Gå til innhold

Hva finner dere på om dagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med familie på dagtid og mannen på kvelden? 

Jeg har gått så tom for ting å finne på. Mannen bare spillr tv spill eller drar å drikker pils med kompiser, for det er jo bare drit kjedelig å være hjemme. Det trenger sikkert ikke være det, men når vi er så lite kreative blir det sånn 😛

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, shewolf skrev:

Med familie på dagtid og mannen på kvelden? 

Jeg har gått så tom for ting å finne på. Mannen bare spillr tv spill eller drar å drikker pils med kompiser, for det er jo bare drit kjedelig å være hjemme. Det trenger sikkert ikke være det, men når vi er så lite kreative blir det sånn 😛

Sikker på at det ikke er det som er problemet da, at noe må skje hele tiden?

Jamfør det du skriver om å ha gått tom. 

Anonymkode: 0e071...1c8

Skrevet

Går på fjellet på hver dag :) beste jeg vet og ungene liker det også. Ellers baker vi litt, besøker foreldrene mine (vi treffer kun dem og de treffer kun oss), kjører tur til sandstrender, fjærer etc. På torsdag kjørte vi ett stykke etter jobb, hadde med engangsgrill og pølser og fann oss en bortgjemt liten fjære. På kveldstid ser jeg serier sammen med eldste, rydder og vasker. Eller, kurer hår, ansiktsmaske etc 😉

Skrevet

Akkurat nå sitter jeg i en unaturlig stor morgenkåpe, drikker te og ser Side Om Side. Mannen jobber, og barnet er på rommet, og det er deilig stille. 

Anonymkode: ce5e5...850

Skrevet

Sjekket mobilkameraet her om dagen og siden 12 mars er godt over 90% av bildene jeg har tatt enten fra tur eller bakst. Vi går tur hver helg, enten i skogen der vi bor eller så utforsker vi nye steder. Startet med surdeig et par uker før korona, det er jeg glad for nå! 

På kveldene er det ganske likt som tidligere, med serier på TV osv. Har vært med på lønningspils på teams og vinkvelder med venninner. 

Skrevet

Må du underholde både mann og barn ;)

Om mannen kjeder seg kan vel han finne på noe?

Her jobber mannen i dag. Ene datteren skal til en venninne og andre datteren skal jeg ha med meg en tur på brygga for å spise is tenkte jeg. Så blir det vel grilling til middag og en rolig kveld hjemme.

I morgen skal jeg og mine to døtre på besøk til mamma (mormor). Har ikke sett henne siden lockdown og hun savner oss veldig, så i morgen inviterer hun på vafler på verandaen. Hun er bare 65 år og helt frisk, så ingen stor risiko å være på verandaen der.

Anonymkode: 80ce2...758

Skrevet

Jeg jobber. Eller slapper av. Jeg har overhodet ikke ansvar for å underholde resten av familien. 

Vi jobber hardt alle mann, og har virkelig behov for å slappe av, vi har verken overskudd eller behov for at det skal skje så mye hele tids. 

Anonymkode: 395b4...703

Skrevet

På kvelden ser jeg serie sammen med mannen. Er egentlig ikke glad i TV generelt, men nå har jeg faktisk funnet roen til å se litt. Spiller spill, legger puslespill og leser bøker. Mye på tur, gå eller sykle. Baker. Tegner. 

Anonymkode: 9048b...de4

Skrevet

Ok, skjønner at innlegget mitt ble misforstått. Jeg er ingen underholdningsmaskin nei. Men jeg kunne tenke meg å gjøre noe hyggelig sammen med familien utenfor eiendommen i dag. Kunne også tenke meg å gjøre noe annet enn å se på TV med mannen i kveld. Fordi JEG vil. Ingen som ber meg underholde de eller krever det. Mannen er flink til å finne på ting på egenhånd, men jeg vil gjerne finne på noe sammen i dag. 

Sånn, var det mer forståelig da? :)

Skrevet

Er på jobb, drar på tur, strikker, er med venninner, malt opp noen gamle møbler, filmkveld og i dag drar vi på telttur😊 

Anonymkode: ead26...244

Skrevet

Hele familien koser seg ved å se Avengers-filmer og MIB- filmene. Veldig kjekt når ungene begynner å bli store slik at de forstår engelsk og/eller klarer lese teksten. (9 og 11 år). Dette gjør vi på kveldene i helgene. Ellers kan hele familien sette seg ned og spille Fortnite sammen på 2 enheter. To og to spiller samtidig. 

På dagtid jobber jeg og mannen med forskjellig vedlikehold eller husarbeid. (På hverdager er vi på jobb og skole altså) Ungene leker på trampoline, sparker eller sykler med venner eller sniker seg inn og ser YouTube til vi kaster de ut igjen. 

Innimellom, dersom bare et av barnene har noen å leke med tar jeg et barn med på skogstur eller mannen tar med på MC-tur. 

Vi har et stort puslespill som vi får lagt noen brikker på hver dag. 

Både jeg og mannen har møtt venner for å drikke vin på Skype eller rundt bålpanne. 

Vi koser oss. 😊😊😊😊

Anonymkode: 44ef6...e5f

Skrevet

Så mange som har det fint... Jeg er 53 år å bor aleine. Ungene har flyttet ut, og mannen fant seg noe yngre... Dagene mine er simple, de består av å jobbe, spise, se på tv, onanere, og huslige ting utenom. Hver dag, men er forsåvidt greit... 

Anonymkode: 1acba...22d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mange som har det fint... Jeg er 53 år å bor aleine. Ungene har flyttet ut, og mannen fant seg noe yngre... Dagene mine er simple, de består av å jobbe, spise, se på tv, onanere, og huslige ting utenom. Hver dag, men er forsåvidt greit... 

Har du ingen du kan møte for å gå en tur feks?

Skrevet

Ute mange timer hver dag når vi har fri. Tar med barna i skogen, griller, leker og lar dagen gå. Gjør unna små og store prosjekter innendørs og utendørs når vi har tid og mulighet. Er sammen med barna, gjør husarbeid, ser film/serier når vi er slitne, lager mat, baker osv. 

Anonymkode: ce0aa...2f7

Skrevet

Graver og planter og sår. Går turer. Kjører tur til sjøen på steder/strender vi ikke har vært før og har mer grill og grillmat og campingstoler. Leser masse. Ser serier. Ser film. Spiller spill. Trenger ikke prate.

Anonymkode: 1a61d...bb9

Skrevet
1 time siden, CherryC skrev:

Har du ingen du kan møte for å gå en tur feks?

Joda, det har jeg, men vi går ikke så mye turer, i det siste, nå som varmen har kommet har vi sittet på terrassen å hatt en øl eller flere. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det har jeg, men vi går ikke så mye turer, i det siste, nå som varmen har kommet har vi sittet på terrassen å hatt en øl eller flere. 

Høres ikke ut som du lider noen nød, akkurat. Finn frem et puslespill, 1000+ brikker holder deg opptatt i maaange timer. 

Anonymkode: 687e7...56d

Skrevet
3 timer siden, frk Nilsen skrev:

Sjekket mobilkameraet her om dagen og siden 12 mars er godt over 90% av bildene jeg har tatt enten fra tur eller bakst. Vi går tur hver helg, enten i skogen der vi bor eller så utforsker vi nye steder. Startet med surdeig et par uker før korona, det er jeg glad for nå! 

På kveldene er det ganske likt som tidligere, med serier på TV osv. Har vært med på lønningspils på teams og vinkvelder med venninner. 

Jeg også 👍 jeg startet med surdeig i februar og her bakes det brød annenhver dag. 

Her også bakes det mye. I dag baker vi sjokoladekake da far har bursdag.

Anonymkode: 7f72e...dc1

Skrevet

Her har jeg kjøpt Xbox Kinect som gjør at ungene må bevege seg for å spille spill. Vi går veldig korte turer fordi yngstemann hater det, baker, pusler, maler, tegner og perler. De får også spille minecraft. Men det er lange kjedelige dager syns jeg! 

Skrevet

Mine barn er på trampolinen. Jeg og mannen pusser opp. Om kveldene ser jeg serie og mannen dokumentar,hvis vi ikke finner en film sammen. Idag blir det nok å skrive takkekortene etter bryllupet 😊

Anonymkode: f5271...15b

Skrevet

hjemmeskole

så spiller vi, er ute og så lager vi middag

på kvelden ser jeg stort sett på filmer :) er alene

Anonymkode: 18274...6c2

Skrevet

Vi lever ganske normalt. Er på middag hos venner og har gjester selv. Overstiger ikke antall mennesker og dekker med en stol mellom hver. Barna har tre faste venner de er med, de samme de pleier være med. De holder også avstand. Jeg går på jobb og mannen det samme. 
Vi har egentlig aldri gått så mye på kino, svømmehall, lekeland osv så for oss er dette helt greit. Vi sykler tur og har med niste, vi spiller spill eller ser en film. Ungene er med venner. Jeg leser bok i solveggen og trener i skogen. Eldste trener fotball med venner. Uten nærkontakt. Livet er egentlig ganske stressfritt og OK. 

Anonymkode: a09ef...676

Skrevet

Nyter tiden. Har tatt et online kurs jeg har hatt lyst å gjøre, går altfor lite tur og utsetter å trene. Øvelseskjører med mellomste på lett mc, pusler litt i hagen, flikker litt på huset.  

Det er så utrolig deilig å ha god tid og være tilstede i livet. Få med små og store øyeblikk og ha lave skuldre.

Anonymkode: ff924...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...