Gå til innhold

Klarte du å amme mens du sov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, koble til barnet og sove videre selv?? 

Anonymkode: eb89e...cad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kjære! Man må jo følge med?

Anonymkode: c0669...d5a

Skrevet

Ikke når de var små. Men siden jeg samsov med barnet, hendte det jeg slumret litt av når hun ble større, eller at hun «hektet seg på» selv og tok seg en matbit i løpet av natten 😂😂 Har våknet av at hun spiste et par ganger 😅😅

Anonymkode: 92eb8...710

Skrevet

Ja, med de yngste. Var rett og slett så trøtt at jeg sovnet noen ganger. Mine barn sov ekstremt dårlig da, så etter flere måneder med 3-4 timers oppstykket søvn, bikket jeg over av og til. Noen ganger husket jeg ikke en gang at jeg hadde løftet opp babyen og lagt den til. Det var faktisk ganske skummelt. 

Anonymkode: 50a34...ff4

Skrevet

Jeg la barna til og sovna som regel igjen selv. Tenkte aldri at det var et problem.

Anonymkode: 75539...6c4

Skrevet

Har aldri ønsket det.... 

Her lå ungene i egen seng ved siden av min. Når de våknet for pupp løftet jeg de over til meg og ammet, så løftet jeg opp og rapet dem før jeg la de tilbake i egen seng også sov jeg videre. 

Høres skummelt ut å amme i søvne synes jeg. 

Anonymkode: 3c10c...32e

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke når de var små. Men siden jeg samsov med barnet, hendte det jeg slumret litt av når hun ble større, eller at hun «hektet seg på» selv og tok seg en matbit i løpet av natten 😂😂 Har våknet av at hun spiste et par ganger 😅😅

Mine også. 
Amming er veldig søvndyssende.

Anonymkode: d55fa...31e

Skrevet

Her har jeg sovnet mens lillebror har ammet siden han var 1 mnd tenker jeg. Har gjort det samme med de tre andre. Amming er jo søvndyssende fra naturens side, både for mor og barn. 
Det er null problem, du legger deg ikke oppå barnet. Pass på at barnet har egen dyne og ikke blir liggende under din. Vi har også baby bay inntil voksensengen, og selv om han ikke havner oppi den etter amming sørger den i hvert fall for at han ikke kan rulle ut av senga. 

Anonymkode: c088a...17a

Skrevet

Sover selvfølgelig ikke mens barnet ammer eller ligger i sengen. Prøver å unngå å kvele barna mine, og samsoving er den største risikofaktoren for krybbedød. Ville kun gjort dette med et barn som er eldre enn to år. 

Skrevet
3 timer siden, Pobie skrev:

Sover selvfølgelig ikke mens barnet ammer eller ligger i sengen. Prøver å unngå å kvele barna mine, og samsoving er den største risikofaktoren for krybbedød. Ville kun gjort dette med et barn som er eldre enn to år. 

Samsoving er da virkelig ikke største risikofaktoren for krybbedød! Du mener altså det er verre enn å la barnet ligge i egen seng på magen?

Anonymkode: 93cd1...c76

Skrevet

Sloknet som en sten ved amming på natten. Så enkelt å bare koble til, og sove videre. Har sluppet unna flere våkenetter. 

Anonymkode: 77742...299

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samsoving er da virkelig ikke største risikofaktoren for krybbedød! Du mener altså det er verre enn å la barnet ligge i egen seng på magen?

Samsoving er noe folk faktisk gjør i utstrakt grad. Ikke legge barnet på magen er i Norge allmennkunnskap, og blir nok gjort i svært liten grad. Ergo er det flere som dør av krybbedød pga. samsoving enn å sove på magen. 

Anonymkode: abbab...4de

Skrevet

Jeg ammer nå, og det skjer stadig at jeg dupper av litt mens minsten spiser.

Skrevet
På 1.5.2020 den 17.19, Anonym bruker skrev:

Samme her 😅 våkna av at baby låg å spiste 😉,vi sammsov også. 

Anonymkode: cba85...b76

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samsoving er da virkelig ikke største risikofaktoren for krybbedød!

Jo, i våre dager er det det. 

Anonymkode: 484a3...925

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...