Gå til innhold

sukker problem hos besteforeldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter med det samme om kosthold hos barnas besteforeldre? Tantebarnet mitt er ikke ofte hos oss lenger pga alt sukkeret mine foreldre gir han. Han får brus om morgningen om kvelden og før legge tid som gjør at han blir helt hyper før legge tid og blir fortere sint av alt  sukkeret han får. Morfar handler mye bås og søppel mat før de skal hente han.

Og han handler mye sukker til min 1 åring, Jeg forklarer til han  hvor dårlig det er og gi et så lite barn på 1 år så mye sukker og hun har ikke noe godt av det heller. Isteden for og handle noen sunnere alternativer så handler han bare sukkerbomber til barna. Og blir sur om jeg ikke vil at han skal gi henne sjokolade kjeks, Slikkepinne, små kaker osv hver dag. Jeg vet jo at besteforeldre er jo der for og skjemme barna men når er det for mye? hver dag? Hun spiser så vidt lengere siden hun får mye kjekt, små kaker før middag.. og de gir henne saft hele tiden mens jeg gir henne vann.

Anonymkode: dddfe...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Noen andre som sliter med det samme om kosthold hos barnas besteforeldre? Tantebarnet mitt er ikke ofte hos oss lenger pga alt sukkeret mine foreldre gir han. Han får brus om morgningen om kvelden og før legge tid som gjør at han blir helt hyper før legge tid og blir fortere sint av alt  sukkeret han får. Morfar handler mye bås og søppel mat før de skal hente han.

Og han handler mye sukker til min 1 åring, Jeg forklarer til han  hvor dårlig det er og gi et så lite barn på 1 år så mye sukker og hun har ikke noe godt av det heller. Isteden for og handle noen sunnere alternativer så handler han bare sukkerbomber til barna. Og blir sur om jeg ikke vil at han skal gi henne sjokolade kjeks, Slikkepinne, små kaker osv hver dag. Jeg vet jo at besteforeldre er jo der for og skjemme barna men når er det for mye? hver dag? Hun spiser så vidt lengere siden hun får mye kjekt, små kaker før middag.. og de gir henne saft hele tiden mens jeg gir henne vann.

Og om jeg gir henne noe synt så får jeg de argumentene som «hun vil jo ikke ha det», «du må gi henne noe hun vil ha! (sukker)»

Skrevet

Din nevø med autisme? Tror dere skal redusere kontakt. Du er jo så misfornøyd med alt de gjør.

Anonymkode: 0dc89...e78

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din nevø med autisme? Tror dere skal redusere kontakt. Du er jo så misfornøyd med alt de gjør.

Anonymkode: 0dc89...e78

emh nevøen min har ikke autisme😅 hvor har du fått den spekulasjonen fra? 

Skrevet

Du får enten sette ned foten og si at de ikke lenger får være alene med henne. Eller så får du flytte ut. Du er mor, vær voksen.

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og om jeg gir henne noe synt så får jeg de argumentene som «hun vil jo ikke ha det», «du må gi henne noe hun vil ha! (sukker)»

Men du trenger jo ikke begrunne hva du gjør eller gå i diskusjon med dem. Det holder å si nei.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

emh nevøen min har ikke autisme😅 hvor har du fått den spekulasjonen fra? 

Hahaha! Ikke en tråd uten at noen av detektivene her inne påstår at de kjenner igjen historien/personen fra en annen tråd 😂 Er bare å overse. 

Forstår jeg det rett at du har er barn og bor sammen med dine foreldre? Du har jo helt rett i det du sier om sukker, men tror ikke du kommer til å hindre morfar i å kjøpe dårlig mat, så lenge dette er innenfor samme husholdning. Ville ha flyttet ut, så har du noe å presse med, slik jeg forstår det som at ditt søsken gjør.

Det er litt feil å si at barn blir hyper av sukker, høyt blodsukker kan føre i begge retninger, men det er ikke feil å si at det å spise sukker er et veldig dårlig alternativ til ordentlig og mer viktig næring. 

Anonymkode: 8fe7f...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...