Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Min samboer har en nettsiden hvor han selger mye forskjellig! (Varesortimentet kan sammenlignes med Power osv) MEN - han finner bilder av produktene på nett, lagrer og legger ut på sin egen side!! Har han lov til dette?? Jeg har sagt at jeg troooor han må sjekke opphavsretten om han faktisk kan gjøre dette... Eller om han bør skaffe bildene av produktene fra sin leverandør!! 😬 Anonymkode: 7efcf...70e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Ikke lov i det heletatt. Anonymkode: 438f9...10d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Brudd på loven om opphavsrett. Så det holder! Kan bli en saftig bot og erstatningsansvar. Anonymkode: 227a7...214
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Takk for svar.. Og det var som jeg antok! Hvordan blir slik oppdaget? Og hvordan kan han gjøre dette lovlig? (Om dere vet) Anonymkode: 7efcf...70e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Det høres veldig uprofesjonelt ut i det hele.Han må selvfølgelig bruke bilder uten copyright. Det finnes databaser med slike bilder, men helt ærlig høres han så amatørmessig ut at det spørs om han ikke får større problemer enn bildene.. Anonymkode: b458b...379
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det høres veldig uprofesjonelt ut i det hele.Han må selvfølgelig bruke bilder uten copyright. Det finnes databaser med slike bilder, men helt ærlig høres han så amatørmessig ut at det spørs om han ikke får større problemer enn bildene.. Anonymkode: b458b...379 Hva slags problemer da, tenker du? Nå legger ikke jeg meg veldig bort i denne nettbutikken, hehe. Men jeg stusset veldig da jeg så han legge ut produktbilder fra google.... Anonymkode: 7efcf...70e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2018-06-15-40 https://www.ohf.no/bruke-bilder-finner-pa-nett/ Hvis de søker etter produkt eller gjør et billedsøk vil de se at han bruker deres bilder. Anonymkode: eedb8...6a0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 Hvis han har en avtale nedenfor leverandør om import Og salg av produkter kan avtalen inneholde bruk av bilder av produktene for markedsføring. Hvor får gan varene fra og hvilke avtale er det med leverandøren? Eller kjøper han produkter fra eBay og Og wish og videreselger?? Anonymkode: 8f609...3e5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han har en avtale nedenfor leverandør om import Og salg av produkter kan avtalen inneholde bruk av bilder av produktene for markedsføring. Hvor får gan varene fra og hvilke avtale er det med leverandøren? Eller kjøper han produkter fra eBay og Og wish og videreselger?? Anonymkode: 8f609...3e5 Han har avtale med leverandør/firma i Norge og Danmark. Men tenker da han kanskje bør bruke bildene fra leverandørens nettside?! 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7efcf...70e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han har avtale med leverandør/firma i Norge og Danmark. Men tenker da han kanskje bør bruke bildene fra leverandørens nettside?! 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7efcf...70e Han bør da få tilgang til produktbilder ment til markedsføring av leverandør. Anonymkode: 5a397...21d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Han bør da få tilgang til produktbilder ment til markedsføring av leverandør. Anonymkode: 5a397...21d Ja, det jeg prøvde å si Takk Anonymkode: 7efcf...70e
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #12 Skrevet 4. mai 2020 Amatører bør holde seg hjemme. Anonymkode: 706f0...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå