Gå til innhold

Søndager på hytta


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har fritidsbolig, hvordan gjør dere det på søndager? Vi er ferske i gamet og får ikke brukt søndagene til annet enn å vaske ut, og kjøre hjem. Ingen skikkelig middag og ingen aktiviteter. Føler helgen blir så kort. Vi har tre timer å kjøre og barn i småskolen. Tar i mot tips 😊

Anonymkode: a56fc...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en rolig morgen, spiser lunch, tar en liten tur ut og rydder oss ut. Utpakking tar et par timer. Nå med hjemmeskole og null reising er vi ofte ikke hjemme før i 8tida.

Anonymkode: 2ecb1...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye fritidsklær og utstyr på hytta, så bruker ikke mye tid på å pakke ned. så litt avhengig av om noe skjer hjemme den dagene. som feks kamp,  bursdag e.l så tar vi enten en tur ut med båten, går en tur, slapper av og koser oss i hytta (dårlig vær) . 3 t er jo litt lengre enn vi har. 1 t 45 min. så mulig det er litt langt for å få så stor utbytte av dagen. vi stopper mye godt å spiser en god middag på vei hjem. er to gode kroer på hjemveien. 

Anonymkode: 5ecd4...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser frokost, er ute, nedpakking og lunch. Evt middag om det passer sånn. Ingen som vil hjem tidlig på søndager. 2.5 t kjøretid. Er hjemme på kvelden da vi ønsker å utnytte søndagen også.

Anonymkode: 62295...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg aldri i verden ville hatt en hytte. 6 timer i bil er jo helt håpløst på en kort og verdifull helg.

Pakke ned og pakke opp, utvask, bilreise...Skjønner ikke st dere orker.

Anonymkode: ff996...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke ha med så mye hver gang; da blir det mindre å pakke. Vi har litt liggende av klær og utstyr så vi slipper å dra alt fram og tilbake hver gang.

Tar med robotstøvsugeren så den kan jobbe mens vi gjør andre ting. Vasker bad og kjøkken passe grundig før avreise, men toner ned øvrig vask. Tar heller litt og litt mens vi er her. Samme med vask av sengetøy og håndklær; vaskes i løpet av oppholdet.

Vi har bare halvannen time kjørevei, men synes likevel vi får mye ut av søndagen hvis vi velger å bli lenge.

Endret av monty12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kun 1 time og 20 min kjøring og vi vasker oss aldri ut. Jeg tar en vask i ny og ne og vi holder det alltid ryddig uansett. Så søndagen blir rolig og vi gjør hva vi ønsker. Å gjøre klart til å dra hjem tar maks 30 min. Vi har det meste av klær her så eneste vi pakker ned er småting. 
 

spiser enten middag på hytta før vi drar eller kommer hjem til middagstid hjemme og spiser der. Vi bygde hytte for et par år siden og kravet våres var at det skulle være maks 2 timer kjøring. Nå drar vi også opp for en natt hvis vi har avtaler som gjør at vi ikke kan være hele helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sørget for å skaffe oss hytte som ikke er så langt unna og desuten trengs det ikke full rundvask av at vi har vært på hytta i 2 dager.

Ta oppvasken, pakk ned matrester og søppel, feie gulvet og ta på sekken så er vi klare til å dra. Det tar ca 15 minutter.

Anonymkode: d44f0...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi hadde hytte så spiste vi frokost, gikk en tur i fjellet eller skogen, spiste da lunsj. Pakket ned det lille vi trengte og dro hjem. Det som er fint med egen hytte er at man har det meste der og man MÅ ikke vaske ut av hytta hver gang man er der. Vi hadde ca 3 timers kjørevei.

Anonymkode: 3d587...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke dra ting til og fra egen hytte. Og du trenger ikke vaske grundig  ut hver gang du er der - eller for den saks skyld rydde mer enn overfladisk. Så du har full dag minus kjøretid. Null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips og innspill. Jeg skjønner at vi bør anskaffe dobbelt opp av litt turutstyr osv. så blir det enklere. Stopp på veien og kjøpe middag skal vi også etablere en rutine for 😊 Og å roe ned vaskinga 😂

Anonymkode: a56fc...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to timers tur hjem. Er hjemme ca 2000, spiser kveldsmat i bilen. 

Søndagsmiddagen spiser vi 1600 på hytta, tiden frem til middag brukes på turer etc. Bruker en time på utvask og pakking i bil. Vi har de fleste ting på hytta inkludert klær. Det er et must for å kunne gjøre det enkelt for oss. Søndag er en fullverdig dag på hytta, selv om jeg vasker godt før vi drar.

Anonymkode: 38a53...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det meste på hytta, så det er lite vi pakker med oss. Klær, sengetøy, honkler osv har vi på hytta. Så vi setter gjerne på en maskin søndagsmorgen og henger det til tørk. Er det ikke tørt før vi drar, så setter vi det i gangen. Den som kommer på hytta nestegang bretter og legger på riktig rom. (Er det pappa eller svoger, så legges alt på gjesterommet for de vet såvidt hva som er dees eget. Bretter og sette på en vaskemaskin kan de, men hvem som er hvem sitt aner de ikke) Oppvaskmaskinen blir også kjørt, men er det bare litt i den får det stå. Alt blir skylt før det blir satt inn, så aldri noe problem med lukt. 
 

Vi pleier å støvsuge og rydde før vi drar, men det tar kort tid og skulle vi ikke rekke det er det ingen krise heller. Vi rydder etter oss  hver dag, så ikke mye som evt blir liggende. 
Vi har mat i kjøleskap, skap og fryser som holder seg. Slik som melk og pålegg tar vi med hjem. Det r ikke mye, så det er ikke mye å pakke med seg. Vi kjøper gjerne mye kjøtt og legger i fryseren slik at vi kan ta litt middager på sparket. Plutselig får vi besøk, ungene er hos venner og da er det ikek vits å lage middag for mange når vi er få igjen osv. Slik at ting er på hytta. Vi har det meste av klær på hytta. Klærne som har fått flekker som ikke går bort i vask, arveklær eller klær kjøpt på salg havner på hytta. Det er en grunn til dette, for på hytta er det ikke lurt å ha nye fine klær. Vips så har en fått kjære på klærne etter å ha liggi på brygga og fiska krabber, hull i buksa etter å ha klattret i ett tre, så malavi litt her og der. Nå høres det nesten ut som ungene går som noen bumser på hytta, det gjør de ikek altså. 
 

Når vi drar hjem på søndager varierer veldig. Kan være tidlig eller sent, alt etter hva som passer oss. Vi kan dra hjem etter kveldsmaten også for det er bare 30min kjøretur hjem og vi har ikke noe å pakke ut. 

Anonymkode: fd50c...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gått over til å ha turutstyr og skiklær i bager som vi ikke pakker opp og ut av. Men vi har ikke dobbelt opp av alt, det synes jeg er litt råflott. Ferdig hyttebag med toalettsaker og klær. To kjølebager til maten. Tørrmat og basisvarer har vi på hytta. 

Vi har hytte uten varmt vann så oppvask tar litt mer tid, må varme på noen liter først. Rydder og støvsuger alltid hytta før vi drar. 

I dag rakk vi felles lunch og gåtur før vi pakket sammen og dro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke honkler nå igjen........

Anonymkode: 38a53...e35

Samme tenkte jeg. Er det virkelig mulig.....??

Anonymkode: ff996...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme tenkte jeg. Er det virkelig mulig.....??

Anonymkode: ff996...795

Første jeg tenkte også!🤣

Anonymkode: 0762d...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt liggende der slik at vi kun trenger å ta med rent undertøy og kanskje et skift frem og tilbake.

Søndag reiser vi enten rett etter frokost slik at vi får mye av dagen hjemme, eller vi tar full dag og middag på hytta og kjører hjem når kvelden starter.

Anonymkode: 7684a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Første jeg tenkte også!🤣

Anonymkode: 0762d...a0e

Samme her! 

Anonymkode: d9aae...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp derfor jeg aldri i verden ville hatt en hytte. 6 timer i bil er jo helt håpløst på en kort og verdifull helg.

Pakke ned og pakke opp, utvask, bilreise...Skjønner ikke st dere orker.

Anonymkode: ff996...795

Det er verd det 😊

Anonymkode: 0179a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nyter hele søndagen på hytta. Spiser kveldsmat, dusjer ungene og tar på pysj. Vi kjører hjemover rundt 20. To timers kjøretur hjem, og da bare bærer vi de i seng.

Anonymkode: 59c18...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...