Gå til innhold

Hva er prisen på en vaffelplate?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker når man selger vafler på dugnader.  Med enten brunost eller syltetøy eller hva man har på. 

Hva synes du er grei pris? (Jeg spør for en venn :) )

Anonymkode: 77b55...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20,-😊

Anonymkode: 4d21c...e9c

Skrevet

Vi solgte utenfor butikken med fotballklubben, og da tok vi 10kr per plate. 

Anonymkode: c93cc...4d8

Skrevet

10 kr. 

Anonymkode: c0575...68a

Skrevet

10

Anonymkode: c8db7...380

Skrevet

10

Anonymkode: c9630...c28

Skrevet

Vaffel kostet 10 kr da vi solgte for 30 år siden, nå er det helt normalt med 20-25 kr. 10 kr er for lite. 

Anonymkode: 2ddd9...e0e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaffel kostet 10 kr da vi solgte for 30 år siden, nå er det helt normalt med 20-25 kr. 10 kr er for lite. 

Anonymkode: 2ddd9...e0e

Nei, 20-25 kr er for mye! Her selges de vanligvis for 5 eller 10 kr, jeg er 39 år og husker deg kostet 2-5 kr i min barndom, ofte 2,50 😊

Skrevet

Jeg tenker at du kan ta 20. Det går jo til en god sak? 

Skrevet

Det kommer an på hvor god den er.

Er det en fislete pulvervaffel med syltetøy nesten uten bær, så maks 10.

Er det en skikkelig bra feit vaffel av ordentlig røre, med mye smør, rømme, ordentlig syltetøy og brunost, så minst 20-25. 

Anonymkode: 6bbbf...4ea

Skrevet
26 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg tenker at du kan ta 20. Det går jo til en god sak? 

Nja.... det gjør jo ikke det :) Det skal være dugnad i båtklubben, og guttungen planlegger å tjene seg noen kr på menn uten nistepakke og par km til butikk. 

Så kr 10,- pr plate er egentlig åger nok. :)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nja.... det gjør jo ikke det :) Det skal være dugnad i båtklubben, og guttungen planlegger å tjene seg noen kr på menn uten nistepakke og par km til butikk. 

Er det til voksne menn som er med i båtklubb, så ta nå i alle fall 20 kroner stykk! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja da hadde jeg i hvert fall tatt 20! Menn med båt har da en tjuekroning til overs! 

Skrevet

I vårt område selges plata med syltetøy 40kr. 10kr er alt for billig syntes jeg. 

Anonymkode: a939c...1d2

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på hvor god den er.

Er det en fislete pulvervaffel med syltetøy nesten uten bær, så maks 10.

Er det en skikkelig bra feit vaffel av ordentlig røre, med mye smør, rømme, ordentlig syltetøy og brunost, så minst 20-25. 

Dette er jeg helt enig i.

Enkelte vafler på tilstelninger er så tynne, daue og overstekte at de burde vært flaue for å ta betalt for dem.

Så lag skikkelig røre, fyll jernet skikkelig, ha flere syltetøy å velge mellom, gjerne også rømme og ta heller noen kroner ekstra.

La han ta 30,- og 2 for 50,-.

Anonymkode: f6099...072

Skrevet

Vi tar 20 kr 

Anonymkode: 34ffb...da0

Skrevet

Minst 20-25. Hvis de kun tar 10, går det jo ikke opp.

Anonymkode: 1f004...4a4

Skrevet

20kr er en grei pris. Maks 25-30 med syltetøy. 40kr for en vaffel med syltetøy er for drøyt etter min mening.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jeg helt enig i.

Enkelte vafler på tilstelninger er så tynne, daue og overstekte at de burde vært flaue for å ta betalt for dem.

Så lag skikkelig røre, fyll jernet skikkelig, ha flere syltetøy å velge mellom, gjerne også rømme og ta heller noen kroner ekstra.

La han ta 30,- og 2 for 50,-.

Anonymkode: f6099...072

God idé! Særlig når dette er sultne mannfolk det er snakk om. De har både penger og betalingsvilje, så her kan han tjene masse. 

Skrevet

Slappe, døde, overstekte, gjerrige vafler er fint lite å by noen på :) 

Guttungen er veldig opptatt av å gjøre en skikkelig jobb uansett hva han gjør, så regner med han laver en god røre og steker vaflene så han ikke selv blir flau :)  

Kjempegode forslag til ‘pålegg’ og pris. Tusen takk alle sammen ❤️ 

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, 20-25 kr er for mye! Her selges de vanligvis for 5 eller 10 kr, jeg er 39 år og husker deg kostet 2-5 kr i min barndom, ofte 2,50 😊

Hæ? Hvor bor du? Jeg har aldri sett vafler til under 20 kr. 25 er vanlig her i gamle Østfold. 

Anonymkode: c3660...cb0

Skrevet

Pølse i vaffel = 30 spenn 😁

Anonymkode: c3660...cb0

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da vil jeg si 25 per plate og 10 kr per kaffekopp. Hvis de synes det er for durt trenger de ikke kjøpe. 10 kr er alt for billig. Han skal ha betalt for både ingredienser og arbeid.

Anonymkode: d4e3e...3a8

Skrevet

Her tar alle idrettslag, korps o.l. som står på butikken og selger 20 kr, da har de gjerne kjøpt et spann med billigste syltetøy du kan ta på.

Har du smør, litt dyrere syltetøy og kanskje brunost er det helt innenfor å ta 25-30 kr 

Koker dere kaffe og lager saft er jeg 100% sikker på at mannfolka er villig til å betale en femtilapp for vaffel og kaffe/saft.

Lager du vaffeloppskrift fra idrettslagene, de har gjerne en fast oppskrift de bruker på arrangementene sine, så får du en vaffel det er litt mat i :)

http://www.granefotball.info/2012/10/granevafler-til-vaffelsalg/

Anonymkode: 429f7...984

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

I vårt område selges plata med syltetøy 40kr. 10kr er alt for billig syntes jeg. 

Anonymkode: a939c...1d2

40 kr er altfor dyrt!!!

Anonymkode: e7142...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...