Gå til innhold

17 mai 2020

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som 17 mai ikke blir som vanlig, hvordan skal dere feire det? Hvordan skal barna kle seg? Vet ikke helt hvordan vi skal løse det, så er spent på hvordan dere andre skal gjøre det? 😊

Anonymkode: 718d7...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir hytta! Kaffe og litt bålkos med hyttenaboene kanskje. Her er ungen sjeleglad for å slippe «tog og stress og folk». 

Anonymkode: 508b1...c0a

Skrevet

Her blir det mest sannsynlig hyttetur med besteforeldre. Så da blir det turklær. Hytta blir pyntet med flagg, lys og servietter med rødt, hvitt og blått 

Anonymkode: 6f82f...969

Skrevet

På formiddagen skal vi grille å spise is. På ettermiddagen skal vi til farmoren min å spise å kaker og is der :) Bunaden dropper jeg i år men blir nok en fin kjole. Sønnen min skal gå med med finbukse og skjorte.

Anonymkode: 3a32d...2f3

Skrevet

Her blir det å reise til min mor og stefar, min søster med barn kommer og, så vi lager typiske 17mai leker for barna, kjøper litt "premier" og koser oss med god mat og en avslappende lowkey 17mai, gleder meg 🤣 dresscoden blir avslappet pent 🤪

Skrevet

17.mai

Anonymkode: 9e4fb...e12

Skrevet

Jeg har ikke bunad som passer, men ungene skal ha. Vi skal ut og høre korpset, så spise koldtbord sammen. Forhåpentligvis blir det noen leker i hagen med andre barn på ettermiddagen/kvelden. 

Skrevet

Har barn i korps. Dem skal marsjere i området på morgen. Og spille i nærområdet utpå dagen. Så blir bunad her. Og mat og kos hjemme 

Anonymkode: 62fd5...83d

Skrevet

Barna skal spille i korpset på formiddagen, jeg skal spille på ettermiddagen. Så her blir det full uniform hele 17.mai🇧🇻

Anonymkode: a0ac5...51d

Skrevet

Vi skal pynte huset som vanlig, nye blomster i pottene, bjørkeris og flagg. Bunadene og finstasen skal på. Tror det skal være tog i gaten her hvor familiene går med avstand.

Venneparet med barn vi har vært sammen med alle disse ukene kommer i 11 tiden, vi skal grille, spise is og kake, samt ha leker inne og ute. Gleder oss masse🥳

Skrevet

Mitt aller siste barn går i 1.klasse og skulle gått i tog for aller første gang. Jeg ELSKER 17.mai og griner av tanken på at han ikke får gå i tog! (jada, folk dør, Norge er fint, osv osv). Mannen (x-mannen) proklamerte i går at han IKKE skal gå i bunad.... Jeg skal ha bunaden min på, hvertfall! Og vi skal dra dit hvor det er noe å gjøre, har lest at det skal være litt korps i sentrum så får med oss det. Så kommer mamma og mannen på mat. Satser på finvær så det går an å være ute og nyte sola og våren :)

Anonymkode: e7756...413

Skrevet

Sytten mai?

Fint med et lite punktum slik at det faktisk blir syttende mai, som jo omtales.

I år blir det en slakk dag, vil jeg tro, og takk for det! Husets 15-åring er nok litt lei seg for at hun ikke får debutere i den nye (konfirmasjons-)bunaden sin, men utover det, er vi i grunnen lettet for å slippe. Hvis restriksjonene om hvor mange som kan samles blir lettet på, så regner jeg med at vi møtes med en vennefamilie til mat. Hvis ikke, så blir vi antakelig på hytta. 

Anonymkode: 622ee...4ea

Skrevet

Takk til alle som har svart. Og til dere som har hengt dere opp i mitt lille punktumfeil, beklager det. Men alle forsto da spm mitt. 

Fått litt tips nå og takker for det 🇧🇻 Håper alle får en flott feiring 😊

Anonymkode: 718d7...507

Skrevet

Det skal pyntes i bunad, flagg på gjerdet og i flaggstanga, gå en tur på restaurant for lett bespisning på formiddagen og grill med familien på ettermiddagen. Håper å få med oss et korps eller to

Skrevet

Blir pyntet og god frokost/middag. Satser på godt vær så det blir en fjelltur. Blir absolutt ikke bunader i år.

Anonymkode: af171...b5b

Skrevet

Vi sksl pynte oss og ha god frokost som vi bruker. Sønnen min spiller i korps og de skal spille på forskjellige plasser i løpet av dagen, så vi andre følger med og vifter med flagg (på avstand, selvfølgelig). Etterpå blir det vel lek i hagen og god middag. Én gjest. Fryseren kommer til å ha bra utvalg i is. Det blir et bra utvalg av kaker. Og resten er ikke planlagt enda. Får se litt på værmeldingen. 

Anonymkode: 9e598...3da

Skrevet

Full pynt av huset, lang og deilig brunsj litt à la 1. juledag, med masse deilig brød og ulike pålegg som spekemat, laks, eggerøre, frukt, grønnsaker etc, kos i hagen (håper på fint vær), lek og grilling til kvelden. Kaker, pølse og is på formiddagen. 

Anonymkode: ccdd0...47d

Skrevet

Blir vel ikke så langt unna en vanlig dag, vil jeg tro. 

Anonymkode: c02c6...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...