Gå til innhold

Gravidfobi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter å ha mildt sagt fått tidenes sjokk og blitt gravid med minsten i huset (5 år) så har det vel klikket litt for meg tror jeg. Blitt helt traumatisert hva gjelder frykt for å bli gravid..Det hjelper ikke at mannen ble sterilisert rett etter fødsel og levert sædprøve.

Hadde sex denne måneden på dag 17 (28 dagers syklus) og tok angrepille dagen etter. Hadde sex etter dette hvor han hoppet av i svingen. Jeg er nå på dag 29 og masse murringer og slim utflod og ingen mens. 

Blir helt sprø! Burde sikkert ta en test selv om det er HØYST usannsynlig å være gravid, men kvier meg litt for å gi etter for denne tullete fobien jeg har opparbeidet etter siste mann. 

Trengte bare å få en liten utblåsing:(

Anonymkode: 35f6a...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sørger du ikke for dobbel sikring da? 

Spiral eller sterilisering på deg gjør sjansen for å bli gravid tilnærmet null. 

Anonymkode: 84b36...078

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sørger du ikke for dobbel sikring da? 

Spiral eller sterilisering på deg gjør sjansen for å bli gravid tilnærmet null. 

Hadde kobberspiral, men gynekologen mente det var helt unødvendig å ha et fremmedlegeme i kroppen når han var sterilisert og nærmes 100% sikker. Fikk skikkelig mensen smerter av spiralen. 

Men ja, det er jo en mulighet å sterilisere meg og. Koster litt men...og gror mye oftere igjen. 

Skrevet

Skal vel litt av et mirakel til for at du skal være gravid nå! Men ta en test hvis det hjelper deg til å slappe av!

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde kobberspiral, men gynekologen mente det var helt unødvendig å ha et fremmedlegeme i kroppen når han var sterilisert og nærmes 100% sikker.

Det har da virkelig ikke gynekologen noe med!

Gynekologen er der for deg, og din kropp er det eneste gynekologen skal bry seg om.

Hadde det vært deg selv som var sterilisert, så kunne altså gynekologen sagt at du ikke kan få spiral i tillegg. Men ikke når det er mannen din som er det.

Hva vet vel hun? For alt hun vet, så behøver du spiral for å unngå å bli gravid med elskeren din, som ikke er sterilisert. For å sette det på spissen.

Anonymkode: aa8fd...d89

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde kobberspiral, men gynekologen mente det var helt unødvendig å ha et fremmedlegeme i kroppen når han var sterilisert og nærmes 100% sikker. Fikk skikkelig mensen smerter av spiralen. 

Men ja, det er jo en mulighet å sterilisere meg og. Koster litt men...og gror mye oftere igjen. 

Gror oftere igjen? 

Skrevet
3 timer siden, Pashla skrev:

Gror oftere igjen? 

🤭🤭🤭

Anonymkode: 4063b...426

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Etter å ha mildt sagt fått tidenes sjokk og blitt gravid med minsten i huset (5 år) så har det vel klikket litt for meg tror jeg. Blitt helt traumatisert hva gjelder frykt for å bli gravid..Det hjelper ikke at mannen ble sterilisert rett etter fødsel og levert sædprøve.

Hadde sex denne måneden på dag 17 (28 dagers syklus) og tok angrepille dagen etter. Hadde sex etter dette hvor han hoppet av i svingen. Jeg er nå på dag 29 og masse murringer og slim utflod og ingen mens. 

Blir helt sprø! Burde sikkert ta en test selv om det er HØYST usannsynlig å være gravid, men kvier meg litt for å gi etter for denne tullete fobien jeg har opparbeidet etter siste mann. 

Du er IKKE gravid. Du har gått over 1 dag! 1 dag liksom.....

Anonymkode: 4063b...426

Skrevet

Angrepille forstyrrer syklus..så det er antagelig det

Anonymkode: 533d8...ad6

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Men for et kav og stress du lever i! Angrepille og hoppe av i svingen når mannen er sterilisert? Set lyser jo ikke akkurat et godt sexliv av disse beskrivelsene. 

Du må hjelp, enten med frykten din eller en dobbel beskyttelse. Mannen er sterilisert, så han har gjort nok. Så da blir det deg da. Enten sterilisering, p-pille eller spiral slik at du ikke ødelegger sexlivet med frykten din. 

Skrevet

Jeg skjønner deg faktisk. Har det litt sånn selv, men ikke like ekstremt. Ble uplanlagt gravid med nummer 4, og har fortsatt seriøst angst for å bli gravid igjen. Jeg vet ikke hvor mange mareritt jeg har hatt der jeg våkner drivende svett og med full panikk. Her har det dempet seg litt med årene, minste er snart 11 år, og jeg har jo faktisk ikke blitt gravid. 

Anonymkode: e4724...328

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men for et kav og stress du lever i! Angrepille og hoppe av i svingen når mannen er sterilisert? Set lyser jo ikke akkurat et godt sexliv av disse beskrivelsene. 

Du må hjelp, enten med frykten din eller en dobbel beskyttelse. Mannen er sterilisert, så han har gjort nok. Så da blir det deg da. Enten sterilisering, p-pille eller spiral slik at du ikke ødelegger sexlivet med frykten din. 

Ja du har jo helt rett for det er et kav og stress og overhodet ikke noe hyggelig. Og jeg syntes synd på mannen min også stakkars. Dersom jeg måtte vurdere noe så hadde det måtte bli sterilisering for jeg forsøkte spiral og p-piller forstyrrer hormonbalansen min på en veldig ubehagelig måte. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og er jo bare 36 småkaker jo bli gravid i hva da, 10 år til?! Kan jo ikke ha et sånt sex-liv videre kjenner jeg😕

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg faktisk. Har det litt sånn selv, men ikke like ekstremt. Ble uplanlagt gravid med nummer 4, og har fortsatt seriøst angst for å bli gravid igjen. Jeg vet ikke hvor mange mareritt jeg har hatt der jeg våkner drivende svett og med full panikk. Her har det dempet seg litt med årene, minste er snart 11 år, og jeg har jo faktisk ikke blitt gravid. 

Anonymkode: e4724...328

Ja jeg tror det er vanskelig å skjønne med mindre man selv har opplevd det selv. Det er jo helt forferdelig.  

Skrevet

Jeg skal IKKE bli gravid igjen. Her er mannen sterilisert og jeg har hormonspiral (fungerer utmerket for meg). Dobbelsikring!

Anonymkode: 14e74...872

Skrevet
5 timer siden, Pashla skrev:

Gror oftere igjen? 

Ja, 

Det som opereres på en kvinne under sterilisering har en tendens til å gro sammen igjen mye oftere enn sædlederne hos menn. Altså kan du risikere å sterilisere deg for ingenting dersom det allikevel ikke funker. Dette kan selvfølgelig være tilfellet også hos menn, men en kvinnelig sterilisering er både mye dyrere og mer risikofylt siden kvinnen må i narkose og det er en ordentlig operasjon.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, 

Det som opereres på en kvinne under sterilisering har en tendens til å gro sammen igjen mye oftere enn sædlederne hos menn. Altså kan du risikere å sterilisere deg for ingenting dersom det allikevel ikke funker. Dette kan selvfølgelig være tilfellet også hos menn, men en kvinnelig sterilisering er både mye dyrere og mer risikofylt siden kvinnen må i narkose og det er en ordentlig operasjon.

Det gror ikke ofte igjen. Det er ekstremt sjeldent. Ca en prosent. Etter 5 år skjer det ikke med noen. Stakkars mann som mår leve med et så nevrotisk kvinnfolk. Du trenger hjelp!

Anonymkode: a1274...eda

Skrevet

Hvem i alle dager har fortalt deg at kvinner oftere gror igjen?

Jeg lærte engang at det var omvendt, at det nesten aldri skjer med kvinner, men det skjer av og til med menn...

Da jeg ble sterilisert sa gynekologen at ca 1 av 2.000 kvinner blir gravide etter sterilisering, til sammenligning blir 1 av 100 kvinner på p-piller gravide og de fleste stoler jo på dem.

Om du tar angrepiller vil de forstyrre hele hormonbalansen din, de er jo mye sterkere enn p-piller, hormonspiral o.l. så om du ikke tåler dem tåler du ihvertfall ikke angrepille uten å få bivirkninger i kroppen.

Det du kjenner på nå er antagelig virkningene av den.

Anonymkode: ec7b8...f5b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det gror ikke ofte igjen. Det er ekstremt sjeldent. Ca en prosent. Etter 5 år skjer det ikke med noen. Stakkars mann som mår leve med et så nevrotisk kvinnfolk. Du trenger hjelp!

Det gror oftere igjen. Les litt så blir du opplyst🙄

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gror oftere igjen. Les litt så blir du opplyst🙄

Er gift med en gynekolog så er Nok opplyst nok. Oftere er fortsatt ekstremt sjeldent. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem i alle dager har fortalt deg at kvinner oftere gror igjen?

Jeg lærte engang at det var omvendt, at det nesten aldri skjer med kvinner, men det skjer av og til med menn...

Da jeg ble sterilisert sa gynekologen at ca 1 av 2.000 kvinner blir gravide etter sterilisering, til sammenligning blir 1 av 100 kvinner på p-piller gravide og de fleste stoler jo på dem.

Om du tar angrepiller vil de forstyrre hele hormonbalansen din, de er jo mye sterkere enn p-piller, hormonspiral o.l. så om du ikke tåler dem tåler du ihvertfall ikke angrepille uten å få bivirkninger i kroppen.

Det du kjenner på nå er antagelig virkningene av den.

Anonymkode: ec7b8...f5b

Dette er hva jeg også har fanget opp! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...