Gå til innhold

Hva er dette for noen smerter?😓

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dette flere ganger, så ingenting å dra på legevakta med.

Men, innimellom så får jeg noen skikkelig vonde, pulserende muskelsmerter. Det kjennes ut som muskelkramper som kommer med noen sekunders mellomrom og varer noen sekunder. Det er så vondt. Det varierer hvor jeg får det. Det kan være i en legg eller i en arm. Nå har jeg det på en flekk bak på leggen og det har holdt på i snart et døgn. Må ta smertestillende for å få slappe av.

Hva kan dette være? Har ikke vært hos legen med det.

Anonymkode: 02c49...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken prevensjon bruker du? 

Anonymkode: dbaa8...5a1

Skrevet

Blodpropp?

Anonymkode: f7237...7a8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, innimellom så får jeg noen skikkelig vonde, pulserende muskelsmerter. Det kjennes ut som muskelkramper som kommer med noen sekunders mellomrom og varer noen sekunder. Det er så vondt. Det varierer hvor jeg får det. Det kan være i en legg eller i en arm. Nå har jeg det på en flekk bak på leggen og det har holdt på i snart et døgn. Må ta smertestillende for å få slappe av.

Får du i deg nok magnesium?

Anonymkode: 04665...5ea

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du gravid?

Anonymkode: cadd1...f43

Skrevet

Ta magnesium 👍

Anonymkode: 5f82c...e62

Skrevet

Jeg stemmer også for magnesium. 

Mannen min var kjempeplaget med muskelkramper og fikk god hjelp av magnesiumtilskudd. 

Anonymkode: 0425e...c8a

Skrevet

Det er veldig vanlig å få vonde muskelkramper når man er gravid HI. Ta magnesiumtilskudd og spis mye ulike nøtter. 

Ta for all del ikke smertestillende som gravid, med mindre du absolutt må.  

Anonymkode: cadd1...f43

Skrevet

Å det kan nok være skikkelig smertefullt. Jeg hadde noen kramper i leggen under siste svangerskap som kom av og til etter at jeg hadde lagt meg. De var så smertefulle at jeg nesten ikke holdt ut. Smerteskala 10 på 1-10 skalaen. Tipper det ikke er helt samme type smerter du sliter med over så lang tid. Da hadde du nok ringt legevakten for lengst. Men dette kan kanskje likevel være noe av det samme. Kan også være en type epileptisk anfall. Finnes jo over 60 ulike typer..

Jeg ville uansett tatt det opp med en lege for å få flere svar. Virker jo som dette er noe som har kommet for å bli i perioder og da er det greit å finne ut hva det kan være og ikke minst se på muligheter for lindring av noe slag.

Ser mange nevner magnesium. Det kan i mange tilfeller hjelpe op muskelsmerter/kramper, men det er faktisk ikke vitenskapelig bevist at det hjelper.  Det skader likevel ikke å teste det ut. Gjerne i dobbel dose ved anfall 300x2 mg.

God bedring🌸

Anonymkode: a4a7a...e1c

Skrevet

Bruker du syrenøytraliserende tabletter eller lignende ? For dette er en skjult bivirkning på sånne medisiner. Fra å ikke å ha hatt kramper tidligere, så kan man plutselig få kramper over alt,armer, ben , kneledd, mage rygg osv. 

Anonymkode: 16a6a...e20

Skrevet

Takk for svar! Jeg er ikke gravid. Jeg går på p-piller og tar faktisk syrenøytraliserende tabletter innimellom. Har vært plaget med en del syre i det siste, så har derfor tatt noen slike tabletter. Kan det være det?

Magnesium har jeg ikke tenkt på, men det skal jeg prøve👍🏻 

Kjenner det fortsatt i leggen og nå har det gått over et døgn.

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Jeg er ikke gravid. Jeg går på p-piller og tar faktisk syrenøytraliserende tabletter innimellom. Har vært plaget med en del syre i det siste, så har derfor tatt noen slike tabletter. Kan det være det?

Hi

Du bør virkelig komme deg til legen og få sjekket ut dette. 

Anonymkode: 04665...5ea

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Jeg tror du skal vurdere legevakt, ta i hvert fall en telefon og spør hva de synes. Leggsmerter når du går på p-piller må du ta alvorlig. 

Anonymkode: dbaa8...5a1

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du syrenøytraliserende tabletter eller lignende ? For dette er en skjult bivirkning på sånne medisiner. Fra å ikke å ha hatt kramper tidligere, så kan man plutselig få kramper over alt,armer, ben , kneledd, mage rygg osv. 

Anonymkode: 16a6a...e20

Ikke meg du svarer, men dette har jeg ikke hørt om før. Jeg tar syrenøytraliserende hver dag, og får fort kramper, spesielt i beina. Kanskje det henger sammen, det har jeg ikke tenkt på. Krampe i kneleddet, hvordan kjennes det ut? Jeg er blitt veldig plaget av knærne mine, og når jeg tenker på det så kom det etter at jeg begynte på syrenøytraliserende.

Anonymkode: 0f546...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...