Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Aner ikke hva som har skjedd! Spiser som ellers, har kanskje til og med blitt litt ekstra nå de siste ukene uten noe særlig å gjøre. Og så har jeg gått ned 11,5 kg på rundt 2-3 mnd.. fra 65 til 53,5 og jeg er 176 cm.. Noen som har vært borti lignende? Føler meg ikke syk, er ellers en frisk og glad dame på 37 år! Skal selvfølgelig ringe legen på mandag for time. Kan vitaminmangel eller lignende gi så mye vekttap? Tenkte først det var den badevekta mi det var noe galt med, så kjøpte ny i dag, men den viser akkurat det samme.. Anonymkode: 84581...8cf
KellyTaylor Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Kanskje du har fått høyt stoffskifte? Beveger deg mer? Sunnere kosthold eller kuttet ut noe? Best å ta en sjekk uansett👍
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Jeg tenker det er på plass med en legetime. Du spiser som vanlig, trening da? Trener du mye mer enn vanlig? Nattesvette? Tisser du mye? Vitaminmangel utgjør ikke ett slikt vekttap som du beskriver her. Derimot kan det skyldes sykdommer alt fra høyt stoffskifte, diabetes eller verre ting som kreft. Anonymkode: 247a2...22c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, KellyTaylor skrev: Kanskje du har fått høyt stoffskifte? Beveger deg mer? Sunnere kosthold eller kuttet ut noe? Best å ta en sjekk uansett👍 Takk for svar! Skal ta en sjekk. Beveger meg iallfall ikke MER nå 🙈 Har prøvd å tenke hardt på om jeg har blitt sunnere, spiser mindre eller har kuttet ut noe fra kosten, men jeg kommer bare frem til at jeg har lagt på en del mer sjokolade enn før 😛 Anonymkode: 84581...8cf
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan vitaminmangel eller lignende gi så mye vekttap? Nei, det tror jeg ikke. 1 minutt siden, KellyTaylor skrev: Sunnere kosthold eller kuttet ut noe? Man blir ikke undervektig av å spise sunnere. Her er det bare å komme seg til legen så fort som mulig, og kjøp gjerne med deg næringsrike drikker til å fylle på med enn så lenge du ikke vet hva dette skyldes og kan stoppe det. Husk også å drikke mye. Anonymkode: f1cbe...db0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker det er på plass med en legetime. Du spiser som vanlig, trening da? Trener du mye mer enn vanlig? Nattesvette? Tisser du mye? Vitaminmangel utgjør ikke ett slikt vekttap som du beskriver her. Derimot kan det skyldes sykdommer alt fra høyt stoffskifte, diabetes eller verre ting som kreft. Anonymkode: 247a2...22c Ingen trening utenom de vanlige turene med hund og barn har vært mye oppe og tisset om natten i det siste, ellers ikke noe annet av det du foreslår. Takker så mye for tips og svar! Anonymkode: 84581...8cf
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd å tenke hardt på om jeg har blitt sunnere, spiser mindre eller har kuttet ut noe fra kosten, men jeg kommer bare frem til at jeg har lagt på en del mer sjokolade enn før 😛 Jeg har selv hatt en periode med sinnsyk økning i forbrenning, som jeg tror skyldes stress i forbindelse med alt som skjer. Det kan enda være dette som er årsaken din også. La oss håpe det! Anonymkode: f1cbe...db0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det tror jeg ikke. Man blir ikke undervektig av å spise sunnere. Her er det bare å komme seg til legen så fort som mulig, og kjøp gjerne med deg næringsrike drikker til å fylle på med enn så lenge du ikke vet hva dette skyldes og kan stoppe det. Husk også å drikke mye. Anonymkode: f1cbe...db0 Det var ikke et dumt tips, tusen takk Skal få handlet inn på mandag Jeg er ikke pent slank nå, ser alle ribbeina mine, så vil veldig gjerne opp igjen. Drikke mye gjør jeg, rundt den anbefalte mengden (1.5-2L) Anonymkode: 84581...8cf
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har selv hatt en periode med sinnsyk økning i forbrenning, som jeg tror skyldes stress i forbindelse med alt som skjer. Det kan enda være dette som er årsaken din også. La oss håpe det! Anonymkode: f1cbe...db0 Ååå, det hadde ikke vært så dumt! Unødvendig, men i det minste helt ufarlig 😅 Takk Anonymkode: 84581...8cf
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Drikke mye gjør jeg, rundt den anbefalte mengden (1.5-2L) Kan godt kjøre på med litt mer, da væskebehovet er knyttet til forbrenning og vektnedgangen (forhåpentligvis) skyldes at du forbrenner mer akkurat nå for tiden. Anonymkode: f1cbe...db0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 Det får meg til å tenke på stoffskiftesykdommer og diabetes. Ikke sikkert at det er det, kan være andre forklaringer også, du må sjekkes av lege. Anonymkode: 7ae5b...5e9
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 NHI: https://nhi.no/symptomer/kreft/vekttap-hos-voksne-veiviser/?page=1 (det står ikke i hovedsak om kreft selvom det er et ord i linken) Og kom deg til lege, du har gått ned 15% av kroppsvekten din på så kort tid 😳lykke til og si gjerne fra hvordan det går. Anonymkode: df19a...6b2
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 I tillegg ville jeg ført dagbok over alt du får i deg av mat og drikke mens du venter på legetimen, og gjerne også aktivitetsnivået. Anonymkode: 61045...07d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Aner ikke hva som har skjedd! Spiser som ellers, har kanskje til og med blitt litt ekstra nå de siste ukene uten noe særlig å gjøre. Og så har jeg gått ned 11,5 kg på rundt 2-3 mnd.. fra 65 til 53,5 og jeg er 176 cm.. Noen som har vært borti lignende? Føler meg ikke syk, er ellers en frisk og glad dame på 37 år! Skal selvfølgelig ringe legen på mandag for time. Kan vitaminmangel eller lignende gi så mye vekttap? Tenkte først det var den badevekta mi det var noe galt med, så kjøpte ny i dag, men den viser akkurat det samme.. Anonymkode: 84581...8cf Lite aktivitet i koronatid, at du har mistet muskler? Anonymkode: 4b24c...b41
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: I tillegg ville jeg ført dagbok over alt du får i deg av mat og drikke mens du venter på legetimen, og gjerne også aktivitetsnivået. Anonymkode: 61045...07d Enig i denne. Anonymkode: f1cbe...db0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #16 Skrevet 4. mai 2020 På 3.5.2020 den 7.29, Anonym bruker skrev: I tillegg ville jeg ført dagbok over alt du får i deg av mat og drikke mens du venter på legetimen, og gjerne også aktivitetsnivået. Anonymkode: 61045...07d Takker så mye for alle svar Jeg fikk time klokken to i dag, tok en haug med blodprøver og urinprøve. Viste seg at jeg har en del blod i urinen og at anklene og beina mine er hovne. Har trodd jeg har vært sliten i beina fordi jeg har blitt litt lat i lock down, jeg.. ikke tenkt på å sjekke etter om noe ser annerledes ut 🙈 Nå er det bare å vente og se Anonymkode: 84581...8cf
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #17 Skrevet 4. mai 2020 Jeg gikk ned 12 kilo da jeg fikk høyt stoffskifte. Anonymkode: acead...e2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå