Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Eller nybakte og nybakte.. Jenta er snart 13 måneder, alt har gått fint hittil. Nå krangler vi mer. Jeg har vitaminmangel som sikkert ikke hjelper på. Tips til å komme ut av dette som partnere? Anonymkode: 0faa3...005
Nyttårs barn Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Kos deg og nyt barnet ditt som det er. Ikke sammenlign deg og din familie med alle andres. Denne tiden går så fort over.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Eller nybakte og nybakte.. Jenta er snart 13 måneder, alt har gått fint hittil. Nå krangler vi mer. Jeg har vitaminmangel som sikkert ikke hjelper på. Tips til å komme ut av dette som partnere? Anonymkode: 0faa3...005 Ups, 3 måneder * Takk for svar. Nyter så mye der lar seg gjøre med ei jente som har masse magevondt, gråter masse og litt vanskelig med hjelp og støtte nå disse tider. Anonymkode: 0faa3...005
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Jeg syntes de første 3-4 månedene var de mest krevende og slitsomme. Så fort vi bikka 4 måneder synes jeg liksom alt løsna og jeg kunne endelig slappe av og kose meg skikkelig med baby. Hvis du ammer kan du jo se om hun kanskje reagerer på noe av maten du spiser og at det er derfor hun har mye vondt i magen. Eksempelvis måtte en venninde av meg kutte ut melkeproteiner i maten sin da baby reagerte på dette. Har du prøvd å bære i bæretøy? Har også lest/hørt at det har hjulpet en del når baby har magevondt eller kolikk. Når det gjelder dere som partnere kommer det vel litt ann på hvorfor dere krangler. Men det er jo veldig vanlig at man begge er ekstra slitne, trøtte, litt usikre på situasjonen osv, og dermed har litt kortere lunte. Tror det er viktig og ikke ha noe "konkurranse" om hvem som er mest sliten og trøtt, hvem som skifter mest bleier osv, men tenke at man står i dette sammen. Prat sammen. Finn de løsningene som fungerer for dere to. Og som noen andre skriver, ikke sammenligne dere med andre, men ha fokus på dere selv Etterhvert som baby blir litt eldre vil hun legges tidligere på kvelden (vår begynte å legge seg i 19 tiden da han var 7-8 måneder) og da får dere litt alenetid på kveldene. Bruk dem til å gjøre noe hyggelig sammen Anonymkode: 4d8aa...b3e
ulenissen Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Kom dere litt IT av huset hver for dere. Dersom du ammer gir du melk og går deg en tur en time to med en venninne/venn. Send så ut mannen neste kveld. Finn serier som dere begge liker og Finn ellers på hyggelige og lavterskel ting sammen, Ikke stress. Det meste ordner seg. Dette er et nytt liv for dere alle tre! Du er fremdeles full i hormoner. 1år med baby kan være en omveltning og tøff. Dette er ikke tiden for å hå fra hverandre, ikke stol på egne følelser men lær dere å jobbe sammen som et team og gi hverandre pauser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå