d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #20 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: På p-piller er det jo helt normalt og egentlig forventet å blø mindre og kanskje ikke blø i det hele tatt. Da har man jo ikke mensen overhodet, bare en bortfallsblødning. Anonymkode: 6fff4...b9d Ja, dette stemmer. Når det gjelder som prevensjon, så er det jo nettopp denne endringen i hva som skjer gjennom syklusen, som utgjør den preventive effekten. Den skal være der. Det er i tillegg vanlig å bruke p-piller for å blø mindre, dersom blødningene er et problem (og man ikke samtidig ønsker å bli gravid). Det er ikke gunstig å hoppe på og av p-piller, HI. Du bør heller sette deg inn i hvordan disse fungerer og hva du kan forvente deg av virkninger og bivirkninger. Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #21 Skrevet 4. mai 2020 Jeg har gått på piller, samme type piller i 20år og har hatt eksakt lik menstruasjon hele veien (moderat blødning) Årsaken til bekymringen er fordi det nå er endringer. Begynte plutselig å knapt blø, selv om jeg gikk på piller. Blør så lite at jeg ikke engang trenger tampong egentlig. Sluttet derfor på pillen fordi jeg ønsket å se min normale menstruasjon og se om den er regelmessig. Den er regelmessig uten p-piller, men blør fremdeles nesten ikke i det hele tatt. Siden det er så drastisk endring er jeg altså bekymret. Anonymkode: 72f56...235
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #22 Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gått på piller, samme type piller i 20år og har hatt eksakt lik menstruasjon hele veien (moderat blødning) Årsaken til bekymringen er fordi det nå er endringer. Begynte plutselig å knapt blø, selv om jeg gikk på piller. Blør så lite at jeg ikke engang trenger tampong egentlig. Sluttet derfor på pillen fordi jeg ønsket å se min normale menstruasjon og se om den er regelmessig. Den er regelmessig uten p-piller, men blør fremdeles nesten ikke i det hele tatt. Siden det er så drastisk endring er jeg altså bekymret. Anonymkode: 72f56...235 Ja vel. Men det blir altså nokså vanskelig for oss å skulle gi et godt svar, når du stadig varierer hva du gir av (vesentlige) detaljer her. Bruk heller legetimen din. Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #23 Skrevet 4. mai 2020 Varierer? Jeg har jo sagt det samme hele tiden, men har gitt mer info pga forespørsel om det. Hi Anonymkode: 72f56...235
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #24 Skrevet 4. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Varierer? Jeg har jo sagt det samme hele tiden, men har gitt mer info pga forespørsel om det. Hi Anonymkode: 72f56...235 Du unnlot å ta med de absolutt viktigste detaljene, først i HI, deretter i oppdateringen. Mulig andre gidder, men jeg er ikke keen på å leke gjettelek. Anonymkode: ac444...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #25 Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: En pakke bind? Bruker folk bind nå til dags? Anbefaler tampong og menskopp. Og mer enn en pakke hørtes voldsomt ut. Anonymkode: 65c60...d20 Voldsomt med EN pakke bind?? Da jeg hadde "vanlig" mens (har hormonspiral nå, og blør nesten ikke), brukte jeg ALLTID mer enn en pakke bind! Og er det feil å ikke like å bruke tamponger eller menskopp?? Hvorfor? Kan vi ikke bruke det som passer oss selv best? Anonymkode: dbc2f...78f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå