Gå til innhold

Flere barnehager som bare er ute nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er de ute hele dagen. Syns det er tull. Meldt 5 grader i morra. Stakkar barna . Hvordan er det hos dere ?

Anonymkode: faccf...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 grader er ikke ille. Her kan vi ha ukedager når gradestokken viser minus på vinteren.

Anonymkode: ab2f0...d4d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss er de ute hele dagen. Syns det er tull. Meldt 5 grader i morra. Stakkar barna . Hvordan er det hos dere ?

Men klager barna på å måtte være ute hele dagen da?

Anonymkode: 68508...441

Skrevet

Ja men da er de ikke ute 6-7 timer ? De er 1.5 - 3 år. Nå sover min 2 timer så hjelper jo litt. Men likevel 

Skrevet

Stor bhg med 120 barn. Alle er inne halve dagen og ute resten. Ved veldig fine dager er vi lengre ute.

Anonymkode: 39702...9d4

Skrevet

å herregud, barn dør ikke av og være ute i 5 grader altså, her er det mye snø og kanskje -20 mye av vinteren,men de er ute

Anonymkode: d546f...a10

Skrevet

Skjønner du at vi er midt i en krisesituasjon? At alle må ofre noe? Ditt barn må da tydeligvis ofre komforten det er å være inne. Men - sannsynligheten er stor for at det er du som ville føle det ubehagelig, og projiserer det over på barnet ditt. Ingen har vondt av å være ute en dag i 5 grader, så lenge klærne er varme nok.

Og når han i tillegg sover to timer... mener du virkelig at det er synd på et barn som må være ute i 4-5 timer? 🙄 #firstworldproblems 

Skrevet

Her er de ute halve dagen og deretter inne med unntak av førskolen som er ute hele tiden. Var skikkelig til hagl, regn og litt snø i dag. 2-5 grader og surt. Minste her er en skikkelig innegris, men med godt tøy går det meste greit tenker jeg. Så verre ut for de voksne enn barna i dag.

Anonymkode: d49c9...217

Skrevet

Hi...du er sånn inne-person!

Jeg vil heller si HELDIGE barna. Ute og boltre seg, masse frisk luft! Det er deilig uansett alder

Skrevet

Serr, hi? Stakkars barn???

Anonymkode: a8764...a1c

Skrevet

Hehe, her er det masse snø igjen, 0 grader. Men også søledammer og sørpe.

Han sendes avgårde med tynn vinterdress, regnbukser og vinterstøvler. Og kommer hjem klissvåt! Så her vasker vi dresser, tørker sko og regnvotter hver dag.

Jeg tror ikke han kunne drømt om en bedre tid 😃 Så da er jeg også fornøyd 

Anonymkode: 38d1a...ac8

Skrevet

Nei. De er ute halve dagen, og hver tredje dag er en av gruppene ute hele dagen. Bytter etter lunsj. Uteområdet er delt i tre og inne delt i to. Så er det fem grupper som rullerer.

Er været skikkelig dårlig så bytter de litt mer. Synes de har organisert det fint. De største barna starter alltid ute. Datteren min koser seg når de er ute. Kle de godt ig ha et skift tilgjengelig så fungerer det fint. 

Anonymkode: f345d...fdb

Skrevet

Jeg jobber i friluftsbarnehage, vi er alltid ute. Sånn sett er det ingen store endringer i utetid. Det er kronglete med de hersens kohortene, men bare en voksen i gruppa kan vi ikke finne på så mye som vi pleier. Men vi får det til å funke.

Anonymkode: 44562...d89

Skrevet

Du får passe på å kle ungen din skikkelig da.. 

Ja, vi er ute hele dagen med 2,5-3 åringene våre. Hengekøyer til hviling og vogn til den som må sove. Varm drikke i termosen og nok mat er viktig. Vi har også ekstravottene inni jakka vår, så de er varme når de skal tas i bruk. 

Anonymkode: 9ac8d...a6c

Skrevet

Hallo folkens. Ville dere selv vært ute i 7-8 timer i strekk? Trokke det, nei. 🤔
De startet sånn i vår bhg forrige uke. Et par, tre foreldre klaget, så nå deler de på å være inne noen timer på dagen. Fungerer fint. Mitt råd, klag til styrer. 

Anonymkode: d3207...c14

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hallo folkens. Ville dere selv vært ute i 7-8 timer i strekk? Trokke det, nei. 🤔
De startet sånn i vår bhg forrige uke. Et par, tre foreldre klaget, så nå deler de på å være inne noen timer på dagen. Fungerer fint. Mitt råd, klag til styrer. 

Anonymkode: d3207...c14

Tro det eller ei, men det finnes faktisk voksne som trives aller best ute. 

Anonymkode: 9ac8d...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...