Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Fått ett vikariat på 1 år og har timelønn. Ikke gunstig ser jeg siden jeg ikke får samme lønna hver mnd , og så vidt jeg vet er det kun 1 og 17 mai jeg vil få betalt for som er fridager (om de faller på en hverdag). I kontrakten min står det noe ala dette ( ikke ekte tall) lønn blir 244kr PR time noe som utgjør 470.000 i årslønn. Men det vil jo ikke si at jeg faktisk tjener 470.000 ? Har kun hatt fastlønn tidligere og føler nå at dette ikke var en særlig god deal.. er 1 års vikariat med mulighet for fast ansettelse og jeg gjør nøyaktig det samme som de andre som jobber der. Anonymkode: f7d02...aae
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Nei, det vil ikke si at du faktisk vil tjene 470 000 kr i året, men at timelønnen din blir den samme per time som hvis du hadde jobbet 100 % for 470 000 kr/år. Hvor mye du faktisk vil tjene kommer jo an op hvor mange timer du jobber, selvsagt. Og da er det jo noen faktorer som spiller inn; hvor mange vakter du for tilbud om å jobbe, hvor mange vakter du takker ja til å jobbe og hvor mye du står på selv for å få vakter. Anonymkode: 13700...5a3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det vil ikke si at du faktisk vil tjene 470 000 kr i året, men at timelønnen din blir den samme per time som hvis du hadde jobbet 100 % for 470 000 kr/år. Hvor mye du faktisk vil tjene kommer jo an op hvor mange timer du jobber, selvsagt. Og da er det jo noen faktorer som spiller inn; hvor mange vakter du for tilbud om å jobbe, hvor mange vakter du takker ja til å jobbe og hvor mye du står på selv for å få vakter. Anonymkode: 13700...5a3 Jeg jobber på kontor. Hver dag , 7,5 time. Men får jo feks mindre lønn i februar pga færre dager og feks skjærtorsdag og langfredag får jeg vel ikke betalt for? Anonymkode: f7d02...aae
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber på kontor. Hver dag , 7,5 time. Men får jo feks mindre lønn i februar pga færre dager og feks skjærtorsdag og langfredag får jeg vel ikke betalt for? Anonymkode: f7d02...aae Hva du får betalt for av slike dager kommer an på avtalen din og den generelle praksisen på arbeidsplassen. Hvorfor i all verden går timebetalt når du likevel jobber fulltid? Anonymkode: 13700...5a3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva du får betalt for av slike dager kommer an på avtalen din og den generelle praksisen på arbeidsplassen. Hvorfor i all verden går timebetalt når du likevel jobber fulltid? Anonymkode: 13700...5a3 Ja si det.. var desperat etter jobb og tok den første jeg fikk napp på. skjønner det ikke selv. Anonymkode: f7d02...aae
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Jeg går på timelønn. Vi skriver og får betalt for timer som vi normalt skulle jobbet på bevegelige helligdager og offentlige høytidsdager dersom det ikke var fridag. Vi har et eget alternativ i tidsbanken som heter helligdag med lønn. Anonymkode: a7837...d5a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg går på timelønn. Vi skriver og får betalt for timer som vi normalt skulle jobbet på bevegelige helligdager og offentlige høytidsdager dersom det ikke var fridag. Vi har et eget alternativ i tidsbanken som heter helligdag med lønn. Anonymkode: a7837...d5a Ja ok, men det gjelder da kun 1 og 17 mai? Anonymkode: f7d02...aae
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja ok, men det gjelder da kun 1 og 17 mai? Anonymkode: f7d02...aae Jeg har timelønn og får betalt for alle dager jeg skulle jobbet men som det er stengt. Jul, påske, kr.himmelfart osv. Anonymkode: 49638...4b3
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 Om du får betalt for bevegelige helligdager kommer ann på hvilken avtale du har. Jeg jobber i butikk, og jeg får betalt for de dagene jeg skulle ha jobbet, dette er tariff-festet. Og det er da mange jobber hvor man får timesbetalt, selv om man jobber 100%. Slik som for eksempel butikk og tømrer. Anonymkode: bcdf5...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå