Gå til innhold

Årets 17 mai... full bunadsstas??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på hva vi skal gjøre da det blir bare oss 4😅 minste har ikke drakt som passer om må evt ha ny. 
Men om det blir fint vær så lager vi leker i Hagen og isbar osv.. 

Hva skal dere?

Anonymkode: 51f2d...688

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drar på hytta til mine foreldre fredag 15. Og feirer derfor 17 mai der. Har gjort det noen år og vi pynter med flagg og hvitveis. Men i turklær😊

Anonymkode: fb0b5...44c

Skrevet

Vurderte å ta på turklær og dra i fjæra. Grille og kose oss. Om snøen er borte til da😊

Anonymkode: 0e678...9d5

Skrevet

På den ene siden tenker jeg at det er ekstra viktig å feire en skikkelig 17. mai (hjemme) i år. På den andre er jeg så sliten at det hadde vært godt med en myk og deilig kosekjole og lave skuldre. Fest blir det uansett, med flagg, damask, sølvtøy, penservise og masse deilig mat. 

Skrevet

Dette er vel et av de sjeldne årene man kan bryte litt med tradisjonene som man ikke elsker. Vi er klare for en laaaang frokost ( som vi aldri rekker på 17. mai)

Kanskje en tur i skogen før vi pynter oss moderat og griller hos noen venner vi alltid er sammen med - forutsatt av at gruppestørrelsene øker til over 7

Men skal ut og synge nasjonalsangen klokken 13

Anonymkode: acfc3...339

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt usikker på hva vi skal gjøre da det blir bare oss 4😅 minste har ikke drakt som passer om må evt ha ny. 
Men om det blir fint vær så lager vi leker i Hagen og isbar osv.. 

Hva skal dere?

Anonymkode: 51f2d...688

Jeg tror jeg skal spjåke ut hele familien i sitt beste tøy, ja! Og så får vi jo se på været, kanskje grille i hagen? Be inn et akseptabelt antall slektninger og hygge oss.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vurderte å ta på turklær og dra i fjæra. Grille og kose oss. Om snøen er borte til da😊

Auda, hvor bor dere?

Skrevet

Her blir det bunad og stas, ja. Vi skal synge nasjonalsangen fra plenen, spise pølser og is og om alle er friske, så blir det koronaavstandsvennlig besøk hos mine foreldre. 

Skrevet

Her blir det definitivt bunad fra morgenen av på flaggheising. Så blir det nok kjole til den store forflytningen i retning resten av slekta og feiring, bunad i bil er bare kjipt.

Skrevet

Det blir litt pene klær, men vi dropper bunaden i år.

Vi bor på sørlandet, ved sjøen, og har båt, så vi satser på pent vær og å være med i båtparade på sjøen. Tror det blir gøy, er satt opp møtepunkt og avslutningspunkt, alle i egne båter, pyntet med kvister fra bjørka og norske flagg. Så blir det "tog" på vannet, og folk kan stå på land langs løypa og vinke også, ikke alle på samme brygge selvfølgelig, men det bor folk langs hele løypa, det er broer og brygger så folk kan komme og se.

Anonymkode: 9bdc6...a31

Skrevet
15 minutter siden, Pashla skrev:

Auda, hvor bor dere?

Finnmark 😅 Har spadd frem de to øverste trappetrinnene så det er vår i sikte. I går snødde det bare litt 😬😂

Skrevet

Jeg skal vist sryke bunadskjortene til begeg ungene, det var ikke snakk om at de skulle gå uten. Yngste har fått bunaden hun skulle fått i konfirmasjon neste helg, så siden den er utsatt til høsten skal hun hvertfall bruke den nå. Hun skulle gå og få gnagsår, vistnok skal hun gå rundt til alle vennene og rope hurra. Det tror jeg ikke på før jeg ser det,for hun har grodd fast i sofaen i det siste (selv om hun nå er ute på andre utflukt idag) 

Jeg skal ikke ha på,eg bunaden. Egentlig vil jeg på hytta den helga, men siden ingen av ungene vil må jeg bli hjemme. Lar ikke to ungdommer være hjemme slene den helga, hvertfall ikke eldste. 

Anonymkode: 1849e...746

Skrevet
31 minutter siden, sug lut skrev:

Her blir det definitivt bunad fra morgenen av på flaggheising. Så blir det nok kjole til den store forflytningen i retning resten av slekta og feiring, bunad i bil er bare kjipt.

Bunad i bil går fint. Du må bare få stakken i bunadstilling. Det betyr inn i bil, sikkerhetsbelte på. Så må vesker, forkle og annet danderes under eller over sikkerhetsbeltet, alt ettersom hva som er mest praktisk. Stakken må så hufses opp til omtrent knehøyde og bres ut over håndbrekk, passasjersete og dørhåndtak. Går så fint atte. 

Skrevet

Bunad og fintstas skal det bli. Ennå litt "furt" over at det ikke blir en normal 17.mai, men den blir så klart hva man gjør det til selv også tenker jeg.Tar en tur opp i parken for fotosession av unge og deretter samvær med familien på ettermiddagen :)

Skrevet

Jeg tenkte å la jentene bestemme selv. Begge har festdrakter som er litt snaue i år, men fint kan brukes. Hvis de har lyst så får de pynte seg og vi kan gå ut en tur med flagg og 17.mai tute. Hvis de ikke har lyst til det kan vi bare kose oss hjemme, inne og i hagen og leke, se litt 27.mai på tv og slappe av. Pølser og is blir det uansett.

Anonymkode: e1e04...bae

Skrevet
19 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Bunad i bil går fint. Du må bare få stakken i bunadstilling. Det betyr inn i bil, sikkerhetsbelte på. Så må vesker, forkle og annet danderes under eller over sikkerhetsbeltet, alt ettersom hva som er mest praktisk. Stakken må så hufses opp til omtrent knehøyde og bres ut over håndbrekk, passasjersete og dørhåndtak. Går så fint atte. 

Jeg hører hva du sier... Det er fryktelig. Mer grunnleggende er det imidlertid at jeg ikke kan puste sittende i bunaden i bil.

Skrevet

Hadde tenkt bunad og stor stas. Men har ombestemt meg. Ingen tog, ingen taler og ingen bunad.  Jeg er dessverre en av de tullingene som står med tårer i øynene når vi synger «ja vi elsker» og jeg elsker hele følelsen med 17 mai, korpsmusikk, is, bunad, glade barn . Men nei. I år blir det sen og lang frokost, så på en fjelltopp der vi har med flagg, spekemat og litt bobler . 

Skrevet

Blir bunad her. Gutten spiller i korps, men etter at dem har spilt så blir det joggebukse hjemme 

Anonymkode: 1cbe2...710

Skrevet

Nei, gidder ikke bunad i år. Tar heller med meg mann, unger og bikkja  på topptur i år👍🤩

Anonymkode: 51fca...ee4

Skrevet

Bunad, ja.

Anonymkode: 98599...d58

Skrevet

Turklær. Det blir hyttetur. 

Skrevet

Nei.Men vi skal på besøk til farmoren min å spise middag og kake der så finklær er ett must når vi skal feire 17.mai sammen :) Gidder ikke bruke bunaden i år men tenker å gå med en fin kjole å dress til sønnen min på 8 år.

Anonymkode: 09057...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...