Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Jeg tenker på hvordan dere har lagt det opp hjemme? Min 14åring sitter for det meste på rommet og da helst i sengen. Når far er hjemme får han henne til å sitte med skrivebordet, men jeg er mindre streng på akkurat det. Det er ikke mye jeg ser til henne, hun sitter "sammen" med 5-6 stk og gjør oppgavene, innimellom spør hun om hjelp til noe, men ellers får jeg ikke fulgt så mye med. Jeg har inntrykk av at det går greit med opplegget til skolen, hun leverer det hun skal og får greie tilbakemeldinger osv. Før skolen begynner skal hun spise frokost og helst bytte fra pysj til klær, og hun kommer ut til meg til lunsj. De har også fysisk aktivitet i minst 20min hver dag, da går hun, og noen ganger jeg, en tur, andre dager trener hun styrke her hjemme. Jeg er langtidssykemeldt og er derfor hjemme med henne for tiden. Anonymkode: 29813...9ad
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Opp 0745, frokost og ordner seg, skoledagen starter 0830. Han sitter ofte på rommet, men noen ganger (hvis jeg har en fleksibel dag) ber jeg ham sitte med meg ved spisebordet. Da får vi mange fine og interessante samtaler om det de driver med. Lunsj 1200-1230. Deretter skole igjen til 1400. De har noe fysisk, men alt for lite. Jeg passer på at hele familien får inn litt daglig trening. Anonymkode: f6e5e...d37
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Innen kl 9 må de registrere seg på en nettside så læreren ser de er våkne. Min 10.klassing registrerer seg ett minutt på ni også går han og finner seg frokost og tar livet med ro. Så setter han seg for å gjøre dagens oppgaver, han synes den stasjonære pc'en er mye bedre enn skole-pc'en så han sitter ved pulten sin og jobber. Han er ferdig senest til 12 hver dag, onlinemøter med lærer et par ganger i uka. Han er fra naturens side veldig skoleflink, men lite interessert, så han gjør det han må og ikkenoe mer. Anstrenger seg minimalt, men har likevel et karaktersnitt på litt over fire. Ute en tur hver dag, enten jobber han for pappaen i hans bedrift, øvelseskjører på lett motorsykkel eller sykler/skater med enn kompis. Anonymkode: 33591...cc7
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 De skal logge seg inn hver dag 8.30, da får de ofte beskjed om hvordan dagen blir. Idag hadde 9klassimgen interjuv ved 11 tiden, frem til det skulle de gjøre ferdig ting de ikke hadde blitt ferdig med. Altså min datter sov. Storesøster aner jeg ikke hva gjorde, men midt i interjuvet til lillesøster drev hun med noe tik tok og en stol gikk over henne. Jeg ba henne dra til kompisen sin når hun hadde friminutt, han klarer å få pisket henne til å konsentrere seg om skolearbeid. De to sammen er effektive og får gjort ting, hver for seg så er de to surrehuer. Heldigvis ser de dette selv så ikke vanskelig for meg eller moren hans å sende de til hverandre. Han sto her og bakte kake forrige uke. Jeg er veldig lite involert i skolearbeidet deres. Jeg jobbet nesten døgnet rundt de første ukene, så avtalte med lærer til yngste at hun kontaktet meg om det var noe siden jeg ikke hadde kontoll på hva ungen gjorde eller ikke gjorde. Heldigvis har ungen vært veldig flink og mer strukturert med hjemmeskole enn når hun var på skolen. Karakterene har også gått opp, så jeg har holdt meg litt unna. Eldste har funnet sitt hjelpemiddel, sin kompis så der holder jeg meg også unna selv om jeg hsr hjulpet hun mer enn yngste. Eldste går på videregående og har masse innleveringer, disse leser jeg igjennom før hun leverer. Anonymkode: 776ba...5df
MTF Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 Min 10. klassing må logge seg på kl 9. De får timeplan for uken hver søndags kveld så de vet hvordan uken ser ut. De har vanligvis oppgaver som skal gjøres og leveres inn til visse klokkeslett, noen ganger undervisning i gruppe med lærer. I tillegg har de som regel en eller to ukesoppgaver i ulike fag. Han har gym og fysisk aktivitet og helse hvor de har ulike oppgaver + minst 20 min egentrening hver dag. Han trener mye mer enn det da, siden det er det han gjør utenom skolen. De skriver treningsdagbok og har laget egen treningsvideo bla. I morgen skal de ha muntlig prøve i matte og tilsvarende i samfunnsfag på torsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå