Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Jeg vil gjerne overta huset etter min bestemor, og jeg har to søsken som da må betales ut, jeg har ikke ek. Kan den verdien som er min del i huset sees på som ek? Altså kan jeg få låne 2/3 med min del som ek? For enkel deles del så la oss si huset er verdt 3 mill, 1mill er min og må da kjøpe ut søsken med 2mill. Anonymkode: 50519...47d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil gjerne overta huset etter min bestemor, og jeg har to søsken som da må betales ut, jeg har ikke ek. Kan den verdien som er min del i huset sees på som ek? Altså kan jeg få låne 2/3 med min del som ek? For enkel deles del så la oss si huset er verdt 3 mill, 1mill er min og må da kjøpe ut søsken med 2mill. Anonymkode: 50519...47d Ja, det tror jeg du kan. Gjelda på huset vil jo da bli på kun 2 mill, mens verdien (bankens pant) er på 3 mill. Anonymkode: bc53b...a75
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Men du kan jo ikke belåne huset alene før de andre eierne er ute? Hvis dere er 3 eiere, han ikke du alene sette en gjeldsgrad på det huset på 2/3. Og de vil jo ikke gi fra seg andel i huset uten å ha fått oppgjør. gå i dialog med banken. Kanskje de har noen løsninger hvis du har andre verdier som kan belånes i en overgang, eller om de kan bistå med råd på hva mulighetene dine er. Anonymkode: 97b51...fee
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du kan jo ikke belåne huset alene før de andre eierne er ute? Hvis dere er 3 eiere, han ikke du alene sette en gjeldsgrad på det huset på 2/3. Og de vil jo ikke gi fra seg andel i huset uten å ha fått oppgjør. gå i dialog med banken. Kanskje de har noen løsninger hvis du har andre verdier som kan belånes i en overgang, eller om de kan bistå med råd på hva mulighetene dine er. Anonymkode: 97b51...fee Hvordan klarer folk å kjøpe hus hvis dette du sier her stemmer? Anonymkode: 196e0...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå